AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Har så lyst på en liten pomeranian, jeg skal reise mye i jobben så har mulighet til å ha den med meg rundt. Hva mener dere om å ha en hund mye i bi? Jeg kommer så klart til å lufte den ofte!! Anonymous poster hash: ba012...96b
Gjest Lolita8 Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Vel, hvor mye er det snakk om da? :-)
Gjest Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Hunden vil helst være der du er, uansett. Enkelte hunder elsker å kjøre bil. Andre hater det. Vanskelig å svare generelt. Sett deg inn i utfordringene rundt helsen til pomeranian før du kjøper! Og vær sikker på at du handler med en seriøs oppdretter og ikke en som driver sofamix eller snikimporterer fra en hundefarm i øst-europa.
Portvinpiken Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Må være mye mer ok for hunden å være med i bilen og oppleve ting og tang enn alene hjemme. Synes det høres helt ok ut jeg. Heldige hund :-)
snuppa123 Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Jeg skal tenke meg nøye om, jeg arbeider jo reisende selger. Hvilket vil si at jeg har veien som arbeidsplass:) jeg vet jo at mange hunder liker å kjøre bil, og det kan jo ikke være værre enn å sitte hjemme i et bur halve dagen. Jeg skal være nøye med hvem jeg skal kjøpe av.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Jeg skal tenke meg nøye om, jeg arbeider jo reisende selger. Hvilket vil si at jeg har veien som arbeidsplass:) jeg vet jo at mange hunder liker å kjøre bil, og det kan jo ikke være værre enn å sitte hjemme i et bur halve dagen. Jeg skal være nøye med hvem jeg skal kjøpe av. Med mindre den spyr og angster og uler og har diarè fordi den er redd for å kjøre bil da. Da har den det ofte enda finere hjemme alene i sofaen. Anonymous poster hash: 40825...6bc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg må jo lære den opp til å like det, selvom jeg vet at ikke alle vil like det.Anonymous poster hash: ba012...96b
Gjest Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Med mindre den spyr og angster og uler og har diarè fordi den er redd for å kjøre bil da. Da har den det ofte enda finere hjemme alene i sofaen. Anonymous poster hash: 40825...6bc Om man tar en gradvis tilvenning i ordnede former, så pleier det å gå nokså bra. Min minste er ikke overbegeistret for å være i bil, men hun vil heller bli med i bil enn å være hjemme alene. Enkelte dager er det 4-6 timer i bil, og det går kjempefint så lenge hun får pausene sine.
Portvinpiken Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Vel, hvis alternativet er hjemme alene i bur - så kan hunden heller gjerne være med 12 timer i bil daglig spør du meg :-). De aller færreste hunder blir bilsyke i voksen alder. Noen ja, men det er ikke det som plager de fleste heldigvis.
Gjest Badabing Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Så lenge en hund blir vant med å kjøre bil fra de er små, går det veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Alternativet er jo å skaffe seg en allerede voksen hund som man vet om håndterer bilturer eller ikke. Slenger meg på de andre her og sier heldige hunden, skulle jeg ønske jeg kunne ta mine med på jobb. Anonymous poster hash: aac9a...74b
NovaFlare Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Be oppdretteren om å kjøre mye med valpen for deg før du får den
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Ikke skaff deg hund. De er skitne, bjeffer, ødelegger ting, stinker, er dyre og koster masse penger osv. Snakker av erfaring. Nyt tiden som fri!! til å gjøre hva du vil. Reise osv!Anonymous poster hash: 087c1...b96
daemonia Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Ikke skaff deg hund. De er skitne, bjeffer, ødelegger ting, stinker, er dyre og koster masse penger osv. Snakker av erfaring. Nyt tiden som fri!! til å gjøre hva du vil. Reise osv!Anonymous poster hash: 087c1...b96 Ja, og så har vi dem som faktisk får litt oppdragelse av eiere som vet hva de gjør.... TS: Det høres ut som at du har mulighet til å ha hunden med deg mye, og at du faktisk har mulighet til å sosialisere den og trene den på daglig basis. Jeg ser ingen problem med at du bør kunne få deg hund. Jeg skulle virkelig ønske jeg fikk meg en jobb som legger til rette for nettop det! Når det kommer til størrelse så kan nok en liten hund være best for din del. Når det kommer til rase så må du nesten velge ut en som passer deg. Tenk på pelsstell, Patella Lux, og gemytt. Lykke til
Lea2 Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Høres helt greit ut, men om du reiser så langt at du må overnatte på turene, så være obs på at det kan være vanskelig å finne overnattingssteder der det tillates hund enkelte steder. Husk også på at det blir både varmt og kladt i bil om hunden må sitte der mens du jobber. Særlig varmen er et problem noen få måneder i året. Jeg ville nok kanskje dobbeltsjekket med kjente om det var mulighet for pass av og til om det er ganger da hunden IKKE kan være med på tur. Endret 29. januar 2014 av Lea2
Gjest Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Høres helt greit ut, men om du reiser så langt at du må overnatte på turene, så være obs på at det kan være vanskelig å finne overnattingssteder der det tillates hund enkelte steder. Husk også på at det blir både varmt og kladt i bil om hunden må sitte der mens du jobber. Særlig varmen er et problem noen få måneder i året. Jeg ville nok kanskje dobbeltsjekket med kjente om det var mulighet for pass av og til om det er ganger da hunden IKKE kan være med på tur. På de fleste hoteller kan man bestille rom der man kan ha med hund. Ulempen er at det koster 200,- ekstra pga ekstra renhold. Og så må det være "hunderom" tilgjengelig. Enkelte hotell pleier også å bruke de samme rommene til hunder og røykere, og det er et hel**te å overnatte i. Anbefaler Choice! Å reise på lengre jobbturer med hund krever mer omtanke. Hunden må ha noen ekstra luftestopp. Man må også sørge for at miljøet i bilen fungerer for hunden. Det kan fikses med å parkere i skygge, åpne vinduer, ekstra varme på når det er vinter, og så videre. Men det krever alt sitt. Ofte er det enklere å la hunden bli igjen hjemme hos resten av familien, for jeg vet at programmet mitt er såpass stramt at jeg ikke kan ta meg tid til alt det ekstra som blir med hunden. Selv er jeg såpass heldig å bevege meg i et miljø der hundeallergi er uvanlig, og den lille hunden min som regel blir godt mottatt (og skjemt bort etter noter om de får sjangsen til det! Har stilt ut på konferanser med hunden med meg, og fått en stri strøm av karer innom etter lunchen med godbiter de har spart til hunden min!) Det er ingen fasit her. Det kan funke å ha med hunden på en del reiser, og det kan bli slitsomt og dyrt. Det kommer litt an på hvordan man legger opp turer og hva man må rekke over i løpet av en dag. Erfaringsmessig strekker tiden aldri til, man må skippe et måltid eller gumle en statoilpølse mens man kjører for å nå alt man skal gjøre. Og da kan det i mitt tilfelle være bedre for hunden å være hjemme.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Ja, og så har vi dem som faktisk får litt oppdragelse av eiere som vet hva de gjør.... TS: Det høres ut som at du har mulighet til å ha hunden med deg mye, og at du faktisk har mulighet til å sosialisere den og trene den på daglig basis. Jeg ser ingen problem med at du bør kunne få deg hund. Jeg skulle virkelig ønske jeg fikk meg en jobb som legger til rette for nettop det! Når det kommer til størrelse så kan nok en liten hund være best for din del. Når det kommer til rase så må du nesten velge ut en som passer deg. Tenk på pelsstell, Patella Lux, og gemytt. Lykke til Pisspreik Anonymous poster hash: 087c1...b96
daemonia Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 Pisspreik Anonymous poster hash: 087c1...b96 Hvorfor bruke tid og energi på tråder som omhandler dyr som du tydeligvis hater? Jeg hater taranteller, og anser dem som ondskapsfulle ekle kryp fra helvete og enda litt til. Men jeg bryr meg ikke om å skrive det i tråder eller diskusjoner om hvilken type tarantell noen vil ha, eller om de bør få en. Fordi min helt egne mening om akkurat det har faktisk ingen relevans for det som blir spurt om. Om noen skulle spurt om det.... 3
--Dolly Duck-- Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Hva gjør du dagene det er for varmt, og for kaldt til å ha hunden i bilen? Lever du et liv som er forenelig med å ha hund når du ikke er på jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå