Gå til innhold

hjelp med nedlasting av noe

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

jeg skulle laste ned noe og måtte bruke det der winRAR zip greiene. Skjønner ingenting av det. Noen som vet hvordan jeg bruker dette til å laste ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke det til å laste ned. Men når du har lastet ned filen så bruker du det programmet til å "pakke ut filen".

Jeg har sluttet å bruke WinRAR, bruker heller 7-Zip men jeg antar i begge programme så er det bare til å høyreklikke på *.zip eller *.rar filen og velge extract.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Bruker ikke det til å laste ned. Men når du har lastet ned filen så bruker du det programmet til å "pakke ut filen".

Jeg har sluttet å bruke WinRAR, bruker heller 7-Zip men jeg antar i begge programme så er det bare til å høyreklikke på *.zip eller *.rar filen og velge extract.

hmm kunne ikke se en knapp som het extract. skal prøve.

Det gikk ikke. Trykte på extract men når jeg skulle åpne det etterpå kom bare mappen opp med masse readme og alle de greiene. Får ikke åpna programmet. Jeg prøvde å laste ned wordpress forresten om noen her inne har lasta ned det og vet hvordan

Endret av BettyBoop
Skrevet (endret)

Wordpress har jeg ikke peiling på dessverre. Sikkert noen andre her inne som kan mer enn meg om det.

Men får du ikke startet det programmet?

Jeg antar at det er det du ville prøve å pakke ut?

Har du gjort det som står her?

For nye installasjoner:

1. Pakk opp arkivet i en tom mappe på datamaskinen.
  2. Lag en database for WordPress som du har tilgang til fra serveren din, og noter brukernavn og passord.
  3. Last opp alt (for eksempel via FTP) till din server/webhotell.
  4. Gå til forsiden: http://www.eksempel.no/ i din nettleser. Følg instruksjonene på skjermen. Det bør gå greit – instruksjonene er til og med skrevet på norsk! Hvis du fortsatt får problemer, bør du først lese den utvidede installasjonsveiledningen på wordpress.org, og hvis du fortsatt ikke finner ut av det, kan du besøke forumet til NorskWP for norsk support, eller besøke den offisielle WordPress-siden og supportforumet der.
  5. Det var alt… God blogging!

Endret av -Leon-
Gjest BettyBoop
Skrevet

Wordpress har jeg ikke peiling på dessverre. Sikkert noen andre her inne som kan mer enn meg om det.

jeg prøvde å pakke det ut men det funka ikke. Fikk bare opp mappen til programmet og alt som var inni, men å åpne programmet var ikke mulig

Skrevet

jeg prøvde å pakke det ut men det funka ikke. Fikk bare opp mappen til programmet og alt som var inni, men å åpne programmet var ikke mulig

Jeg la til litt mer i innlegget mitt, om du ikke har sett det allerede.

Skrevet

Vet ikke helt hva du mener. Bruker du firefox? Da går du i menyen øverst til venstre (der det står firefox) og velger Nedlastninger. Så kommer en liste over nedlastninger, der den siste er øverst.Sansynligvis er dette en exe-fil. Dobbeltklikk på ikonet til venstre for filnavnet. Hva skjer nå?

Skrevet

Ok, da ble jeg litt klokere. Du må først ha et domene på en server...

Gjest BettyBoop
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener. Bruker du firefox? Da går du i menyen øverst til venstre (der det står firefox) og velger Nedlastninger. Så kommer en liste over nedlastninger, der den siste er øverst.Sansynligvis er dette en exe-fil. Dobbeltklikk på ikonet til venstre for filnavnet. Hva skjer nå?

bruker chrome
Gjest BettyBoop
Skrevet

Har du gjort det som står her?

takk. Det skal jeg prøve
Skrevet

Såvidt jeg skjønner er det ingen exe-fil med. Nedlastningen er filer du skal laste opp på serveren du skal ha wordpressen din. Altså er det ikke et program som sådann.

Da er det tilstrekkelig at du dobbeltklikker på mappa filene er i, når RAR popper opp, lukker du bare den lille boksen. Velg ekstrakt, og hvor du vil ha de utpakkede filene. Enten det er på egen PC - enn så lenge, eller om du vil legge dem rett på serveren under ditt domene.

Du finner mange mer eller mindre greie tutorials på youtube.

Med forbehold om at jeg har skjønt bæret, da...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...