Gå til innhold

Lage monogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg lage et monogram på pc'en som jeg kan bruke i innbydelser, program etc?? Jeg vet hvordan det skal være, det er relativt enkelt med to store løkkebokstaver som ligger over hverandre.

Takker for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel ha et spesielt program slik at man kan legge bokstaver oppå hverandre. Jeg fant skrift typen vi ville ha og printet det ut på skriveren så stor som jeg fikk det og klippet og satte sammen bokstavene slik jeg ville. Så scannet jeg monogrammet inn på pc'en og sendte det til stempelfabrikken, så nå har jeg eget stempel av monogrammet.

Skrevet

Dette kan du lage enkelt i f.eks Paint shop pro etc....

Skrevet

Jeg lagte vårt i Adobe Photoshop med skrifttypen Harrington. Bare lagde 2 bokstaver hver for seg og la de oppå hverandre :-)

Hvis du ikke har Photoshop kan du sende meg en pm så kan jeg lage et med dine bokstaver og sende det til deg?

Skrevet

Jeg lagde monogram til oss i PowerPoint. Lagde to objekter med hver sin bokstav i - og så er det bare å flytte de rundt til de ligger som du ønsker. Måtte riktignok deaktivere objektene for å se hvordan det blir seende ut, men det er neppe så mye ekstra arbeid. Også er jo PowerPoint et program som kanskje flere har enn egne tegneprogrammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...