Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det bestandig noen som MÅ ytre SIN negative mening her? Spørre og greve og tvile på personer som har startet tråder her inne? Jeg stiller ikke 1000 spørsmål.

Jeg støtter enten fullstendig eller ingenting, og hvis sistnevnte, så svarer jeg ikke på tråden! Kanskje det eneste trådskriveren vil ha er forståelse?!! Hva feiler det folk?

Det er bra mange her på KG jeg ALDRI ville tatt kontakt med for å få forståelse eller medfølelse. For her finnes lite av det fra bra mange!

Håper noen tenker litt etter dette innlegget.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vel kanskje ikke svare .. siden det ikke er "en støtteerklæring", men mener du virkelig at det kun skal være de som er enige i en ting/klapper trådstarter op "ryggen" som skal svare?

Er enig at mange kan spare seg for negativt oppgulp, men når man legger ut noe må man faktisk forvente at andre stiller spørsmålstegn ved handlemåte og reaksjoner. Eller mener du virkelig at dette kun skal være et klapp på skulderen forum??

Gjest Fighter
Skrevet

Enig med LilleBille.Dette er et diskusjonsforum.Og ofte spør folk om hva vi synes, og ikke om vi er enige.

Skrevet

Det er et offentlig forum med mange brukere. Folk har gjerne forskjellige meninger, og hvis man er ute etter forståelse og støtte, så er det vel kanskje en venn man trenger.

Hvis jeg for eksempel skulle pøst ut min frustrasjon over en ting her inne bare for å få støtte, ville jeg nok regnet med at det jeg pøste ut min frustrasjon om, kunne vært under en helt annen oppfattning hos andre.

Du kan ikke forvente støtte ifra noen som ikke deler ditt syn. Hvis det du ytrer dine frustrerte meninger om får andre til å føle seg feil omtalt, kreket eller på noen annen måte indignert, så er det vel kanskje bare å forvente at det kommer en motreaksjon.

Skrevet

Nå mener ikke jeg i saker der folk spør om andres mening! Hvorfor ikke prøve å sette seg inn i situasjonen til vedkommende? Eller.. det er vel kanskje ikke alle som kan det.. Noen er jo fullstendig blottet for innsikt.

Men er det overhode ingen som er enige med meg?

Skrevet

Dette er jo et diskusjonforum og da må man vel regne med at ens synspunkter blir diskutert hvs en legger dem ut her.

Skrevet

Pet: Veldig ofte er andres synspunkter sårende. Ikke for min del, men for mange som er frustrert over ting.. Hvor artig er det å få svar tilbake som er kun negative? Folk vil ha forståelse!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jøye meg da :o . Vi er da voksne folk, og må tåle at andre har andre meninger og oppfatninger av ting. Så lenge det diskuteres på en saklig måte, er vel det greit. Drittslenging og trakasering blir noe annet, det har heller ingen ting med en diskusjon å gjøre.

Skrevet

Har en følelse av at du tenker spesielt på Denne tråden. Det er vel ikke det at hun varslet barnevernet som folk er kritiske til - men en heller det hun legger ut om emnet.

Det at noen reagerer på at det hun legger ut kanskje ikke er til barnets beste - og setter spørsmålstegn ved motivasjonen for så detaljerte beskrivelser er kanskje ikke så rart.

Skrevet
Pet: Veldig ofte er andres synspunkter sårende. Ikke for min del' date=' men for mange som er frustrert over ting.. Hvor artig er det å få svar tilbake som er kun negative? Folk vil ha forståelse!![/quote']

Forståelse? eller klapp på skulderen? Hva hvis folk ikke er enige med deg - skal de da alltid tie stille?

Skrevet
Men jøye meg da :o . Vi er da voksne folk' date=' og må tåle at andre har andre meninger og oppfatninger av ting. Så lenge det diskuteres på en saklig måte, er vel det greit. Drittslenging og trakasering blir noe annet, det har heller ingen ting med en diskusjon å gjøre.[/quote']

Helt enig. Hvis man ikke "vil ha" noen form for negativ feed back bør man faktisk ikke ta sjansen på å legge det ut i et diskusjonsforum.

Skrevet

Jeg er enig i at dette er et diskusjonsforum - der man ikke kan forvente at alle er enige med "meg". OG at noen har helt andre meninger enn en selv. Sånn må det jo være..........ellers er det ikke noe diskusjonsforum.

Og om du ytrer DIN mening - så må du tåle å få svar som ikke stemmer overens med ditt synspunkt. Tåler du ikke det - så kan du la være å legge ut meningen din......

MEN - det er ofte måten det negative blir framført (skrevet) på som gjør at man av og til lurer på hva slags "oppførsel" personen som skriver har.........

Eks 1: En person legger ut bilde av en brudekjole for å få andres mening. SÅ kommer det en melding fra en bruker at "den kjolen ser ut som om den er kjøpt på SparKjøp".

Eks 2: En bruker legger ut et brudebilde av seg - og èn annen bruker presterer å si, "brukte du BH?"

Eks 3: En bruker er lei seg fordi bryllupet er avlyst - og er av den grunn både nedfor og lei seg. En "grei" bruker spyr ut: "Ja - men du kan jo ikke forvente noe annet når du tror du kan gifte deg etter bare 5 mnd"

Eks 3: En bruker sier at hun er overvektig og ønsker råd og tips om hva h*n skal gjøre - og får som svar at "du er et svakt menneske - det er "bare" å ta seg sammen det........ "

Jeg synes at i nevnte eksempler så bør man la være å svare - i stedetfor å spy ut "eder og galle" - og bare gjøre vondt verre.

Jeg vil tro at det er dette trådstarter mener når h*n startet denne tråden.

Det er hvertfall hva jeg legger i Sarabi sitt startinnlegg. 8)

Hilsen fra Usikker :wink:

PS: I denne sammenhengen så vil jeg ta fram ett av min yndlingsuttrykk: "det er bedre å lukke munnen og late som man er en idiot - enn å åpne den, og fjerne all tvil".

Skrevet

Takk Usikker for litt støtte her. Det er akkurat i slike situasjoner som du gir eksempel på her, jeg mener.

Jeg sier IKKE at alle skal ha samme mening som meg. Da hadde jo livet vært kjedelig!

Jeg personlig har ikke problemer med litt negativ tilbakemelding, men mange har det. Og mange lufter problemene sine her fordi de vil ha litt støtte, ikke kritikk på hvorfor de sa det de sa, eller gjorde som de gjorde.

Skrevet

Det jeg reagerer på er at brukere klubber ned en diskusjon før den i det hele tatt er i gang. Og usakligheter generelt.

"Er dette seriøst?"

"Skjerp deg!"

"Er det mulig å bli sååå dum?"

Kommentarer av den arten er unødvendige. De hjelper ikke noenting, og heller mer mot hetsing enn meningsutveksling.

Ellers så mener jeg at kritiske spørsmål er lov, så lenge det er grunnlag for å stille dem. Og folk er ikke enige. Da hadde det vært kjedelig her, hvis alle hadde vært enige.

Men det går en fin linje mellom arroganse, og sunn kritisk sans.

Skrevet
Og mange lufter problemene sine her fordi de vil ha litt støtte' date=' ikke kritikk på hvorfor de sa det de sa, eller gjorde som de gjorde.[/quote']

Å legge ut et bilde av brudekjolen sin for å få høre andres meninger (som eksempelet til usikker) er ikke akkurat et problem.

Men hvis for eksempel problemet ditt er hvordan butikkarbeiderne håndterer kundene nå til dags, og ønsker støtte på det temaet pga en dårlig kundeopplevelse tidligere på dagen som såret deg, så er det kanskje å forvente at det kommer forskjellige meninger frem.

Skrevet

Jeg synes dette var en fin tråd!

Når man blir spurt om sin mening, så er det selvsagt at man får andres meninger. Men man kan svare med respekt for det.

Legger man ut et bilde av seg selv, er det ikke nødvendigvis for å be om andres mening, men for å vise frem, og det er noe annet.

Ellers har Usikker sagt det jeg ville si.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så KG ville kanskje vært bedre hvis alle var enige med alle, slik at man ikke kan kalle det et diskusjonsforum noe mer?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Så KG ville kanskje vært bedre hvis alle var enige med alle, slik at man ikke kan kalle det et diskusjonsforum noe mer?

Tror nok du har missforstått til de grader, og bør lese igjennom tråden en gang til før du åpner tastefingrene dine. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok du har missforstått til de grader, og bør lese igjennom tråden en gang til før du åpner tastefingrene dine. :roll:

Og? Jeg leste hovedinnlegget, og svarte på det. Sarabi delte sin mening, jeg delte min, verre er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...