AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg skal flytte til Bodø, en by jeg vet veldig lite om fra før. Håper noen av dere kan hjelpe meg med å svare på noen spørsmål - Hvilke områder er fine og bo, og hvilke er ikke? Jeg flytter med mann og to barn i barnehagealder. Vi har bil, så det behøver ikke være godt kollektivtilbud, men barnevennlig og gjerne ikke alt for langt til butikker og sentrum. - Hva kan man finne på med småbarn? Noe ala åpen gård, lekeland eller liknende. - Hvordan er treningstilbudet og handlemulighetene i byen? - Hvordan er Bodøfolk generelt? Åpne eller litt vanskeligere å bli kjent med? - Noen andre tips til en innflytter? Anonymous poster hash: 65d4f...223
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Jeg skal flytte til Bodø, en by jeg vet veldig lite om fra før. Håper noen av dere kan hjelpe meg med å svare på noen spørsmål - Hvilke områder er fine og bo, og hvilke er ikke? Jeg flytter med mann og to barn i barnehagealder. Vi har bil, så det behøver ikke være godt kollektivtilbud, men barnevennlig og gjerne ikke alt for langt til butikker og sentrum. - Hva kan man finne på med småbarn? Noe ala åpen gård, lekeland eller liknende. - Hvordan er treningstilbudet og handlemulighetene i byen? - Hvordan er Bodøfolk generelt? Åpne eller litt vanskeligere å bli kjent med? - Noen andre tips til en innflytter? Anonymous poster hash: 65d4f...223 Mørkved/Hunstad er et fint område som er barnevennlig med kort vei til skole og barnehage. Dette området begynner nesten å bli en egen liten miniby utenfor Bodø der man finner det man trenger av butikker. Kollektivtrafikken inn til byen er også høvelig god, men aller best å ha bil selv (og det har dere jo). Noe av tilbudet for små barn er Bodin 4H-gård som ofte har åpen gård, Lekedilla og Nordlandsbadet med barnebasseng og morsomme sklier. Det er nok av butikker både i byen (Glasshuset og området rundt) og litt utenfor byen (City Nord og Trekanten), og flere treningssentre. Bodøfolk er vel som folk flest; noen er i klikker og ikke så lett å komme inn på mens andre er åpne og lett å komme innpå. Generelle tips må være å teste ut spaavdelingen på Bodø Spektrum, rafte i Saltstraumen utenfor Bodø og få med deg både Musikkfestuka og Parkenfestivalen (dersom du får billett da, de ble utsolgt i løpet av fire timer etter at de ble lagt ut). Bodø er ikke så pen å se på men en trivelig liten by å bo i. Anonymous poster hash: 5e407...30a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Stort sett alle områder er i nærheten av sentrum, det er korte avstander altså. Butikker er det flust av. Du har et kjøpesenter, City Nord, som ligger i nærheten av flyplassen. Der er det en rekke butikker og andre småsentre. I selve sentrum er det også kjøpesenter og butikker. Treningssentre finnes det flust av i Bodø. Bodø er en fin liten by. Det er enkelt å komme seg rundt i byen, og som nevnt, det er korte avstander. Fritidsaktiviteter til barn finnes det nok en del av. Det er badeland/svømmehall, lekeland (tror det ligger ved Stille Dal), Luftfartsmuseet har ofte arrangementer for barn. Jeg vil tro at samtlige områder i Bodø er fine å bo i. Det dere kan tenke på er flystøy. Enkelte områder her er mer utsatt for flystøy i forbindelse med innflygning til flyplassen. Men det me flystøyen er noe man blir vant med etter hvert. Jeg er selv innflytter, og folkene her i Bodø er åpne og velkomne. Anonymous poster hash: 41646...da6
twirlX Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hei, bor i Bodø selv og trives fint her:-) 1. Det er veldig fint å bo litt utenfor/ alstad, mørkved eller løpsmarka - men jeg selv bor inne i byen og er fornøyd med det, det er nært det meste liksom. Det er også en del kø på hovedveien så kan ta litt tid å få hentet barn i barnehagen i 4tiden om dere bor langt unna valgte barnehage. 2. De har åpen gård på 4H gården hver lørdag, kjempefint tilbud hvor de har vafler og sånt i tillegg til å få være inne med dyrene osv:-) Ellers er det fint å dra på turer i skogen her, veldig rolig og fint til grilling osv. Det er også lekeland på jensvoll, litt utenfor byen. Kjempetilbud! Også har du badeland 3.Mange treningssentre, stamina HOT er størst, så har du mange andre litt mindre sentre. Det er tre store kjøpesentre som alle ligger med litt forskjellige butikker rundt. Redd ved her jeg bor ligger city nord som er nordlands største senter, der har de de fleste butikker. Rett på siden ligger en svær toys'r us og G-MAX + europris osv. 4. Jeg synes de fleste er greie:-) 5. KOMKOM:)
Monstrum Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Bor ikke i Bodø, men er ofte der i forbindelse med 4H-arbeid så da må jeg selvsagt slå ett slag for 4H-gården jeg også Ellers liker jeg at sentrum er så oversiktlig og at det er godt kollektivtilbud!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Er du allergisk mot vind sliter du i sentrumsnære områder, nordsiden (Rønvika, Skivika) og langs havet. Gå for øvre del av Hunstad eller Mørkved. Det er alt fra 7-11 km fra sentrum. Anonymous poster hash: dffea...ca8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 På 27.1.2014 den 18.50, twirlX skrev: Hei, bor i Bodø selv og trives fint her:-) 1. Det er veldig fint å bo litt utenfor/ alstad, mørkved eller løpsmarka - men jeg selv bor inne i byen og er fornøyd med det, det er nært det meste liksom. Det er også en del kø på hovedveien så kan ta litt tid å få hentet barn i barnehagen i 4tiden om dere bor langt unna valgte barnehage. 2. De har åpen gård på 4H gården hver lørdag, kjempefint tilbud hvor de har vafler og sånt i tillegg til å få være inne med dyrene osv:-) Ellers er det fint å dra på turer i skogen her, veldig rolig og fint til grilling osv. Det er også lekeland på jensvoll, litt utenfor byen. Kjempetilbud! Også har du badeland 3.Mange treningssentre, stamina HOT er størst, så har du mange andre litt mindre sentre. Det er tre store kjøpesentre som alle ligger med litt forskjellige butikker rundt. Redd ved her jeg bor ligger city nord som er nordlands største senter, der har de de fleste butikker. Rett på siden ligger en svær toys'r us og G-MAX + europris osv. 4. Jeg synes de fleste er greie:-) 5. KOMKOM:) Kan du anbefale restursanter i Bodø? Gjerne åpen i de røde dagene i påskeferien Anonymkode: 958b6...75b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du anbefale restursanter i Bodø? Gjerne åpen i de røde dagene i påskeferien Anonymkode: 958b6...75b Vet ikke åpningstider i påska, men vil anbefale roast, ohma, bryggerikaia og bjørk. Anonymkode: 48d4d...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke åpningstider i påska, men vil anbefale roast, ohma, bryggerikaia og bjørk. Anonymkode: 48d4d...0cb Takk Anonymkode: 958b6...75b
twirlX Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 På 2.4.2019 den 17.24, AnonymBruker skrev: Kan du anbefale restursanter i Bodø? Gjerne åpen i de røde dagene i påskeferien Anonymkode: 958b6...75b Er glad i Great Ghandi Indisk! De har åpent hele tiden nesten 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå