AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Du som har veldig korthåret hund, hvilke potesokker bruker du, som IKKE faller av? Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Gjest Lolita8 Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Bikkja er ikke generelt kort i pelsen, men på bena og potene har han kort pels. Jeg bruker litt forskjellig, alt etter hvor vi skal gå. Disse bruker jeg som snøsokker på hard snø:http://askerhundesenter.no/index.php?route=product/product&product_id=262 Disse bruker jeg på asfalt: http://www.citydog.no/category_2/PAWZ-potesokker.htm Har også nettopp fått nye høye sokker fra Jægeren, som skal brukes på lengre turer i høy snø ol:http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=3578
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Og de faller aldri av? Hvilken rase har du? Er ute etter sokker som 1: ikke faller av 2: beskytter mot salt og kulde Har sett på de fra Paws, men de beskytter ikke mot kulde.Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Gjest Lolita8 Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Og de faller aldri av? Hvilken rase har du? Er ute etter sokker som 1: ikke faller av 2: beskytter mot salt og kulde Har sett på de fra Paws, men de beskytter ikke mot kulde.Anonymous poster hash: 50fce...8e2 Jeg har en BC/Gordon Setter blanding, hvor BC'en dominerer i adferd og utseende :-) Ingen av disse faller av. Om du skal ha for å beskytte mot kulde så ville jeg definitivt gått for litt tykkere sokker, kanskje i neopren e.l :-)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Bruker de fra Paws. Min trenger ikke beskyttelse fra kulden når han ikke blir våt på beina. Han har null pels. Anonymous poster hash: a3ad4...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Bruker de fra Paws. Min trenger ikke beskyttelse fra kulden når han ikke blir våt på beina.Han har null pels. Anonymous poster hash: a3ad4...0e5 Jøss, skikkelig tøffing da. Min har pels, men takler ikke kulden, går og løfter på bena.Anonymous poster hash: 50fce...8e2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har en BC/Gordon Setter blanding, hvor BC'en dominerer i adferd og utseende :-) Ingen av disse faller av. Om du skal ha for å beskytte mot kulde så ville jeg definitivt gått for litt tykkere sokker, kanskje i neopren e.l :-) Ok. Ja, men om jg skal onvestere i noe som koster mer enn et par hundre kr, må jeg vite at de absolutt ikke faller av. Dessverre har dyrebutikken i nærheten utrolig dårlig utvalg av potesokker, så må vle bestille online.Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Gjest Lolita8 Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Når det er veldig kaldt ute(typ 15-20 minus) så bruker min også å begynne å "halte" om han ikke har potesokker. De første sokkene jeg linket til funker veldig bra på han, til tross for at det bare er i cordura :-)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Jg tror jeg da vil bestille fire sånne, og se hvordan det går. Kan jeg kanskje sende dem tilbake dersom de faller av?Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Gjest Lolita8 Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Jeg vet ikke hvor vidt det er mulig å returnere brukt vare, men du kan jo alltids prøve å snakke med forhandler :-) Du kan jo prøve dem innomhus først! :-)
Bazinga! Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Merker stor forskjell på min hund om han har Pawz på seg eller ikke. Har brukt de hver vinter i 3 år nå, og er storfornøyd. Eneste er at han havner litt mellom 2 størrelser, så de er litt i største laget på de bakerste potene. Stort pluss at hunden kjenner underlaget den går på. Han går lengre på tur i snøen, og ikke minst, koser seg mye mer i snøen med Pawz på. Er overbevist om at de beskytter mot kulde også. Selv bruker jeg oppvaskhansker når jeg rydder i fryseboksen, fryser ikke med de. Blir litt kjølig kanskje, men får ikke den direkte kontakten med kulden, og regner med det blir noe det samme for hunden og potesokkene. Endret 27. januar 2014 av Bazinga!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Så hvis jeg kjøper paws, og hunden min fortsatt fryser på labbene, sender du meg penger i posten da? Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Gjest Lolita8 Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Ingen kan vel garantere hvor ømfintlig til kulde din hund er. Selv om Paws funker for Bazingas hund, og snøsokkene for min hund, betyr ikke det at din er garantert å holde seg varm. Hvilken hund har du? 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 En korthåret hund, uten underull. Men har fått tak i potesokker Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Maneo Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Du kan jo kjøpe høye babysokker, og ta Paws utenpå, slik at de holder seg oppe.
roberta Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Er det ikke bare å stramme de godt til? Jeg har aldri hatt problemer med det - og heller ingen tegn til å sperre blodsirkulasjonen om noen skulle lure på det. Min hund er også korthåret. Noen ganger har jeg brukt en vanlig sokk som innersokk og da fester jeg de med bandasjetape.
langbein86 Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Trenger alle hunder potesokker? Jeg har tenkt at det er for de som går mye på saltede fortau, men min hund gjør aldri det. Trenger jeg potesokker mot snø og kulde også? Har ikke merket at han plages på noen måte, han ELSKER snø
Sapientia Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Potesokker skal sitte temmelig stramt. Selv har jeg noen i tilfellet skade på labber, jeg kjøper de som er ment for trekkhunder. Finnes litt ulike typer for ulike underlag, men ingen er laget for å være direkte varme. Har selv Siberian Husky så de fryser ikke akkurat, selv i -20 (de blir bare veldig spreke siden de ikke går varme). Du merker om hunden fryser på labbene, eller har annet ubehag. De løfter på labbene, får mer trippenede gange, halter litt, eller lignende
Gjest Lolita8 Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Min herremann har fryktelig følsomme føtter, og selv om pelsen og holdet tilsier at han tåler kuldegrader, så merker jeg det på potene at det blir ubehagelig. Og det er som med alt annet, en må nesten se an hunden :-)
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 Jg har fått tak i potesokker ble noen andre enn de som ble nevnt, bare tok noen i butikken og prøvde, og de åasset. Gkk an å stramme dem endel!Du kan jo kjøpe høye babysokker, og ta Paws utenpå, slik at de holder seg oppe. Er det ikke bare å stramme de godt til? Jeg har aldri hatt problemer med det - og heller ingen tegn til å sperre blodsirkulasjonen om noen skulle lure på det. Min hund er også korthåret. Noen ganger har jeg brukt en vanlig sokk som innersokk og da fester jeg de med bandasjetape. Nei. Det erikke bare å stramme godt, når sokken allikevel faller av. Trenger alle hunder potesokker? Jeg har tenkt at det er for de som går mye på saltede fortau, men min hund gjør aldri det. Trenger jeg potesokker mot snø og kulde også? Har ikke merket at han plages på noen måte, han ELSKER snø Nei, hvis hunden din aldri er i kontakt med salt, ogi tillegg ikke viser tegn på å fryse påpotene, trenger den ikke potesokker. Potesokker skal sitte temmelig stramt. Selv har jeg noen i tilfellet skade på labber, jeg kjøper de som er ment for trekkhunder. Finnes litt ulike typer for ulike underlag, men ingen er laget for å være direkte varme. Har selv Siberian Husky så de fryser ikke akkurat, selv i -20 (de blir bare veldig spreke siden de ikke går varme). Du merker om hunden fryser på labbene, eller har annet ubehag. De løfter på labbene, får mer trippenede gange, halter litt, eller lignende Min herremann har fryktelig følsomme føtter, og selv om pelsen og holdet tilsier at han tåler kuldegrader, så merker jeg det på potene at det blir ubehagelig. Og det er som med alt annet, en må nesten se an hunden :-) Ja.Anonymous poster hash: 50fce...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå