Gå til innhold

Små utenlandske gutter ser ned på norske damer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som lærervikar og er rundt på flere skoler i kommunen. Har jobbet med dette i rundt 4 år.

Noe som skremmer meg er hatet/nedlatenhet EN DEL muslimske gutter har ovenfor norske damer.

Jeg begynner å bli lei av "drittkjeft" av små barn, som går på at de ikke gidder å høre på ei dame. "Du har ikke noe å si, du er ikke verdt noe" - sa en førsteklassing her om dagen. (Hvor har han lært dette?)

I dag ble jeg regelrett hånet av en gutt i 7. klasse. Det jeg reagerer på er ordbruken: Ikke verdt noe, dame (med negativt tonefall), resepekterer deg ikke osv.

Jeg er ikke en hårsår person, så jeg tåler mye. Men denne holdningen skremmer meg. Jeg har pratet med flere kollegaer om dette, og får samme syn tilbake. I disse tilfellene har jeg tilkalt menn, som virkelig har satt disse guttene på plass. Det hjelper litt på oppførselen deres i skolesituasjon, men jeg vet jo at holdningene sitter inne i de.

Jeg kjenner jeg blir redd for å slippe jentene mine alene ut når det går mange der ute som mener de ikke er verdt en dritt. Noen de kan gjøre hva de vil med.

Hvordan vil dette ende???

Anonymous poster hash: 91870...9fb
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er innvandrer selv (ikke muslim), og har lagt merke til det blant enkelte små muslimske gutter. Men jeg har også lagt merke til at de fleste av dem legger vekk disse holdningene ettersom de blir eldre og mer modne.

Anonymous poster hash: c1ded...e71
  • Liker 3
Skrevet

Dette er ting dere som lærer må ta tak i. Gjør det klinkende klart at her i Norge er ALLE like mye verdt, uansett kjønn og religion. Det er IKKE lov å snakke stygt til eller om kvinner. Hvis du trenger å få hjelp av menn til å få gjennom budskapet, er det greit, så lenge budskapet kommer frem.

Anonymous poster hash: 930d3...7e3
  • Liker 13
Gjest Seajewel
Skrevet

Kast de på gangen om de snakker sånn. Forkastelig oppførsel.

• Liker 10
Skrevet

Det skulle man jo kunne gjøre. Problemet er at da kommer rasismekortet opp.

Anonymous poster hash: a569f...6b2

• Liker 2
Gjest Seajewel
Skrevet

Hvorfor er dere så redd for å bli stempla som rasist? Det er jo helt tydelig at enkelte misbruker det for å bruke den lille makta de har til å kunne hevde seg. Drit i rasismekortet. Rett skal være rett. De trenger å lære seg respekt, da må man sette seg i respekt og da nytter det ikke å være redd for sånt. Det er bare deres skjøre måte å prøve å ta makt på.

• Liker 11
Skrevet

Sett deg i respekt. Du skal ikke finne deg i sånt fra skit.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg jobber som lærervikar og er rundt på flere skoler i kommunen. Har jobbet med dette i rundt 4 år.

Noe som skremmer meg er hatet/nedlatenhet EN DEL muslimske gutter har ovenfor norske damer.

Jeg begynner å bli lei av "drittkjeft" av små barn, som går på at de ikke gidder å høre på ei dame. "Du har ikke noe å si, du er ikke verdt noe" - sa en førsteklassing her om dagen. (Hvor har han lært dette?)

I dag ble jeg regelrett hånet av en gutt i 7. klasse. Det jeg reagerer på er ordbruken: Ikke verdt noe, dame (med negativt tonefall), resepekterer deg ikke osv.

Jeg er ikke en hårsår person, så jeg tåler mye. Men denne holdningen skremmer meg. Jeg har pratet med flere kollegaer om dette, og får samme syn tilbake. I disse tilfellene har jeg tilkalt menn, som virkelig har satt disse guttene på plass. Det hjelper litt på oppførselen deres i skolesituasjon, men jeg vet jo at holdningene sitter inne i de.

Jeg kjenner jeg blir redd for å slippe jentene mine alene ut når det går mange der ute som mener de ikke er verdt en dritt. Noen de kan gjøre hva de vil med.

Hvordan vil dette ende???

Anonymous poster hash: 91870...9fb

Førsteklassing som i barneskolen eller videregående? Det er veldig sjokkerende at et seks år gammelt barn kan finne på å si noe sånt! Ikke at det er greit for eldre barn (eller noen i det hele tatt) å si, men så lite barn!

Har dere informert dette til foreldrene til disse barna? Det her er helt absurd!

Edit: Han har det sikkert hjemmefra.

Endret av Tiarra
  • Liker 3
Skrevet

Jobba i en butikk hvor drittungene pleide å komme innom etter skolen, og en del av de innvandra bråkte og rota noe jævlig. Jeg bad dem skjerpe seg (i litt penere ordlag, vel å merke), da fikk jeg blant annet høre: "Hold kjeft din jævla fitte, du tør faen ikke snakke til meg!" Når jeg spurte hvorfor, fikk jeg til svar at jeg bare var en jente og at skulle få juling fordi jeg var så jævlig stygg i kjeften og det var ikke måte på og fetterene hans skulle komme og voldta meg... Ja, seriøst, han ene trua meg med voldtekt. Disse var toppen 12 år.

Ble så lei at jeg fikk filma det en gang det hendte (ene ungen ble fly forbanna fordi jeg "ikke hadde lært" og trua med voldtekt og drap og at jeg måtte passe meg og at jeg skulle dø) og ringte politiet og anmeldte dem. De fikk seg iallfall en støkk når politiet kom på døra med videoopptaket og viste til foreldra deres.

Anonymous poster hash: 09533...364
  • Liker 22
Skrevet

Dette er ikke noe nytt dessverre. Det er en del av kulturen å se på kvinner som annenrangs personer. Kvinner i disse landene skal produsere barn, vaske og lage mat, punktum.

Utover dette skal de tilbe mannen og sønnene sine og holde kjeft.

• Liker 4
Gjest Seajewel
Skrevet

Det er ikke kultur. Det er ukultur. De får lære seg å oppføre seg sivilisert slik som normale mennesker og respektere alle.

• Liker 9
Skrevet

Jobber i helsevesenet. Dårlig attitude fra en noen muslimer der også.

Anonymous poster hash: 68650...cd3

• Liker 2
Skrevet

Jobba i en butikk hvor drittungene pleide å komme innom etter skolen, og en del av de innvandra bråkte og rota noe jævlig. Jeg bad dem skjerpe seg (i litt penere ordlag, vel å merke), da fikk jeg blant annet høre: "Hold kjeft din jævla fitte, du tør faen ikke snakke til meg!" Når jeg spurte hvorfor, fikk jeg til svar at jeg bare var en jente og at skulle få juling fordi jeg var så jævlig stygg i kjeften og det var ikke måte på og fetterene hans skulle komme og voldta meg... Ja, seriøst, han ene trua meg med voldtekt. Disse var toppen 12 år. Ble så lei at jeg fikk filma det en gang det hendte (ene ungen ble fly forbanna fordi jeg "ikke hadde lært" og trua med voldtekt og drap og at jeg måtte passe meg og at jeg skulle dø) og ringte politiet og anmeldte dem. De fikk seg iallfall en støkk når politiet kom på døra med videoopptaket og viste til foreldra deres. Anonymous poster hash: 09533...364

send det til rights.no .

Anonymous poster hash: 68650...cd3

Skrevet

Det er vel mer rasisme å ikke stille krav til dem fordi de har et ikke-norsk opphav?

Hvis dette skjer på skolen, er det en svikt om skolen forsømmer sitt ansvar og ikke griper tak i det.

Anonymous poster hash: 029ea...bbc

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mye rart i sørøst, men for muslimer flest er det vel kvinnene som har mest verdi, dvs at mannen ser på det som hans oppgave å forsørge og beskytte kone, søster eller what not med sitt liv om nødvendig. Døtre er mer "verdt" enn sønner osv. Grunnen til at de hater norske kvinner har med kultur å gjøre, da våre damer er svært liberale og "likestiller" seg med menn. For de er det provoserende, de skjønner ikke greia med likestilling. Verdt å merke seg så gjelder det muslimske kvinner også, de er heller ikke overbegeisteret for norske kvinner etter hva jeg forstår. Sier ikke at det ok, man skal irettesette seg etter norske normer når man bor her til lands, men nevner det læll for å gi diskusjonen et litt mer nyansert bilde.

Innvandringspolitikken i Norge er uansett helt skutt. VI slipper inn gud og hverman og de får gjøre som de vil. Steng dørene...

Endret av codeman
  • Liker 6
Gjest Katten.
Skrevet

Husker jeg brukte flere timer på å forklare en elleveåring hvorfor det ikke var greit å drepe folk med annen religion.

Fantastisk snill og flink gutt, men bagasjen hjemmefra stod ikke i stil.

Dog, den verste bagasjen jeg hat sett, kommer oftest fra etnisk norske.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt sykt!

Hadde det vært meg hadde jeg nok gitt f i å bli stempla som rasistisk, det er familien og ungen som er rasistiske og burde vært tatt opp med dem.

Utrolig at slike folk egentlig får bo i norge om de oppdrar ungene sånn...

Skrevet

Jeg hadde virkelig gjort mitt beste for å sette meg i respekt hvis jeg var deg.

Og jeg hadde heller ikke lagt noe i mellom og kalt inn til foreldremøte og fortalt foreldrene hva og hvordan disse guttene oppførte seg, og at dette rett og slett ikke var akseptabel oppførsel på skolen, at du ikke godtok det og at det kom til å gå utover hva du skrev på oppførsel på dem. En av tingene de måler på i skolen er jo nettopp oppførsel. Og slik oppførsel er ikke akseptabel. Bruker de "rasisme-kortet" er det bare å si tilbake at det er jo nettopp rasistiske tendenser barna deres viser, og ikke du, og at dette må tas nå mens det enda er mulighet for å endre de rasistiske holdningene. Garantert blir foreldrene litt sjokkert hvis du sier til dem at de og barna deres er rasistiske mot DEG. Stå i mot, og ikke bruk mannlige lærere til å lære dem. Da viser du bare det de sier, at norske kvinner ikke fortjener respekt.

Anonymous poster hash: 08fb0...845
  • Liker 7
Skrevet

Jeg har jobbet som lærer og kan love at det slett ikke bare var muslimske gutter eller "utenlandske" gutter som drev med sånt. Også etnisk norske gutter gjør av og til det samme, slenger dritt om kvinner, homofile og gudene vet hvem.

Jeg tar ikke fem flate øre for å gi sånne elever reprimande. En elev stoppet ikke før jeg sa at jeg kom til å kalle moren hans inn til møte. Da kom han til meg og gråt om tilgivelse, for moren kom visst til å banke ham blå. Det ble slutt etter det.

Anonymous poster hash: aed9b...199
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...