AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Hallo! Skrev for rundt... vel, er vel mindre enn ett år siden, et innlegg her inne om en venninne jeg skulle på ferietur med, men at jeg angret litt på å ha sagt ja fordi vi er blitt ganske forskjellige, uenige om selve turen +++- Men men, nå er jeg i saksa, og skal på en tur på tre uker med henne. Selve innlegget har lite å si for denne tråden, så behøver ikke linke til den, men er bare for at dere skal få litt forhistorie her. Og ja, jeg er glad for at jeg skal på tur med henne, men er bare måten hun alltid skal ha meg til å ordne ting som irriterer. Nå er saken at vi er barndomsvenninner, og har fått mindre og mindre kontakt over årene, men har det fortsatt kjekt sammen de få gangene vi møtes. Hun er sta, jeg er sta, så blir fort litt uenigheter. Så var det til den planleggingen av turen da. Jeg er allerede utrolig lei av hele greien. Hun tar så utrolig lite ansvar, og spør meg om hver minste ting. Hun er er en sånn person som alle de her på forumet som ikke orker å ta turen inn på google for å finne ut selv de enkleste ting. Og det er greit at jeg må hjelpe henne med et par ting som ærlig talt hadde vært øverste søkeresultat om hun selv hadde orket, men nå begynner det å bli litt mye. Da vi har liten var det alltid jeg så måtte hoppe uti først om vi badet om sommeren. Nektet jeg å hoppe først, da nektet hun å bade. Til nød kunne vi hoppe uti samtidig. Og det er slik jeg føler det er fortsatt. Da vi begynte å planlegge turen klaget hun over at hun aldri hadde gjort det før, visste ikke hvordan man skulle gjøre det og ba meg "bare finne et forslag". Her er det vel relevant å si at jeg aldri tidligere hadde planlagt en slik tur før? Hun nekter å sende e-mail til ulike attraksjoner vi tenker å gjøre når vi er der (slike som man ikke kan bestille direkte - men må skrive en egen mail med egne ord), og får meg til å gjøre det pga hun "er så dårlig i engelsk". Har en rekke andre eksempler i baklommen, men de er ikke særlig viktige akkurat nå. Det jeg frykter er vel egentlig at på selve turen kommer hun til å fortsette å kaste ansvaret over på meg. At hun kommer til å nekte å være den som bestiller når vi er ute, og å få meg til å bestille for henne, at jeg alltid skal kjøre bilen hvor det er litt tøff trafikk (hun er flinkere til å kjøre enn meg!!). Rett og slett å fortsette å "lene seg" på meg. Det er ikke det at jeg ikke tåler å hjelpe henne. Men det går en grense. Og jeg trenger en måte å si i fra til henne om dette her som kan fungere. Frykter at dersom jeg ikke sier fra før ferieturen, vil hun sitte der sur som en jævla oter på McDonald's etter at jeg sa at hun kunne da bestille selv. Skjønner dere hva jeg mener? Noen som er enig med meg, og som ikke oppfatter meg som en komplett bitch? Anonymous poster hash: 3b3b5...a84
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Hun der hadde jeg ikke gadd å gjøre noe annet enn å gå på cafe med.
hjertesukka Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Høres slitsomt ut. Du må bare gi henne "arbeidsoppgaver" hvis dette skal fungere. Sånn helt konkret; "kan du finne ut om det og det til i morgen". Endret 27. januar 2014 av hjertesukka
vanillaswirl Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hadde selv en slik venninne, hun sleit meg ut helt fullstendig. Sugde all energien ut av meg. Til slutt fikk jeg så nok at jeg begynte å si ifra til henne når det var noe jeg reagerte på (som var jævla ofte) dette tålte hun ikke, derfor kvitta jeg meg med hun. Samme syns jeg du burde gjøre. prøv å prat med henne og si at du ikke orker å gjøre alt hele tiden, respekterer hun ikke det så kan hun finne seg en annen å bruke som hvilepute. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå