rikkel Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Hei! Lurer på om dere vet om noen organisasjoner som tar i mot strikkede pledd? Helst nokså store/kjente organisasjoner som virker seriøse..
Gjest Tekola Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Amanda-prosjektet! Det er snakk om luer, votter, sokker og pledd til premature babyer som trenger litt ekstra varme! De ønsker seg pledd i ren ull som ikke loer, på størrelse med A3-ark, om jeg ikke husker feil Men du tenkte kanskje på større pledd? Endret 27. januar 2014 av Tekola
Amy2014 Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Ååh, Amanda prosjektet eller andre som strikker for nyfødte som må på nyfødtintensiven. ♡♡ Vi mistet barnet vårt og han lå 12 timer på nyfødtintensiven, vi var helt uforberedt mtp klær og sånt. Det var så fint at han fikk noe hjemmestrikket som et lite pledd og en lue ♡♡ De som får behov for det setter uendelig stor pris på det! 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Ååh, Amanda prosjektet eller andre som strikker for nyfødte som må på nyfødtintensiven. ♡♡ Vi mistet barnet vårt og han lå 12 timer på nyfødtintensiven, vi var helt uforberedt mtp klær og sånt. Det var så fint at han fikk noe hjemmestrikket som et lite pledd og en lue ♡♡ De som får behov for det setter uendelig stor pris på det! Å, jeg har to babytepper (tvillinger) som jeg aldri ble ferdig med i tide, og jeg tviler på at jeg selv eller noen jeg kjenner får tvillinger med det første, så da vet jeg hvor jeg skal sende dem Anonymous poster hash: 94859...c00
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Vi har en fireåring med kreft. Det er et quiltelag som lager fine tepper og donerer til barn/barnefamilier som er langtidspasienter, tror alle familiene her på kreftavdelinga har fått et. Det er veldig koselig å tenke på at det er noen snille damer som har laget dette til oss/fireåringen vår, og det var veldig rørende å få. Er litt usikker på om de leveres rett til avdelinga av de som lager det, eller om det går via en organisasjon og altså mer "formelt". Anonymous poster hash: 8aec2...90c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Haydom trenger klær til babyer. Disse strikkeplaggene redder liv. http://www.haydom.no/artikler/fremdeles-stort-behov/ Anonymous poster hash: a86b1...0c4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Det er mange gode formål som gjerne tar imot strikkeplgg og tepper. Leger uten grenser tar imot luer til nyfødte, de tar dem med seg ut i verden. Holder på med ei lita lue nå, godt å tenke på at det jeg strikker på kan varme en liten kropp! Anonymous poster hash: 175c8...531
Amy2014 Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Å, jeg har to babytepper (tvillinger) som jeg aldri ble ferdig med i tide, og jeg tviler på at jeg selv eller noen jeg kjenner får tvillinger med det første, så da vet jeg hvor jeg skal sende dem Anonymous poster hash: 94859...c00 Fantastisk Det blir nok satt stor pris på!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Amanda-prosjektet! Det er snakk om luer, votter, sokker og pledd til premature babyer som trenger litt ekstra varme! De ønsker seg pledd i ren ull som ikke loer, på størrelse med A3-ark, om jeg ikke husker feil Men du tenkte kanskje på større pledd? Nei, nei lag de større! det er et ønske fra de fleste nyfødtavdelingene at det skal være mulig å tulle teppet rundt barnet, strikk heller 70 x 70 eller 60 x 80 cm, så er det mer anvennelig og kan brukes lenger. Anonymous poster hash: 00a04...749 2
Gjest Tekola Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Nei, nei lag de større! det er et ønske fra de fleste nyfødtavdelingene at det skal være mulig å tulle teppet rundt barnet, strikk heller 70 x 70 eller 60 x 80 cm, så er det mer anvennelig og kan brukes lenger. Anonymous poster hash: 00a04...749 Sorry! Glemte å endre etter å ha lest mer der inne, ser hvert sykehus har lagt inn ulike ønsker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå