Gå til innhold

Lære yoga/pilates uten instruksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kombinere den vanlige treningen min (kettlebells, jogging, intervaller) med yoga eller pilates, for smidighet, fleksibilitet og styrke på en annen måte. Men, jeg bor sånn til at jeg ikke kan gå på kurs/få instruksjon. Er det fåfengt å prøve å lære meg dette med treningsformer og lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det går fint det. Du kan laste ned appen "Daily yoga" og da kan du sette deg opp på et nybegynneprogram. Da får du en kort videosnutt hver dag med instruksjoner på hva du skal gjøre. Pust er viktig i både yoga og pilates. Spesielt i yoga. Det er en egen teknikk på dette, så du kan godt søke opp "pranayama" for å lese litt om pusteteknikken. Sjekk også youtube.

Det finnes mange filmer for hjemmetrening. Og jeg vil anbefale deg å sjekke ut Kino Yoga (gjerne på Instagram også, der hun daglig legger ut små filmer og gode tips. Og når du først er der, så legger du til @beachyogagirl og @yoga_girl) http://www.kinoyoga.com/

Hun driver med asthanga og det er vel den yogaformen, som er mest hensiktsmessig for deg også. Den er ganske fysisk og styrker mer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte et sett med pilates-videoer via TV shop eller noe for en ti år siden, og de funker som bare det for meg. Mari Windsor Pilates - bruker et 20-minutters program nesten daglig og et 50-minutters program i helgen. Supert å kombinere med jogging!

Anonymous poster hash: 0f29a...475
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er med! Målet mitt er å bli flink i yoga.

Endret av amonyn
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en DVD med noen treningsprogram fra Pilates Room, og har trent masse til de! De har en god innføring i grunnprinsipper, slik at man lærer det skikkelig. Trives godt med det!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg er med! Målet mitt er å bli flink i yoga. Få til en del kule stillinger og sånt og komme over skrekken min for å stå på hodet.

Jeg slet lenge med å stå på hodet. Det er liksom helt feil. Og så skulle jeg tøffe meg en dag og vise en venninne hvordan man kan gjøre det, og vips stod jeg på hodet og det var helt greit. Men jeg har veggen bak meg. Tar den ikke uten vegg ennå.

Denne videoen her er kjempefin. Det ble så mye enklere etter at jeg så denne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet lenge med å stå på hodet. Det er liksom helt feil. Og så skulle jeg tøffe meg en dag og vise en venninne hvordan man kan gjøre det, og vips stod jeg på hodet og det var helt greit. Men jeg har veggen bak meg. Tar den ikke uten vegg ennå.

Denne videoen her er kjempefin. Det ble så mye enklere etter at jeg så denne.

Takk!

Skrevet

Hurra folkens, takk for svar! Dette blir bra, takk for tips :)

Skrevet

Noen som har direktelinker til youtubevideoer?

Nybegynner, liker styrke... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...