Yme Skrevet 31. januar 2014 #61 Skrevet 31. januar 2014 Et lite tips - les litt her: http://thefastdiet.co.uk/forums/ På fastedagene i 5:2-dietten kan du spise så mye du vil, så lenge det er innenfor en kaloriramme. Du kan feks spise 1,5 kilo gulrøtter, noe som veldig enkelt blir 4 måltider, som da er normal måltidsfrekvens for mennesker som ikke faster, så om du gjør det, følger du dietten riktig, men du faster ikke. Men, derimot, om du spiser de 500 kaloriene på ett måltid, betyr det at du faster resten av dagen, og om man gjør det på den måten, faster man periodisk. Det forandrer fortsatt ikke på det faktum at "periodisk faste" er egennavnet på et spisemønster som handler om å faste 16 timer hvert døgn. På samme måte som at 5:2-dietten heter 5:2-dietten, finnes det en "diett" som heter periodisk faste. Det er absolutt siste forsøk jeg gjør på å prøve å forklare deg dette her, for noe tydeligere og enklere enn dette tror jeg ikke man kan gjøre det. Jeg har prøvd begge måtene å spise på, og leser mye om disse tingene, og det viser seg at periodisk faste fungerer bedre enn 5:2-dietten. The Warrior Diet er også et veldig godt alternativ, og den innebærer at du spiser alle kaloriene dine i ett stort måltid, hver dag. Dvs. ett måltid som inneholder rundt 3000 kalorier, for en voksen mann. 3
Gjest Mary Quant Skrevet 31. januar 2014 #62 Skrevet 31. januar 2014 På fastedagene i 5:2-dietten kan du spise så mye du vil, så lenge det er innenfor en kaloriramme. Du kan feks spise 1,5 kilo gulrøtter, noe som veldig enkelt blir 4 måltider, som da er normal måltidsfrekvens for mennesker som ikke faster, så om du gjør det, følger du dietten riktig, men du faster ikke. Men, derimot, om du spiser de 500 kaloriene på ett måltid, betyr det at du faster resten av dagen, og om man gjør det på den måten, faster man periodisk. Det forandrer fortsatt ikke på det faktum at "periodisk faste" er egennavnet på et spisemønster som handler om å faste 16 timer hvert døgn. På samme måte som at 5:2-dietten heter 5:2-dietten, finnes det en "diett" som heter periodisk faste. Det er absolutt siste forsøk jeg gjør på å prøve å forklare deg dette her, for noe tydeligere og enklere enn dette tror jeg ikke man kan gjøre det. Jeg har prøvd begge måtene å spise på, og leser mye om disse tingene, og det viser seg at periodisk faste fungerer bedre enn 5:2-dietten. The Warrior Diet er også et veldig godt alternativ, og den innebærer at du spiser alle kaloriene dine i ett stort måltid, hver dag. Dvs. ett måltid som inneholder rundt 3000 kalorier, for en voksen mann. Jeg har levd etter 5:2 i over en måned og har lest en av bøkene som Dr Mosley har skrevet. Unnskyld meg - men jeg har mer tillit til hans ord enn dine her. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #63 Skrevet 31. januar 2014 På fastedagene i 5:2-dietten kan du spise så mye du vil, så lenge det er innenfor en kaloriramme. Du kan feks spise 1,5 kilo gulrøtter, noe som veldig enkelt blir 4 måltider, som da er normal måltidsfrekvens for mennesker som ikke faster, så om du gjør det, følger du dietten riktig, men du faster ikke. Men, derimot, om du spiser de 500 kaloriene på ett måltid, betyr det at du faster resten av dagen, og om man gjør det på den måten, faster man periodisk. Det forandrer fortsatt ikke på det faktum at "periodisk faste" er egennavnet på et spisemønster som handler om å faste 16 timer hvert døgn. På samme måte som at 5:2-dietten heter 5:2-dietten, finnes det en "diett" som heter periodisk faste. Det er absolutt siste forsøk jeg gjør på å prøve å forklare deg dette her, for noe tydeligere og enklere enn dette tror jeg ikke man kan gjøre det. Jeg har prøvd begge måtene å spise på, og leser mye om disse tingene, og det viser seg at periodisk faste fungerer bedre enn 5:2-dietten. The Warrior Diet er også et veldig godt alternativ, og den innebærer at du spiser alle kaloriene dine i ett stort måltid, hver dag. Dvs. ett måltid som inneholder rundt 3000 kalorier, for en voksen mann. Amen Anonymous poster hash: d9251...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #64 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har levd etter 5:2 i over en måned og har lest en av bøkene som Dr Mosley har skrevet. Unnskyld meg - men jeg har mer tillit til hans ord enn dine her. Unnskyld meg, men går det ann å bli mer trangsynt enn deg? Anonymous poster hash: d9251...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #65 Skrevet 31. januar 2014 Snakker du om PF nå eller om 5:2? Jeg snakker om PF og som du ser, sier jeg jo at det ER en livsstil? Anonymous poster hash: d9251...e3b Jeg snakker om 5:2. Selv om jeg ikke går på noen diett, så spiser jeg mindre et par dager i uken og har ingen problemer knyttet til dette. Det er ikke alltid appetitten er helt på topp og når det bare er snakk om én dag, ser jeg ikke helt problemet. Det er jo en livsstil for noen. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #66 Skrevet 31. januar 2014 Jeg snakker om 5:2. Selv om jeg ikke går på noen diett, så spiser jeg mindre et par dager i uken og har ingen problemer knyttet til dette. Det er ikke alltid appetitten er helt på topp og når det bare er snakk om én dag, ser jeg ikke helt problemet. Det er jo en livsstil for noen. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d Ok. Anonymous poster hash: d9251...e3b
Yme Skrevet 31. januar 2014 #67 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har levd etter 5:2 i over en måned og har lest en av bøkene som Dr Mosley har skrevet. Unnskyld meg - men jeg har mer tillit til hans ord enn dine her. Og her er et sitat fra Dr. Michale Mosely, fra siden du selv linka til... Du burde nok leser den boka di litt nøyere, og slutte å spre feilinformasjon i tråder hvor folk ber om hjelp og info angående dietter. Do the calories have to be in one meal or spread across the day? "There have been different studies using different approaches. People who took part in Dr Krista Varady’s studies of Alternate Day Fasting (ADF) had just one meal a day, at lunchtime. Those who took part in Dr Michelle Harvie’s studies of the 2 Day Diet at several small meals a day. Michael prefers having two meals a day, breakfast and an evening meal. Mimi prefers several small meals. Which approach is better? The one you can stick to. Some people find, for example, that eating breakfast actually makes them feel hungrier later in the morning." Det står veldig enkelt og greit her, at så lenge du får i deg kaloriene du skal, kan du spise så mange måltider som gjør at dietten fungerer for deg... 1,5 kilo gulrøtter er omtrent 500 kalorier, og det er også veldig mye mat, som man helt fint greier å spre ut i 4 måltider. Det som er veldig fint med den dietten, er at til og med på dagene hvor du skal ha lite kalorier, kan du fortsatt spise relativt mye, hvis du finner matvarene som inneholder lite kalorier, og det resulterer i at man ikke trenger å gå og føle seg sulten, om man syns sultfølelse er vanskelig å håndtere. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #68 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har prøvd begge måtene å spise på, og leser mye om disse tingene, og det viser seg at periodisk faste fungerer bedre enn 5:2-dietten. The Warrior Diet er også et veldig godt alternativ, og den innebærer at du spiser alle kaloriene dine i ett stort måltid, hver dag. Dvs. ett måltid som inneholder rundt 3000 kalorier, for en voksen mann. Kan du fortelle litt mer om "the warrior diet"? Aldri hørt om det før, men jeg spiser i blant spiser alle dagens kalorier i ett måltid, et svært stolt måltid med alt jeg trenger - har ikke gått ned i vekt av å gjøre dette, men nå skjer dette bare cirka en uke i måneden. Jeg følger ikke noen diett, men tydeligis karakteriseres matrutinene mine som "dietter" for enkelte. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #69 Skrevet 31. januar 2014 Ok. Anonymous poster hash: d9251...e3b Ja, så det blir feil å stemple det som "diett" og noe veldig dårlig, når det faktisk ikke stemmer. At en spiser mindre et par dager i uken er helt uproblematisk og trenger ikke å være en diett, men en livsstil. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #70 Skrevet 31. januar 2014 Ja, så det blir feil å stemple det som "diett" og noe veldig dårlig, når det faktisk ikke stemmer. At en spiser mindre et par dager i uken er helt uproblematisk og trenger ikke å være en diett, men en livsstil - på samme måte som periodisk faste. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d Anonymous poster hash: 6e9d2...64d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #71 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har levd etter 5:2 i over en måned og har lest en av bøkene som Dr Mosley har skrevet. Unnskyld meg - men jeg har mer tillit til hans ord enn dine her. Brukeren prøver å fortelle at det finnes en diett\livsstil som heter periodisk faste, dietten vi diskuterer her er 5:2 som ikke foregår på nøyaktig samme måte som periodisk faste. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #72 Skrevet 31. januar 2014 Ja, så det blir feil å stemple det som "diett" og noe veldig dårlig, når det faktisk ikke stemmer. At en spiser mindre et par dager i uken er helt uproblematisk og trenger ikke å være en diett, men en livsstil. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d Jeg har aldri stemplet det som en diett? jeg snakket om PERIODISK FASTE, ikke 5:2. Anonymous poster hash: d9251...e3b
Gjest Mary Quant Skrevet 31. januar 2014 #73 Skrevet 31. januar 2014 Og her er et sitat fra Dr. Michale Mosely, fra siden du selv linka til... Du burde nok leser den boka di litt nøyere, og slutte å spre feilinformasjon i tråder hvor folk ber om hjelp og info angående dietter. Do the calories have to be in one meal or spread across the day? "There have been different studies using different approaches. People who took part in Dr Krista Varady’s studies of Alternate Day Fasting (ADF) had just one meal a day, at lunchtime. Those who took part in Dr Michelle Harvie’s studies of the 2 Day Diet at several small meals a day. Michael prefers having two meals a day, breakfast and an evening meal. Mimi prefers several small meals. Which approach is better? The one you can stick to. Some people find, for example, that eating breakfast actually makes them feel hungrier later in the morning." Det står veldig enkelt og greit her, at så lenge du får i deg kaloriene du skal, kan du spise så mange måltider som gjør at dietten fungerer for deg... 1,5 kilo gulrøtter er omtrent 500 kalorier, og det er også veldig mye mat, som man helt fint greier å spre ut i 4 måltider. Det som er veldig fint med den dietten, er at til og med på dagene hvor du skal ha lite kalorier, kan du fortsatt spise relativt mye, hvis du finner matvarene som inneholder lite kalorier, og det resulterer i at man ikke trenger å gå og føle seg sulten, om man syns sultfølelse er vanskelig å håndtere. De to dagene hvor man kan spise inntil 500 kalorier kalles faste-dager. Og selve dietten kalles periodisk faste ... du påstår at det ikke er faste - men det gjør det selv om man kan spise litt.
Yme Skrevet 31. januar 2014 #74 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Kan du fortelle litt mer om "the warrior diet"? Aldri hørt om det før, men jeg spiser i blant spiser alle dagens kalorier i ett måltid, et svært stolt måltid med alt jeg trenger - har ikke gått ned i vekt av å gjøre dette, men nå skjer dette bare cirka en uke i måneden. Jeg følger ikke noen diett, men tydeligis karakteriseres matrutinene mine som "dietter" for enkelte. Anonymous poster hash: 6e9d2...64d Den blir gjerne brukt av bodybuildere, fordi den lar deg bygge mye muskler, samtidig som kroppen din går gjennom hver eneste dag med lange perioder uten insulin (insulin hemmer fettforbrenning, enkelt forklart for at du helle skal bruke energi fra maten du spiser, enn fra fettlagrene), og du dermed ikke legger på deg fett samtidig som du bygger. Denne karen her, har utviklet en variant av den, som heter LeanGains, så man kan se at det fungerer veldig bra. Selv får jeg problemer med spisemønstre hvor jeg ikke får nok karbohydrater jevnlig gjennom dagen, siden jeg havner veldig fort i ketose, noe som fungerer dårlig for meg. Jeg får vondt i hodet, er konstant tørst og pissatrengt, og veldig slapp, men for de som har kropper som håndterer å gå mesteparten av dagen uten karbohydrater, og ikke føler ubehag når de er i ketose, er dette her veldig bra greier! Jeg gikk lenge på "dietten" som heter periodisk faste, og det var et veldig godt redskap til å forbrenne fett... Det man MÅ være forsiktig med, som jeg ikke var, er å ikke ta for mye av med kalloriunderskuddet, og trene alt for mye, så det endte med at jeg skada føttene mine pga for mye jogging, og har måtte ha 3 måneder pause, så vær forsiktig, og pass på å moderere deg! De to dagene hvor man kan spise inntil 500 kalorier kalles faste-dager. Og selve dietten kalles periodisk faste ... du påstår at det ikke er faste - men det gjør det selv om man kan spise litt. De kaller det fastedager for at teksten skal være konsekvent og enkel å forstå, men som jeg har forklart deg en del ganger nå, faster man ikke når man spiser. Spiser du alle de 500 kaloriene på ett måltid, faster du. Deler du kaloriene opp i flere måltider, så du spiser jevnlig dagen gjennom, faster du ikke... Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Har du stor nok mage til å få i deg 8000 kalorier i ett måltid, og det er det eneste måltidet du spiser, vil det si at du faster resten av dagen det også... Det er ikke mengden kalorier du spiser som viser til at du faster eller ikke, men måltidfrekvensen din... Selve dietten kalles ikke periodisk faste. Den kalles 5:2-dietten, og kan være en måte å faste periodisk på, om du har lav måltidfrekvens, men det forandrer ikke på det at Periodisk Faste er navnet på en egen "diett". Endret 31. januar 2014 av Yme 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #75 Skrevet 31. januar 2014 De to dagene hvor man kan spise inntil 500 kalorier kalles faste-dager. Og selve dietten kalles periodisk faste ... du påstår at det ikke er faste - men det gjør det selv om man kan spise litt. Nå heter da strengt tatt dietten ikke Periodisk faste, men 5:2. Periodisk faste er nemlig navnet på noe helt annet som vi har prøvd å forklare deg ca en million ganger nå. Anonymous poster hash: d9251...e3b 3
Gjest Mary Quant Skrevet 31. januar 2014 #76 Skrevet 31. januar 2014 Nå heter da strengt tatt dietten ikke Periodisk faste, men 5:2. Periodisk faste er nemlig navnet på noe helt annet som vi har prøvd å forklare deg ca en million ganger nå. Anonymous poster hash: d9251...e3b For siste gang (siden du tydeligvis har litt tungt for det). Her ser du link til boken jeg leste: http://www.amazon.com/gp/product/1476734941/ref=as_li_qf_sp_asin_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=1476734941&linkCode=as2&tag=thfadi-20 Les på framsiden av den er du snill: "Lose Weight, Stay Healthy, and Live Longer with the Simple Secret of Intermittent Fasting" Boken er skrevet av Dr Mosley og dreier seg om 5:2-dietten.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #77 Skrevet 31. januar 2014 For siste gang (siden du tydeligvis har litt tungt for det). Her ser du link til boken jeg leste: http://www.amazon.com/gp/product/1476734941/ref=as_li_qf_sp_asin_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=1476734941&linkCode=as2&tag=thfadi-20 Les på framsiden av den er du snill: "Lose Weight, Stay Healthy, and Live Longer with the Simple Secret of Intermittent Fasting" Boken er skrevet av Dr Mosley og dreier seg om 5:2-dietten. Hva er det egentlig du vil jeg skal forstå? Anonymous poster hash: d9251...e3b 1
Gjest Mary Quant Skrevet 31. januar 2014 #78 Skrevet 31. januar 2014 Hva er det egentlig du vil jeg skal forstå? Anonymous poster hash: d9251...e3b Hjelpe meg - du har virkelig problemer. Du skriver rett over her at periodisk faste er noe annet enn 5:2-dietten.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #79 Skrevet 31. januar 2014 Hjelpe meg - du har virkelig problemer. Du skriver rett over her at periodisk faste er noe annet enn 5:2-dietten. Ja, det er jo det! Hvorfor forstår du ikke at det er to forskjellige ting? Anonymous poster hash: d9251...e3b 2
Gjest Mary Quant Skrevet 31. januar 2014 #80 Skrevet 31. januar 2014 Ja, det er jo det! Hvorfor forstår du ikke at det er to forskjellige ting? Anonymous poster hash: d9251...e3b Jeg sier det en gang til .. 5:2-dietten er også periodisk faste. Hvis du forstår litt engelsk så kan du lese på framsiden av boken jeg linket til over her. Denne diskusjonen ødelegger hele tråden. Dersom du har så vanskelig for å forstå og begripe dette så råder jeg deg til å starte en egen tråd om det. Denne tråden er et spørsmål om å dele erfaringer for de som allerede har prøvd dietten. Jeg deltar i tråden fordi jeg har levd etter 5:2-kostholdet i snart halvannen måned og har delt mine erfaringer derfra. Så med mindre du kan dele dine erfaringer så råder jeg deg til å starte en egen tråd. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå