Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
MEN - det er ofte måten det negative blir framført (skrevet) på som gjør at man av og til lurer på hva slags "oppførsel" personen som skriver har.........

Eks 1: En person legger ut bilde av en brudekjole for å få andres mening.  SÅ kommer det en melding fra en bruker at "den kjolen ser ut som om den er kjøpt på SparKjøp".  

Eks 2:  En bruker legger ut et brudebilde av seg - og èn annen bruker presterer å si, "brukte du BH?"

Eks 3:   En bruker er lei seg fordi bryllupet er avlyst - og er av den grunn både nedfor og lei seg.     En "grei" bruker spyr ut:  "Ja - men du kan jo ikke forvente noe annet når du tror du kan gifte deg etter bare 5 mnd"

Eks 3:  En bruker sier at hun er overvektig og ønsker råd og tips om hva h*n skal gjøre  - og får som svar at "du er et svakt menneske - det er "bare" å ta seg sammen det........ "

Jeg synes at i nevnte eksempler så bør man la være å svare - i stedetfor å spy ut "eder og galle" - og bare gjøre vondt verre.

Jeg vil tro at det er dette trådstarter mener når h*n startet denne tråden.

Det er hvertfall hva jeg legger i Sarabi sitt startinnlegg.

Dette er jeg helt enig i. Det er måten innlegget blir lagt fram på. Jeg har selv lest mange av den type innlegg som usikker beskriver, og jeg synes det er tåpelig gjort. Kan man ikke skrive ting på en skikkelig måte, så får man holde seg unna enn å lage kvalme, enkelt og greit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror folk har en mye lavere terskel for ufinheter og negative kommentarer her enn irl, siden dette "bare" er internett. Man har ingen ansikter å forholde seg til, og blir ikke konfrontert med ufinhetene på samme måte som irl.

Jeg har ofte reagert på at folk svarer både skarpt og frekt på helt uskyldige spørsmål/temaer. Det er lov å la være å svare hvis man bare gjør det for å rakke ned på andre.

Ellers syns jeg det må være rom for alle meninger på et forum som Kg - ellers ville det jo ikke vært no' spennende å være her! :wink:

K

Gjest Muslingen
Skrevet
Jeg tror folk har en mye lavere terskel for ufinheter og negative kommentarer her enn irl, siden dette "bare" er internett. Man har ingen ansikter å forholde seg til, og blir ikke konfrontert med ufinhetene på samme måte som irl.

Jeg har ofte reagert på at folk svarer både skarpt og frekt på helt uskyldige spørsmål/temaer. Det er lov å la være å svare hvis man bare gjør det for å rakke ned på andre.

Ellers syns jeg det må være rom for alle meninger på et forum som Kg - ellers ville det jo ikke vært no' spennende å være her! :wink:

K

:enig_animasjon:

Det er ikke så moro å få spydige kommentarer når man spør om noe... Men jeg tenker som så at det er ikke jeg som har problemer, det er personen som svarer. At den som svarer har en dårlig dag, kan ikke jeg noe for. :ler:

Skrevet

Jeg er helt uenig med deg, Sarabi!

Jeg skjønner at det er et ønske om at Kardemommeloven skal herske også på KG.

Hvis man skal være i et diskusjonsforum bør man nødvendigvis både ha interesse av å diskutere OG man må tåle å bli motsagt.

Diskusjon fremkommer når 2 eller flere personer er uenige med hverandre, eller når 1 eller flere personer ønsker å lufte en mening for å få andre sine synspunkter på en sak.

I ordboken er diskusjon definert som:

"Drøfting, debatt, meningsutveksling, ordstrid (!), samtale, polemikk, forhandling".

Det står ingen steder at man må være enig for å diskutere, og slik jeg leser definisjonen er det snarere vert i mot...

Derfor, Sarabi, vil du finne noen du er enig med, noen du er uenig med og noen du overhodet ikke bryr deg om.

Jeg vil ha rett til å delta i diskusjoner OGSÅ der jeg er uenig - jfr den saken jeg tror er opphavet til din tråd, Er det derimot en brudekjole jeg syns er stygg - ja, da lar jeg være å kommentere, jeg lar stort sett være å kommentere brudekjoler sånn generelt og velger å engasjere meg i saker som interesserer - uten at jeg av den grunn hverken må være eller skal føle meg forpliktet til å være enig med trådstarter!

Gjest stinemarie
Skrevet

????? det heter jo et diskusjonsforum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...