Gjest RompeRusk Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Skal om noen uker reise med baby på SAS. Men blir jaggu ikke klok på hva bagasje man kan ha med inkludert Skal billett til meg og mini, og ifølge SAS sine sider har jeg da krav på 1 håndbagasje, 2 innsjekket kolli og en barnevogn gratis. "Problemet" kommer når jeg prøve å finne ut reglene for barnebilstol. Det står på SAS sine sider at enten så må man sende som spesialbagasje, eller kjøpe ett ekstra sete på flyet. Er det slik at bilstolen kan regnes som Minis kolli, eller må jeg betale for spesialbagasjen? Evt hvor mye koster det da for en spesialbagasje? Kommer jo til å reise uansett,men kan være greit å vite reglene (Evt bestille spesialbagasje nå) før jeg bestiller Håper det finnes noen kloke hoder som kan svare meg
Gjest Chelseagirl Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Var jeg deg, så ville jeg ringt og hørt med de!
GirlInterrupted Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Hvor gammel er babyen din? Reiste med sas da min var ca 11mnd og fikk da beskjed om at babyer ikke kan ha med "håndbagasje". Og jeg fikk beskjed om å sende bilstol som spesialbagasje.
Gjest RompeRusk Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hun er nesten 2 mnd når vi skal reise Mener da at jeg har en håndbagasje, mens baby kan ha med 1 kolli uten håndbagasje Hvor mye måtte du betale for spesialbagasje? Og hvordan sendte du bilstolen (Innpakking og lignende?)
Nique Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Vognen går som miniens bagasje, bilstol som ekstrabagasje. Trengs ikke å bestilles på forhånd', men må betales for. Info står på SAS sine sider. Vi reiste med SAS nå i julen, med minien på 5mnd, så fikk lest opp om akkurat dette.
Nique Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 SAS.no->alt om reisen->reise med spedbarn. Får ikke lagt ved link.
Gjest RompeRusk Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Joda, har lest meg blå og grønn på de linkene Men det som ikke var klart, var om bilstolen kunne sendes som minis bagasje, eller om jeg må betale for spesialbagasje!
Nique Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Ser også et jeg feilinformert noe, vogn er alltid gratis for barn under 2år som sitter på fanget, og barnet kan ha bagasje som voksne i tillegg
Nique Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Joda, har lest meg blå og grønn på de linkene Men det som ikke var klart, var om bilstolen kunne sendes som minis bagasje, eller om jeg må betale for spesialbagasje! Bilstol gjelder som en bagasje. Så om du bare har 1 koffert, så kan bilstolen gå som babyens kolli . Vi pAkket sete med vognen i en type prampack, en større som vi leide, airshell heter den. Fikk ikke noe spørsmål om det, men tror vi bare var heldige. Ergo betalte vi ikke noe ekstra Edit: rettet meg selv igjen Endret 27. januar 2014 av Nique
GirlInterrupted Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Hun er nesten 2 mnd når vi skal reise Mener da at jeg har en håndbagasje, mens baby kan ha med 1 kolli uten håndbagasje Hvor mye måtte du betale for spesialbagasje? Og hvordan sendte du bilstolen (Innpakking og lignende?) Hihi tydeligvis trøtt her:). Hmm, jeg husker ikke helt. Barnevogn vet jeg er gratis, nen innbiller meg at jeg betalte en liten sum for stolen. Sas har priser på nettsiden sin. Fløy fra Gardermoen og de hjalp meg å pakke alt inn i plast og teipe det sammen. :-)
Gjest RompeRusk Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Bilstol kommer utenom som spesial, og må betales for. Vi pAkket sete med vognen i en type prampack, en større som vi leide, airshell heter den. Fikk ikke noe spørsmål om det, men tror vi bare var heldige. Ergo betalte vi ikke noe ekstra ok, takk Prampack har jeg planer om å kjøpe Hihi tydeligvis trøtt her:). Hmm, jeg husker ikke helt. Barnevogn vet jeg er gratis, nen innbiller meg at jeg betalte en liten sum for stolen. Sas har priser på nettsiden sin. Fløy fra Gardermoen og de hjalp meg å pakke alt inn i plast og teipe det sammen. :-) Takk, da håper jeg at flyplassen hjelper til med det
MockingJay Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Vær bare obs på at om du har bilstolen inni prampakken sammen med vogna så mister du all garanti vist noe av det skulle bli skadet.
Gjest RompeRusk Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Takk 😃 har naturlig nok lite erfaring med å fly med bebis, så setter pris på alle tips og råd 😋
Sol79 Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Barnevogner er vel på eget ansvar uansett. Tror ikke reiseforsikring dekker det.
Gjest RompeRusk Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Har man prampack som er i orden, dekker visstnok flyselskapet det dersom vognen blir ødelagt, for prampack er godkjent for flyvning 😊
ViljaH Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Du bør ikke sende bilstolen i bagasjen, den får dunk dunk dunk som de ikke skal ha.. jeg har gjort et av to når jeg har fløyet med baby; enten kjøpt eget sete til barnet (pris 2-12 år) og hatt bilstolen oppi setet under flyvning. Eller pakket bilstolen i prampack, inni alle vogndelene så de tok av for evt. dunk. Digg å ha bilstol ombord i eget sete på lang flight.
ChHolm Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Gå inn på facebook siden til BarnOmbord - der ligger det en tråd oppe nå om bilstoler i fly / erfaringer fra flyselskap og lignende. Kanskje du finner noe der? 1
Gjest RompeRusk Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Takk x2 Bare å fortsette å komme med tips om alt mulig dersom dere har noen
Rampen Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Som en som har ødelagt en del bagasje de siste 15 årene, så sitter jeg på en del informasjon om dette temaet. 1. Prampack er gull verdt, både for de som ønsker å få tilbake en funksjonell barnevogn etter flyreisen, og for de som skal håndtere den underveis. 2. En prampack som inneholder mer enn ei barnevogn, vil bli returnert til innsjekk dersom det blir oppdaget og situasjonen tillater det. En unormalt tung eller bulkete prampack er IKKE vanskelig å oppdage, og som om ikke det er ille nok, så blir all innsjekket bagasje gjennomlyst. Dersom personalet på innsjekk ikke får tak i deg, risikerer du at barnevogna og alt tilbehøret blir igjen på flyplassen mens du reiser på ferie. DU har brutt regelverket du har akseptert, så ikke forvent mye sympati fra selskapet i etterkant. 3. Pakk inn barnesetet skikkelig. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk sender barnevogna godt sikret i en prampack, og sender setet som skal redde ditt barns liv i en ulykke i en plastsekk som gir null beskyttelse mot skader! 4. Enda bedre, kjøp et ekstra sete ombord og bruk barnesetet ditt til å sikre barnet! Seriøst? Stroppe ungen fast foran deg i et fly? Hva skjer om noe faktisk går galt? Hvordan skal du beskytte barnet ditt mens vekta av overkroppen din knuser barnet mot knærne dine i en bråstopp? Den samme løsningen ville faktisk vært tryggere i en bil, for det har man jo normalt en tre-punkts sele som ville holdt igjen overkroppen din! På veien er heldigvis slikt tull forbudt! Endret 23. februar 2014 av Rampen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå