AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Hvis man hadde et fond med 5,000 Kr. i, man ikke visste man hadde... Hva er argumentene for å IKKE ta de ut og bruke de på fest og bortkastet gøyt? Anonymous poster hash: 6097e...362
Gjest hva som helst Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Hvorfor skulle det ha noe å si hvordan du har fått pengene (lønn, arv, fant på gata)? Penger er jo penger uansett hvor man har fått de fra, om de kom uventet osv.
Bex Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Hadde satt de rett på feriekontoen! Så er drømmeturen ennå litt nærmere! Men det smarteste hadde sikkert vært og satt de på sparekonto, eller la de stå i fond...
Glitnir Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hvis man hadde et fond med 5,000 Kr. i, man ikke visste man hadde... Hva er argumentene for å IKKE ta de ut og bruke de på fest og bortkastet gøyt? Anonymous poster hash: 6097e...362 Tja, trenger vel ikke andre argumenter enn de jeg bruker for å ikke tømme øvrige kontoer jeg har til kortvarig moro - selv om heller ikke de pengene er satt av til noe spesielt. Sunn fornuft, for eksempel? 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Hvor kommer pengene fra, hva var de øremerket og hvorfor vet man ikke at man har dem? Anonymous poster hash: c9641...262
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Hvorfor skulle det ha noe å si hvordan du har fått pengene (lønn, arv, fant på gata)? Penger er jo penger uansett hvor man har fått de fra, om de kom uventet osv. Lønn er penger du arbeider opp. Arv er penger du sammen med tiden venter på. Man finner ikke flere tusenlapper på gaten. Hvis man vet man har hatt penger en god stund, man ikke visste man hadde, da har man jo allerede levd under et budsjett uten de å ta hensyn til. Derfor; Ingen grunn til å ta DE med i sparingen også. Hadde satt de rett på feriekontoen! Så er drømmeturen ennå litt nærmere! Men det smarteste hadde sikkert vært og satt de på sparekonto, eller la de stå i fond... Liker ikke å reise, kan spare opp LØNN til det, ikke ''ubevisste'' penger. Hvorfor la de stå i fond? Å bare la de stå der... Du bruker de jo ikke? Penger kan bli verdiløse over natten; De er ikke verdt noe før du bruker de. Tja, trenger vel ikke andre argumenter enn de jeg bruker for å ikke tømme øvrige kontoer jeg har til kortvarig moro - selv om heller ikke de pengene er satt av til noe spesielt. Sunn fornuft, for eksempel? ? Hvor kommer pengene fra, hva var de øremerket og hvorfor vet man ikke at man har dem? Anonymous poster hash: c9641...262 Pengene kommer fra et fond? Jeg visste ikke jeg hadde de før nå langt uti 20-årene... DERFOR visste jeg ikke jeg hadde de... Visste ikke jeg hadde noe med den banken å gjøre AT ALL... - TS. Anonymous poster hash: 6097e...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå