Gå til innhold

Hvordan fungerer 5:2 dietten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dette en bra måte for å gå ned i vekt ? :)

Anonymous poster hash: 7ab79...be3
Videoannonse
Annonse
Gjest Mary Quant
Skrevet

hahahaha nei det er det ikke.

Anonymous poster hash: d9251...e3b

Så forklar oss hva du mener er periodisk faste, da.

Skrevet

Sa jeg de skulle spise hver tredje time? Hvorfor i alle dager skal noen spise hver tredje time, eller etter noen som helst regler what so ever? Hva med å spise NÅR DU ER SULTEN? og gjerne også SLUTTE NÅR DU ER METT. Er ikke verre enn det.

Hvis det hadde vært så enkelt, så hadde ikke overvektige hatt et problem.

Sultfølelsen min varierer enormt med hva jeg spiser, hvor ofte og hvor mye. Så for meg er det veldig vanskelig å skulle spise lite og ofte, eller når jeg blir sulten, fordi jeg ofte blir sulten av helt andre ting enn at jeg trenger mat. Sultfølelse er, etter min erfaring, ikke bare en biologisk reaksjon, men har også en psykologisk faktor.

Jeg har ikke selv spist etter 5:2-prinsippet fast, men jeg ser at det er noe jeg gjør helt automatisk i perioder, og jeg kunne helt sikkert satt det spisemønsteret i system og levd lykkelig med det. Hvorfor har så mange dette enorme behovet for å reagere så kraftig på ting som funker for andre? Her inne er det jo heller ingen som har sagt at dette er noe man gjøre, men som enkelte har lyst til å prøve fordi de tror det funker for dem.

• Liker 5
Skrevet

Så forklar oss hva du mener er periodisk faste, da.

http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/

Det er ikke hva jeg MENER periodisk faste er. Det er hva periodisk faste ER. I korte trekk for dem som ikke gidder lese hele artikkelen: spise ditt daglige behov for kalorier i løpet av et spisevindu på f.eks 8-10 timer. De resterende 14-16 timene faster du, altså du spiser ikke. Dette kan gi mange positive effekter på f.eks muskelvekst, kunsentrasjon, blodsukker osv. Periodisk faste passer for noen, og andre ikke. Periodisk faste er et spisemønster og en del av en livsstil. det er IKKE en diett.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke hva jeg MENER periodisk faste er. Det er hva periodisk faste ER. I korte trekk for dem som ikke gidder lese hele artikkelen: spise ditt daglige behov for kalorier i løpet av et spisevindu på f.eks 8-10 timer. De resterende 14-16 timene faster du, altså du spiser ikke. Dette kan gi mange positive effekter på f.eks muskelvekst, kunsentrasjon, blodsukker osv. Periodisk faste passer for noen, og andre ikke. Periodisk faste er et spisemønster og en del av en livsstil. det er IKKE en diett.

Hvem sier at dette ikke kan være livsstil for noen? Jeg vil ikke si at jeg er på noen diett, men å "faste" et par dager i uka er noe jeg gjør helt automatisk. Det er ofte slik at jeg et par dager i uken ikke er spesielt sulten og får i meg lite kcal, har fremdeles energi til å utføre de daglige gjøremålene mine. I mine øyne er det ingenting galt med denne "dietten", så lenge du faktisk klarer å unngå overspising de dagene du spiser ikke spiser med enn 500 kcal. Det er også påpekt at det er helsebringende effekter med denne livsstilen\dietten.

Anonymous poster hash: 6e9d2...64d

Skrevet

Hvem sier at dette ikke kan være livsstil for noen? Jeg vil ikke si at jeg er på noen diett, men å "faste" et par dager i uka er noe jeg gjør helt automatisk. Det er ofte slik at jeg et par dager i uken ikke er spesielt sulten og får i meg lite kcal, har fremdeles energi til å utføre de daglige gjøremålene mine. I mine øyne er det ingenting galt med denne "dietten", så lenge du faktisk klarer å unngå overspising de dagene du spiser ikke spiser med enn 500 kcal. Det er også påpekt at det er helsebringende effekter med denne livsstilen\dietten.

Anonymous poster hash: 6e9d2...64d

Snakker du om PF nå eller om 5:2? Jeg snakker om PF og som du ser, sier jeg jo at det ER en livsstil?

Gjest Mary Quant
Skrevet

Du er så useriøs at jeg er lite fristet til å svare deg.

5:2 er jo akkurat det samme - det er bare to forskjellige metoder for å faste.

• Liker 1
Skrevet

Du er så useriøs at jeg er lite fristet til å svare deg.

5:2 er jo akkurat det samme - det er bare to forskjellige metoder for å faste.

Okei, regner med du IKKE leste artikkelen? eller så er du blind. Eller så har du misforstått konseptet med 5:2. NOE er gale ihvertfall. Jeg uthevet setningen der for deg så du kan se selv at den ikke gir noe mening :) HELE poenget mitt var jo at det er TO HELT FORSKJELLIGE måter å faste på. Jeg måtte jo poengtere det etter at du påstod at det var det samme.

Skrevet

5:2-dietten er periodisk faste.

Er det sant?? :hakeslepp:

Skrevet

Er det sant?? :hakeslepp:

nei, det er ikke sant.

Skrevet

Kan ikke de som er interessert i å diskutere mamma-rollen når man følger et bestemt spiseregime og de som uten å ha prøvd 5:2 dietten, bare ønsker å motargumentere den, opprette egne tråder?

(Opprett gjerne en kverulant-tråd. Det ser dessverre ut som at flere har behov for en slik en.)

Jeg er veldig interessert i å høre erfaringer fra de som har prøvd 5:2, - både positive og negative.

Anonymous poster hash: deb95...e72
  • Liker 2
Skrevet

nei, det er ikke sant.

Det virker som at hu ikke forstår at periodisk faste er egennavnet på et type fastemønster... Noe jeg syns er veldig merkelig, i og med at det er forklart veldig godt, og til og med gitt ut linker.

• Liker 1
Skrevet

Det virker som at hu ikke forstår at periodisk faste er egennavnet på et type fastemønster... Noe jeg syns er veldig merkelig, i og med at det er forklart veldig godt, og til og med gitt ut linker.

Takk, endelig en med litt vett i hodet. Ja, jeg og syns det er litt merkelig at hun ikke forstår det, når jeg tydelig har prøvd å forklare.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Okei, regner med du IKKE leste artikkelen? eller så er du blind. Eller så har du misforstått konseptet med 5:2. NOE er gale ihvertfall. Jeg uthevet setningen der for deg så du kan se selv at den ikke gir noe mening :) HELE poenget mitt var jo at det er TO HELT FORSKJELLIGE måter å faste på. Jeg måtte jo poengtere det etter at du påstod at det var det samme.

Er du helt fjern?

Du kom med dette "seriøse" innlegget da jeg skrev at 5:2 er periodisk faste:

hahahaha nei det er det ikke.

Du påstår at 5:2 ikke er periodisk faste og det er det jeg diskuterer her.

Skrevet

Er du helt fjern?

JA, 5:2 ER IKKE DET SAMME SOM PERIODISK FASTE. NEI, JEG ER IKKE HELT FJERN, JEG TROR DET ER DU SOM ER LITT FJERN SOM IKKE SKJØNNER HVA PERIODISK FASTE ER. :)

• Liker 1
Gjest Mary Quant
Skrevet

Du (eller er det dere) ... skriver veldig likt til å være to forskjellige personer.

Påstår du at man ikke faster når man følger 5:2-dietten?

Jeg forstår ikke hva du(dere) skriver for noe .. begynner å lure på om dere forstår det selv.

Skrevet

Er du helt fjern?

"Periodisk faste" er navnet på et spisemønster. På 5:2-dietten trenger du ikke faste i det hele tatt... De 500 kaloriene kan du dele i så mange måltider du vil gjennom hele dagen, noe som fører til at du ikke trenger å faste når du følger den.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke de som er interessert i å diskutere mamma-rollen når man følger et bestemt spiseregime og de som uten å ha prøvd 5:2 dietten, bare ønsker å motargumentere den, opprette egne tråder?

(Opprett gjerne en kverulant-tråd. Det ser dessverre ut som at flere har behov for en slik en.)

Jeg er veldig interessert i å høre erfaringer fra de som har prøvd 5:2, - både positive og negative.

Anonymous poster hash: deb95...e72

• Liker 2
Skrevet

Du (eller er det dere) ... skriver veldig likt til å være to forskjellige personer.

Påstår du at man ikke faster når man følger 5:2-dietten?

Jeg forstår ikke hva du(dere) skriver for noe .. begynner å lure på om dere forstår det selv.

Ja vi skriver likt fordi vi er enige. Men som du ser så er skriver jeg som anonym bruker, mens Yme skriver ikke som anonym bruker. så ja, vi er to forskjellige personer :) Det at 5:2 dietten inneholder ordet "faste" betyr ikke at det er det samme som Periodisk faste. Jeg prøver igjen å legge ved linken, slik at du kan lære deg hva Periodisk faste er. http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/ Here you go. Og forresten så syns jeg ikke at man kan kalle den "fastingen" som foregår i 5:2 dietten for noe særlig fasting, ettersom man faktisk SPISER.

• Liker 2
Gjest Mary Quant
Skrevet

JA, 5:2 ER IKKE DET SAMME SOM PERIODISK FASTE. NEI, JEG ER IKKE HELT FJERN, JEG TROR DET ER DU SOM ER LITT FJERN SOM IKKE SKJØNNER HVA PERIODISK FASTE ER. :)

Et lite tips - les litt her: http://thefastdiet.co.uk/forums/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...