Gå til innhold

Exen er lykkelig, jeg kommer ikke over bruddet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte ikke la vær men søkte opp exen på face. Coverbilde av han og dama som kysser. De har kjøpt den type hund som vi hadde planer om. Det gjør så utrolig vondt å se dette :( Dette var altså den jævla hora han var utro med. Han sa alltid at han syntes facebook var teit, men ser han har kommentert andre jenters bilder mens vi var sammen. Forbanna løgner. Men for å se det på en annen måte så blir det kanskje lettere å innse at det virkelig er slutt. Han er samboer med en annen. Han er så usikker på seg selv at han klarer ikke være singel. Mens jeg kommer nok til å være singel resten av livet fordi jeg ikke stoler på menn.

Måtte bare få det ut. Jeg vet jeg fortjener bedre, og kanskje bare kanskje så kommer jeg lettere over det nå. Closure.

Er det flere av dere som har hatt lignende reaksjoner når dere ser exen på facebook? Er helt skjelven her. Følte meg mest sint da jeg så bilde av han da. Ikke så lei meg faktisk.

Anonymous poster hash: ecf3a...a1f
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du prøve å endre tankemønsteret ditt litt. Ikke mist tillitten til alle menn fordi en av dem har oppført seg dårlig. Heller ikke gå rundt å tenk at du kommer til å forbli singel resten av livet ditt. Husk at det er kun du som har kontroll over dine egne tanker, ikke la ham få styre tankene dine på denne måten.

Hvis det er et problem for deg å ha han på facebook, så slett ham. Du har lov til å være sint og frustrert, det er helt normalt, men prøv å ikke la det være fokuset i livet ditt. Jeg har full forståelse for at det er vondt og vanskelig å se at de to er lykkelige sammen, men ikke la det styre deg for det går kun utover deg selv. Når de kjipe tankene kommer, så prøv å gjøre noe som tar fokuset bort fra dette. Og for all del, hold deg unna facebooken hans! Lag en ny spilleliste med glade sanger som ikke minner deg om ham, ta en løpetur, møt venner, prat om det med venninner når du føler for det. Etterhvert vil nok den frustrasjonen du føler på sleppe taket, og du vil komme deg på bena igjen. Tenk positivt, og ta vare på deg selv, det er mitt råd :)

Skrevet

Først og fremst bør du prøve å endre tankemønsteret ditt litt. Ikke mist tillitten til alle menn fordi en av dem har oppført seg dårlig. Heller ikke gå rundt å tenk at du kommer til å forbli singel resten av livet ditt. Husk at det er kun du som har kontroll over dine egne tanker, ikke la ham få styre tankene dine på denne måten.

Hvis det er et problem for deg å ha han på facebook, så slett ham. Du har lov til å være sint og frustrert, det er helt normalt, men prøv å ikke la det være fokuset i livet ditt. Jeg har full forståelse for at det er vondt og vanskelig å se at de to er lykkelige sammen, men ikke la det styre deg for det går kun utover deg selv. Når de kjipe tankene kommer, så prøv å gjøre noe som tar fokuset bort fra dette. Og for all del, hold deg unna facebooken hans! Lag en ny spilleliste med glade sanger som ikke minner deg om ham, ta en løpetur, møt venner, prat om det med venninner når du føler for det. Etterhvert vil nok den frustrasjonen du føler på sleppe taket, og du vil komme deg på bena igjen. Tenk positivt, og ta vare på deg selv, det er mitt råd :)

Takk for mange gode råd. Er bare så fælt å finne ut at det var mye verre enn jeg trodde! Sårende at han blir samboer med hun drittkjerringa kun 3 mnd etter det var slutt mellom oss, og at de kjøper seg helt lik hund som det vi hadde planer om. Jeg har aldri hatt han på facebook, fant ut nå at han løy til meg om det og. Ser han har kommentert flere jenter sine statuser mens vi var sammen. Så han har tydeligvis blokkert meg tidligere.

Føler meg helt matt.. Fatter ikke at det går an å være så slem!

Dårlig gjort at han har et bra liv mens jeg sliter og går til psykolog pga han. Det gjør meg mer sint enn lei meg egentlig. Hadde trodd jeg skulle grine men gjør heldigvis ikke det!

• Liker 1
Gjest TheRighteous
Skrevet

Takk for mange gode råd. Er bare så fælt å finne ut at det var mye verre enn jeg trodde! Sårende at han blir samboer med hun drittkjerringa kun 3 mnd etter det var slutt mellom oss, og at de kjøper seg helt lik hund som det vi hadde planer om. Jeg har aldri hatt han på facebook, fant ut nå at han løy til meg om det og. Ser han har kommentert flere jenter sine statuser mens vi var sammen. Så han har tydeligvis blokkert meg tidligere.

Føler meg helt matt.. Fatter ikke at det går an å være så slem!

Dårlig gjort at han har et bra liv mens jeg sliter og går til psykolog pga han. Det gjør meg mer sint enn lei meg egentlig. Hadde trodd jeg skulle grine men gjør heldigvis ikke det!

For en grusom fyr. Fatter ikke at det går an å være så slem jeg heller.. Bare vær glad det er du som slipper å ha ham nå, og at det er hun har var utro med som sitter igjen med dritten hans.

Skrevet

Da eksen fant en ny greide jeg endelig å gå videre selv. Etter to uker var jeg helt over han.

Anonymous poster hash: c476e...1c3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klarte ikke la vær men søkte opp exen på face. Coverbilde av han og dama som kysser. De har kjøpt den type hund som vi hadde planer om. Det gjør så utrolig vondt å se dette :( Dette var altså den jævla hora han var utro med. Han sa alltid at han syntes facebook var teit, men ser han har kommentert andre jenters bilder mens vi var sammen. Forbanna løgner. Men for å se det på en annen måte så blir det kanskje lettere å innse at det virkelig er slutt. Han er samboer med en annen. Han er så usikker på seg selv at han klarer ikke være singel. Mens jeg kommer nok til å være singel resten av livet fordi jeg ikke stoler på menn.

Måtte bare få det ut. Jeg vet jeg fortjener bedre, og kanskje bare kanskje så kommer jeg lettere over det nå. Closure.

Er det flere av dere som har hatt lignende reaksjoner når dere ser exen på facebook? Er helt skjelven her. Følte meg mest sint da jeg så bilde av han da. Ikke så lei meg faktisk.

Han er så usikker på seg selv at han ikke klarer være singel, skriver du... Det er flere som er sånn. Jeg kjenner en mann (dvs vet hvem han er via ei venninne som også har vært sammen med han), - som har hatt fem damer i løpet av de årene jeg har kjent han. Etter venninna mi var det et lite opphold, men så har han gått fra den ene til den andre. Det er sikkert flere enn dem også..

Jeg har null erfaring. Men prøv å tenk som AB over meg, - det at eksen hennes fant seg ny gjorde at hun endelig gikk videre selv :) Du TS, hvorfor stoler du ikke på menn? Føler du deg selvsikker? Det er ikke unormalt å ikke ha kjæreste :)

Skrevet

Vell, jeg har vært jenta som lå med en fyr med dame, endte opp med at vi ble sammen. Mye av grunnen til at det ble slutt er fordi jeg aldri helt klarte å stole på han og fordi jeg aldri følte meg som nummer 1. Det var alltid eksen hans. Så hvis det hjelper deg så kan jeg love deg at hun tenker sånne tanker. "er han bare sammen med meg fordi han ikke vil være alene?" han sier nei, og hun tror det en liten stund. Så åpner a øya sine og skjønner at; shit, jeg er sammen med en douche.

var det som skjedde her i gården og som har skjedd mange venner av meg. Forhold som starter med utroskap bygger ikke mye tillit, for å si det sånn.

Så når han blir dumpet så er du over han og bare gliser av at karma, joda, den er der :)

Og du, den hunden kan du få med en mye bedre fyr. Synd at folk som har vært i forhold i noen dager anskaffer seg hund, altså, hallo, det er ganske mange år med ansvar. Tydeligvis er ikke eksen din eller hu nye skreppa no rakettforskere akkurat :D

Anonymous poster hash: e0284...ee1

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg vet hvor jævlig du har det. Facebook kan virkelig være skadelig for noen med knust hjerte. Men du må gjøre ditt aller beste for å ikke gå inn på facebook profilen hans. Det er selvdestruktivt. Jeg kjenner til følelsen av at det er så sykt urettferdig at han virker til å ha det perfekt nå mens du har det vondt, men du må bare prøve å ha håp.
Han fortjener ikke deg. Du har unngått en utro drittsekk. Tenk på det i stedet for. Du er heldig. Du kan få hund og hus med noen andre, prøv å ha håp. Alle rådene høres teite ut, det vet jeg og. Fordi jeg har vært der og det er så sykt vondt. Men jeg heier på deg, TS. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3809b...b24
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil si at Facebook ikke er riktig arena for å vurdere folks lykke. Kan ikke fortelle deg om hvor mange forhold jeg ser på Facebook som virker så perfekte, men som jeg vet ikke er det i virkeligheten (alt fra 0 følelser til utroskap og økonomiske problemer).

Vær glad for at du ikke skaffet hund med han!

Jeg har en teori om at folk som er utro og går rett videre til nestemann lurer seg selv og at de egentlig har det helt jævlig. Men du må ikke bry deg om det - fokuser på deg selv.

Vær sint, gråt, klikk og vær gæren. Tillat deg selv å føle alt du føler. Men gi deg selv en frist for når du har gjort nok av det. Deretter tar du deg sammen og jobber mot å komme deg videre. Det kan ta 2 uker, 2 måneder, 2 år. Men uansett så vil du klare det til slutt. Ta vare på deg selv i prosessen :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme TS.

Bare at det ikke var utroskap (som jeg vet om) der jeg ønsket å avslutte før han fortalte at han hadde falt for ei jente han hadde en greie med da han var ung.

Vi hadde hatt et dårlig forhold i over ett år, så jeg må innrømme at det brydde meg virkelig ikke at han hadde funnet ei som hadde "støttet han".

Og vi er selvfølgelig to om å ha et så dårlig forhold, og jeg kunne selvsagt ha gått tidligere. Men samtidig så føler jeg han var utro selv om han vel ikke rakk det før jeg avsluttet forholdet.

Uansett, da jeg etter en stund begynte å høre om hvordan hans nye dame la ut ting på Facebook om hvor bra de hadde osv, så synes jeg det var tøft.

Men i etterkant, så fikk jeg jo vite at det var langt fra fint. Det var sånn hun tydeligvis gjorde det for å overbevise seg selv og andre om at hun ikke var en rebound (går jeg utifra). Han hadde visst ikke vært særlig snill mot henne annet enn de første par ukene, og hun hadde vel sikkert da prøvd å kompensere med å da legge ut på Facebook.

Jeg tror faktisk at når det kom til stykket var det verre for henne, følelsene av å involvere seg med en fra et ferskt forhold og tydeligvis en frykt for å være rebound, for så å få bekreftet det og dumpet.

Så på en måte synes jeg faktisk synd på henne.

Du nå huske at hvordan ting er på Facebook er ikke nødvendigvis et helt klart speilbildet av hvordan virkeligheten er.

Anonymous poster hash: 31556...575

Skrevet

Jeg har opplevd det samme..... Det er så vondt og smertefullt.......

Jeg sliter fortsatt en del med et av bruddene...der fikk eksen til og med en unge sammen med den nye dama, og den eksen var så spesiell for meg for han var min første kjæreste - mitt første ligg - pappa til barna mine..... osv...... Sliter 2 år etter med dette.... men jeg prøver å koble ut tankene..

Jeg har faktisk blokkert dama hans på facebook, for hver gang jeg var der inne så hoppet bildet av henne opp bare jeg trykket på en bokstav... sikkert siden jeg har søkt navnet hennes før. plagsomt....

Vet hvordan du har det....

Aksepter at det gjør vondt.... Aksepter at du synes det er vanskelig å tenke deg videre.... En må akseptere følelsene sine for da går det lettere.... Ikke tro at det er noe galt med deg som føler dette er vondt. Du elsket han, derfor..... Du var oppriktig med dine følelser, derfor.....

Men tenk: han fortjener deg ikke! Du fortjener en mye bedre mann enn det han var for deg! :

Skrevet

Tusen takk søte dere for at dere tok dere tid til å svare meg! Det setter jeg veldig pris på. I natt sov jeg veldig dårlig. Hadde mareritt om exen som jeg har hatt i nesten ett år nå. Jeg føler meg lei meg men som sagt mest sint! At det går an tenker jeg. Er veldig frista til å sende exen en stygg melding men er vel bedre å holde seg unna bare. Jeg kommer vel over dette, om noen år..

TS

Skrevet

Du kan komme over det fortere enn det, hvis du bare vil. Mye kommer vel an på deg selv, og hva du selv går inn for? Har du en god du kan snakke med, evt ta en samtale med legen din? Ikke flaut å be noen om hjelp, klarer du å snakke om det er det jo flott, samtidig er også skriving en fin måte å bearbeide vanskelige ting på

Skrevet

Du kan komme over det fortere enn det, hvis du bare vil. Mye kommer vel an på deg selv, og hva du selv går inn for? Har du en god du kan snakke med, evt ta en samtale med legen din? Ikke flaut å be noen om hjelp, klarer du å snakke om det er det jo flott, samtidig er også skriving en fin måte å bearbeide vanskelige ting på

Jeg vil det mer enn noe annet! Har gått til psykolog i et år, siden jeg ble helt suicidal da det ble slutt. Hver dag går det litt bedre, men denne smerten og ulykkeligheten går ikke over. Drikker jeg alkohol så ender det med hylgrining, ikke veldig sjarmerende. Det som er rart er at jeg var sammen med en enda større drittsekk for noen år siden, som faktisk var gift uten at noen visste det. Og det taklet jeg mye bedre enn dette bruddet.

Føler meg så patetisk som ikke kommer over det. Hadde en venninne av meg oppført seg sånn hadde jeg nok sagt "get over it."

Skrevet

Selv om det kanskje ikke er helt moralsk riktig, så kan du "fryde" deg over at den nye dama hans høøyst sannsynlig vil oppleve lignende dritt fra han om noen måneder/år. Har man samvittighet til å holde på sånn 1 gang, har man samvittighet til flere. Snakker av erfaring

Anonymous poster hash: c2248...138
  • Liker 3
Skrevet

Hva vet du om at han er usikker på seg selv? For alt du vet kan han ha funnet sitt livs kjærlighet. Han skylder ikke deg noe, det er 3 måneder siden bruddet, han flyttet inn med en annen. Javel. Kanskje er han lykkelig nå?

Jeg forlot min forlovede for 12 år siden (2 år langt forhold, men var ikke fysisk utro) fordi jeg traff mitt livs kjærlighet. Vi flyttet sammen etter 3 mnd, og giftet oss etter ett år. Skulle jeg la være å følge følelsene mine bare pga at bruddet var ferskt? Skulle jeg la hensynet til exen gå foran egen lykke? Nei. Tror ikke det.

En del av hans venner kalte meg "usikker" på meg selv, siden jeg bare byttet rede på et blunk. Men vet du hva? Jeg fant kjærligheten, og da var alt annet uvesentlig. Når man finner sitt livs kjærlighet så VET man det. Livet er for kort til å dvele ved eksens følelser. Livet er her og nå. Når man elsker noen skal man ikke vente bare for å pleace alle andre. Vi har nå vært gift i 11 år, har fått 2 barn, og en hund, som jeg alltid ville ha, med eksen eller ikke. Vi er lykkelige. Derfor gikk jeg. Og har aldri angret.

La mannen få være lykkelig. Han elsket ikke deg. En dag vil du finne lykken. Slutt å stalke dem på fb. Slutt å tenk på dem. Han var ikke ment for deg.

Anonymous poster hash: 10b28...35f

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo trøste deg med at de som er utro en gang ofte er det igjen. De lever kanskje livets glade dager nå, men når hverdagen kommer og de begynner å krangle hadde iallfall jeg blitt litt skeptisk hvis jeg var den nye dama. Hvordan kan hun stole på at han blir værende når hun stjal ham på den måten?

Se på dette som en mulighet til å møte en spennende, stabil og interessant type som respekterer deg og kommer til å behandle deg godt. Hvis dere hadde fortsatt sammen er det ganske stor sannsynlighet for at han ville vært utro igjen, eller at dere hadde slitt med tillitsproblemer.

• Liker 3
Skrevet

Hva vet du om at han er usikker på seg selv? For alt du vet kan han ha funnet sitt livs kjærlighet. Han skylder ikke deg noe, det er 3 måneder siden bruddet, han flyttet inn med en annen. Javel. Kanskje er han lykkelig nå?

Jeg forlot min forlovede for 12 år siden (2 år langt forhold, men var ikke fysisk utro) fordi jeg traff mitt livs kjærlighet. Vi flyttet sammen etter 3 mnd, og giftet oss etter ett år. Skulle jeg la være å følge følelsene mine bare pga at bruddet var ferskt? Skulle jeg la hensynet til exen gå foran egen lykke? Nei. Tror ikke det.

En del av hans venner kalte meg "usikker" på meg selv, siden jeg bare byttet rede på et blunk. Men vet du hva? Jeg fant kjærligheten, og da var alt annet uvesentlig. Når man finner sitt livs kjærlighet så VET man det. Livet er for kort til å dvele ved eksens følelser. Livet er her og nå. Når man elsker noen skal man ikke vente bare for å pleace alle andre. Vi har nå vært gift i 11 år, har fått 2 barn, og en hund, som jeg alltid ville ha, med eksen eller ikke. Vi er lykkelige. Derfor gikk jeg. Og har aldri angret.

La mannen få være lykkelig. Han elsket ikke deg. En dag vil du finne lykken. Slutt å stalke dem på fb. Slutt å tenk på dem. Han var ikke ment for deg.

Anonymous poster hash: 10b28...35f

Nå er ikke problemet at han dumpet meg som jeg sliter med. Det er løgnene og utroskapen. Jeg hadde taklet dette helt fint dersom han hadde satt seg ned med meg face to face og sagt at han ikke ville være sammen med meg noe mer fordi han hadde møtt en annen. Det kan man jo ikke bli sur for.

Men det å bevisst lyve til meg, og ikke svare når jeg spør om noe er galt. Det kan ikke tilgis og jeg kommer ikke over det. Jeg hadde spart flere tusen kr i psykolog-utgifter om han ikke var en feig drittsekk. Ærlighet kan gjøre vondt, men løgner er det ingen unnskyldning for. Litt fascinerende at han har gjort dette mot alle exene sine. Hun får nok smake på utroskapen hun og.

Skrevet

Tusen takk søte dere for at dere tok dere tid til å svare meg! Det setter jeg veldig pris på. I natt sov jeg veldig dårlig. Hadde mareritt om exen som jeg har hatt i nesten ett år nå. Jeg føler meg lei meg men som sagt mest sint! At det går an tenker jeg. Er veldig frista til å sende exen en stygg melding men er vel bedre å holde seg unna bare. Jeg kommer vel over dette, om noen år..

TS

Kjenner meg igjen... Jeg er sånn og.... Ene av eksene kan gjøre meg så sint av og til.... (faren til mine barn)..... at jeg ofte er fristet til å prøve å forklare hvor dum han var som ga slippen på familielivet med meg og barna, for så å velge en annen dame i stedet... Men har merket at sutring ikke hjelper.... Jo det er greit å sende noen forklarende oppvekkkere i begynnelsen men etterhvert så er det beste å bare ignorere fyren og tenke: han er ikke god nok til meg slik som han er! Sånn tenker jeg om min eks.... Han har ikke gode nok verdier for å ta vare på den dama han burde elsket høyest, nemlig meg... Dermed er han ikke noe å tenke på! Og ikke noe å sende smser til ;) Kun når det gjelder barna....

Skrevet

Selv om det kanskje ikke er helt moralsk riktig, så kan du "fryde" deg over at den nye dama hans høøyst sannsynlig vil oppleve lignende dritt fra han om noen måneder/år. Har man samvittighet til å holde på sånn 1 gang, har man samvittighet til flere. Snakker av erfaring

Anonymous poster hash: c2248...138

Enig i den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...