AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Vi er i en litt lei situasjon. Det er ikke det tråden skal handle om, men vi må flytte ut fra leiligheten vi trodde vi skulle bo i mange år i, og vi har null kroner til depositum. Vi er studenter begge to med dertil elendig inntekt, vi har (uheldigvis) ikke depositum på leiligheten vi bor i nå, og vi har selvfølgelig en betalingsanmerkning hver. Jeg har i utgangspunktet vært superstressa angående dette depositumet, vi har ikke peiling på hvor vi liksom skal få tak i det, og så kom jeg over Utleiemegleren og denne garantiordningen de har, hvor man kjøper en garanti til 7 eller 8% av depositumssummen i stedet for å betale inn vanlig depositum. Men det krever jo selvfølgelig en kredittsjekk... Så det første spørsmålet mitt er egentlig; tror dere det er mulig å få en annen person til å stille som garantipersonen og gå gjennom kredittsjekken? Vil det bli godtatt? Og det andre spørsmålet; noen som har noen lure idéer til hvordan man skraper sammen rundt 20000 kroner litt brennkvikt? På forhånd takk for svar! Anonymous poster hash: 0bd5f...8d4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Vet ikke helt hva som skjedde med formateringen der, beklager wall of text. TS Anonymous poster hash: 0bd5f...8d4
mara2012 Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Har dere ikke noe snille beste/oldeforeldre som kan gi dere ett lån med månedlige avdrag? Når det kommer til tips til å skrape sammen 20.000 litt brennkvikt, tror jeg det er flere som venter på tips..
tussi84 Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Du får ringe og høre med de. Om du ikke har noen som kan låne dere pengene er jeg redd dere må gå på nav og søke om sosial garanti. Mange huseiere godtar dessverre ikke dette, men det er den eneste løsningen når man ikke får tak i penger. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Betal regningene dere har anmerkning for, så forsvinner den på 24 timer. Da går dere igjennom kredittsjekken...Anonymous poster hash: 7daef...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Vi er i en litt lei situasjon. Det er ikke det tråden skal handle om, men vi må flytte ut fra leiligheten vi trodde vi skulle bo i mange år i, og vi har null kroner til depositum. Vi er studenter begge to med dertil elendig inntekt, vi har (uheldigvis) ikke depositum på leiligheten vi bor i nå, og vi har selvfølgelig en betalingsanmerkning hver.Jeg har i utgangspunktet vært superstressa angående dette depositumet, vi har ikke peiling på hvor vi liksom skal få tak i det, og så kom jeg over Utleiemegleren og denne garantiordningen de har, hvor man kjøper en garanti til 7 eller 8% av depositumssummen i stedet for å betale inn vanlig depositum. Men det krever jo selvfølgelig en kredittsjekk... Så det første spørsmålet mitt er egentlig; tror dere det er mulig å få en annen person til å stille som garantipersonen og gå gjennom kredittsjekken? Vil det bli godtatt?Og det andre spørsmålet; noen som har noen lure idéer til hvordan man skraper sammen rundt 20000 kroner litt brennkvikt?På forhånd takk for svar!Anonymous poster hash: 0bd5f...8d4 Det kommer mye an på hva dere har betalingsanmerkning på om dere får leie eller ikke. At dere kun har en betalingsanmerkning er ikke krise om kravet ikke er veldig stort. Kredittsjekk tar de uansett når jeg leide gjennom de. Anonymous poster hash: 6ec52...389
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Noen som vet om steder rundt Oslo som godtar sosialgaranti, Lørenskog, Rælingen, Nittedal og Skjedsmo? Anonymous poster hash: fd287...6ad
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 Lykke til med nav garanti som ingen vil ha. Ikke for å Være negativ ts men det kan hende dere må flytte til venner eller familie om dere ikke får noen leilighet for en periode. Her er vi et kjæreste par på 31 og 32 år som begge har leid hver vår leilighet tidligere med våres daværende kjærester. På hver vår kant måtte vi også flytte da leieforholdet ble oppsagt. Ingen av oss hadde depositum eller sparepenger grunnet lav inntekt og nå de siste årene har vi gått på arbeidsavklaringspenger grunnet sykdom. Vi har også bet annmerkninger. Vi har vært kjærester i snart to år og vil gjerne flytte sammen. Det har vi ønsket i over 1 år. Men ingen vil godta nav garanti, vi får ingen lån, og vi har ingen som vil låne eller gi oss penger til dep av familie eller. Vi har ingen muligheter for å spare grunnet lav inntekt og gjeld. Vi har begge vært nødt til å flytte hjem til foreldrene igjen da vi ikke har fått leilighet grunnet manglende depositum. Ikke gøy i det hele tatt men andre valget var å bo på gata. Nå har jeg bodd hos mamma ca 2 år.. og planen var midlertidig. Håper det ordner seg bedre for dere. Lykke til. Anonymous poster hash: 926d1...79c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå