Gå til innhold

Klær som nupper

Anbefalte innlegg

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg blir så oppgitt! Uansett hva jeg har på meg av gensere, så nupper de. Det spiller ingen rolle hva slags materiale de er laget av, det nupper like fordømt! Det er til å bli sprø av. Synes alle genserene mine ser ut som de er utslitt og gamle :bond: Hvorfor er det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig kvalitet på materialet. Selfølgelig vil alltid f.eks ull nuppe litt, men er enig med deg, det er frustrerende når man kjøper plagg til 400-600 kr så nupper de etter kort tid.

Anonymous poster hash: 66a0c...3f6
Gjest Whitestripes
Skrevet

Dårlig kvalitet på materialet. Selfølgelig vil alltid f.eks ull nuppe litt, men er enig med deg, det er frustrerende når man kjøper plagg til 400-600 kr så nupper de etter kort tid.

Anonymous poster hash: 66a0c...3f6

Dårlig kvalitet? Det gjelder jo alt av gensere, uansett materiale og pris.

Skrevet

Kanskje det har noe med vaskemaskinen din å gjøre.

Anonymous poster hash: b9d5d...208
Skrevet

Har du prøvd vaskeposer og 30-vask i stedet for 40-vask?

Anonymous poster hash: 6b833...7fb
Gjest Whitestripes
Skrevet

Har du prøvd vaskeposer og 30-vask i stedet for 40-vask?

Anonymous poster hash: 6b833...7fb

Nei, det har jeg ikke prøvd. Kanskje det er verdt forsøket. Takk for tips :)

Skrevet

Det er ikke jakken som skaper litt stygg friksjon ved at den har grovt innerstoff eller noe slikt?

Anonymous poster hash: 6cf94...9e4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Dårlig kvalitet? Det gjelder jo alt av gensere, uansett materiale og pris.

Nix. Det finnes ullplagg som ikke nupper, men de koster og er ikke alltid 'in' plagg i merker.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt forklart at det er noen mennesker som , husker ikke helt , men det var noe med kjemien i kroppen at det meste nupper seg. Har ikke noen kilde , men dette fikk jeg altså forklart av en tekstildesigner.

Har hatt samme plagg som en veninne f eks , men mine nupper fort .

Vasker og pleier tøyet riktig.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg har blitt forklart at det er noen mennesker som , husker ikke helt , men det var noe med kjemien i kroppen at det meste nupper seg. Har ikke noen kilde , men dette fikk jeg altså forklart av en tekstildesigner.

Har hatt samme plagg som en veninne f eks , men mine nupper fort .

Vasker og pleier tøyet riktig.

Ahhh, takk, det husker jeg å ha hørt noe om også. At det er noe med kroppskjemien til enkelt. Det kan jo forklare hvorfor alt jeg har av gensere nupper på meg. Andre kan ha helt maken genser, men ikke en nupp!

Tror ikke det er ytterjakken min, da den er dun.

Og bare for å ha nevnt det, så gjelder det alt fra dyre til billige plagg. Jeg forstår at billigere blandingsplagg kan nuppe, men ikke skikkelige bomulls-og ullgensere.

Skrevet

En nuppemaskin er gull verdt! Seriøst, jeg elsker den og den gjør klærne helt nye igjen :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ahhh, takk, det husker jeg å ha hørt noe om også. At det er noe med kroppskjemien til enkelt. Det kan jo forklare hvorfor alt jeg har av gensere nupper på meg. Andre kan ha helt maken genser, men ikke en nupp!

Tror ikke det er ytterjakken min, da den er dun.

Og bare for å ha nevnt det, så gjelder det alt fra dyre til billige plagg. Jeg forstår at billigere blandingsplagg kan nuppe, men ikke skikkelige bomulls-og ullgensere

Jeg har halvdyre gensere i ren ull fra f.eks. Sand, og de nupper.

De litt dyrere genserene fra John Smedley nupper ikke. Og de er også i ren ull... og i bomull.

Gjest Whitestripes
Skrevet

En nuppemaskin er gull verdt! Seriøst, jeg elsker den og den gjør klærne helt nye igjen :)

Jeg må nok bare anskaffe meg en sånn :)

Jeg har halvdyre gensere i ren ull fra f.eks. Sand, og de nupper.

De litt dyrere genserene fra John Smedley nupper ikke. Og de er også i ren ull... og i bomull.

Som sagt, alt nupper på meg, uansett. Rett og slett frustrerende!

Skrevet

Jeg må nok bare anskaffe meg en sånn :)

Som sagt, alt nupper på meg, uansett. Rett og slett frustrerende!

Samme her . Og jeg har prøvd masseprodusert , så kalte kvalitetsplagg, garantert nuppefri osv. Men absolutt alt nupper seg. Riktignok så tar det kanskje en dag eller to lenger tid med de som er garantert nuppefrie og koster mer enn litt.. Resultatet har rett og slett forbløffet en del produsenter / designere

Gjest Whitestripes
Skrevet

Samme her . Og jeg har prøvd masseprodusert , så kalte kvalitetsplagg, garantert nuppefri osv. Men absolutt alt nupper seg. Riktignok så tar det kanskje en dag eller to lenger tid med de som er garantert nuppefrie og koster mer enn litt.. Resultatet har rett og slett forbløffet en del produsenter / designere

Rare greier. Og jeg synes det er så ergerlig. Har kjøpt en del nye gensere i vinter, og etter bare noen gangers bruk, ser de ikke ut :(

Skrevet

En genser/jakke til 400-600 kroner er ikke dyrt. Det er stor forskjell på bomull og bomull, kasjmir og kasjmir. En kasjmir genser fra HM eller Zara har ikke samme kvalitet som en fra Finet eller FTC. Det sier seg selv.

En ull eller bomulls genser fra Smedley har mye lengre fibre enn de korte snuttene fra billig kjeder. Ergo varer de også mye lengre.

Man får rett og slett hva man betaler for.

Anonymous poster hash: 5c2a4...7ee
  • Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

En genser/jakke til 400-600 kroner er ikke dyrt. Det er stor forskjell på bomull og bomull, kasjmir og kasjmir. En kasjmir genser fra HM eller Zara har ikke samme kvalitet som en fra Finet eller FTC. Det sier seg selv.

En ull eller bomulls genser fra Smedley har mye lengre fibre enn de korte snuttene fra billig kjeder. Ergo varer de også mye lengre.

Man får rett og slett hva man betaler for.

Anonymous poster hash: 5c2a4...7ee

Du har tydeligvis ikke lest hva jeg skriver, så dette blir jo bare å gjenta seg selv. Jeg har ikke skrevet noe spesifikk pris på noe, men at alt nupper uansett pris og kvalitet.

Jeg forstår selvfølgelig at billige klær i dårlig kvalitet nupper. Men når dyre klær også nupper, uansett materiale, begynner en å lure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...