Gå til innhold

Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

I slutten av April skal vi holde vår første konfirmasjon. Vi tenker å ha koldtbord med forskjellig kjøttpålegg, waldorfsalat, salat, karbonader, kyllinglår, oppskjært brød o.l. Dette handler vi inn og lager selv. Kaker og kaffe osv.

Men jeg er litt i tvil med hvem jeg skal invitere. Våre barn har mange kusiner og fettre på min side. Men mange av disse er voksne med egne familier. Det er kun 2 kusiner og 1 fetter som er på alder med mine barn og som de egentlig har et forhold til. Men ene kusinen har en søster, så hun blir jo også invitert da.

Når vi var i konfirmasjon sist, så hadde de invitert nærmeste familie til middag og søskenbarn, venner o.l. til kaffe. Men jeg er så usikker, fordi jeg er redd for å gjøre noe feil uansett hva det er.

Jeg tror jeg kunne trengt noen tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår familie inviteres konfirmantens onkler, tanter og besteforeldre. Og faddere om de er døpt.

I mannens familie blir det nok med søskenbarn og alt, men der er familien mindre (vi blir 20 om stort og smått er med).

Anonymous poster hash: 5cc21...8b5

Skrevet

Jeg synes man kan være litt praktisk og invitere de man har kontakt med. Fjerne slektninger eller folk man aldri ser har antagelig ikke så fryktelig lyst til å komme heller, så jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å begrense antall inviterte.

Men det er kanskje ikke å anbefale hvis familien er veldig opptatt av slike dager, eller dere har noen dramaqueens som kan tenkes å lage en stor sak av det... ;)

Anonymous poster hash: fecc3...ae5
Skrevet

Vi blir vel ca 24 stk til middag hvis jeg har regnet riktig nå. Og hvis vi skal invitere folk til kaffe, så blir det resten av kusiner og fettre og eventuelt mine 2 tremenninger og deres foreldre (som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år). Og da er vi oppe i 13 stk til kaffe. Men jeg føler nesten at jeg må invitere, fordi min familie inviterer alltid alle enten til middag eller kaffe i begivenheter. Jeg har ikke noe problem med å invitere dem, så det er ikke det det står på. Er bare det at min samboer og våre barn har hatt veldig lite eller ingen kontakt med dem i det hele tatt. Men de er jo familie åkke som... De samme personene ble invitert i forrige konfirmasjon vi var i (på min side).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...