Salmonella Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg er av den typen som merker meg hvilke priser som står oppført på de ulike varene jeg handler. Slik som idag så skulle jeg bare ha kost & støvbrett på nille, kikket på prislappen hvor det stod 27.90. Da jeg skulle betale sa kassedamen at det ble 30 kroner. Jaja, tenker jeg da og bare betaler. Orker ikke å "krangle" om to kroner. Men mange bekker små...Dette skjer jo av og til. Hva gjør dere når slike ting skjer?
Anglofil Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Hvis jeg oppdager det så sier jeg i fra. Mvh Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Det irriterer meg grenseløst. Jeg krangler over bagateller, men misliker det. Men noen må gjøre det. Jeg syns det er prinsipilelt viktig, og ønsker at forbrukerombudet ville pådrive ordninger om at kundene har rett til å få varen til oppgitt pris hvis det er i kundens favør, og også sørge for "straff" til dagligvarebutikker som ikke ofte gidder å sørge for at pris er oppgitt. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal ta så lang tid i Norge før prisscannere til kundebruk i butikklokalet skal bli vanlig her også som de er i en del andre land. I tilfellet du nevner ville jeg absolutt ha protestert. Husk at du gjør alle kunder en tjeneste ved å si i fra! Anonymous poster hash: a3aab...8ee 1
Faina Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Sier også ifra hvis jeg legger merke til det. 2
brunsaus123 Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Det er prisen i kassa som er gjeldende. Noen ganger oppdateres prisene fortere enn man rekker å skifte om lappene og da skjer sånne ting. Men creds til dere som sier ifra på en ordentlig måte, dere får varen til den prisen av meg ialfall! 1
Frk.K Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Det er prisen i kassa som er gjeldende. Noen ganger oppdateres prisene fortere enn man rekker å skifte om lappene og da skjer sånne ting. Men creds til dere som sier ifra på en ordentlig måte, dere får varen til den prisen av meg ialfall! Jaja, selvfølgelig, å når det skjer, så pleier som regel de i kassen å si ifra om det også, så da spiller det ingen rolle..
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 http://meninger.romerike.no/-/bulletin/show/804411_prisen-var-sa-de?ref=checkpoint Anonymous poster hash: 201ba...c4a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Det er prisen i kassa som er gjeldende. Noen ganger oppdateres prisene fortere enn man rekker å skifte om lappene og da skjer sånne ting. Men creds til dere som sier ifra på en ordentlig måte, dere får varen til den prisen av meg ialfall! Nei, kun hvis opplysninger om pris blir rettet FØR kjøpet blir inngått. Anonymous poster hash: f8673...be8
Gjest shockgirl Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Jeg sier ifra dersom det er snakk om mye penger. Og hvis det står en pris i en tilbudskatalog/på hylla der varen ligger, så sier jeg ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 http://forbrukerombudet.no/2009/03/11039598.0 Markedsføringsloven §§ 2 og 3 setter forbud mot å anvende uriktig eller av annen grunn villedende og utilstrekkelig veiledende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter varer og tjenester. Markedsføringsloven § 3a påbyr prismerking. Dersom det ikke er samsvar mellom prismerkingen og prisen i "kassen", vil prisinformasjonen være villedende og utilstrekkelig veiledende etter markedsføringsloven §§ 2 og 3, jf. § 3a. Anonymous poster hash: a3aab...8ee
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Sjekker aldri priser og betaler bare det de sier i kassen. Det er dumt av meg, men jeg er lat og har aldri giddet å bry meg med det. Setter pris på at flere av dere faktisk holder litt styr på butikkene og deres prising, det kommer oss latsabber også til gode. Anonymous poster hash: f7aea...842
lalaB Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Jeg ville ha sagt i fra, men om det var snakk om så lite som 2 kr så hadde det vært for å gi informasjon til hun eller han i kassa om at varen var priset feil, ikke for å spare et par kroner.. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Jeg jobber selv i butikk, og får ofte høre det om prisen er feil. Forstålig nok, men også noen ganger litt irriterende. Jobber i en ganske stor butikk så må løpe igjennom hele stedet for å se om det faktisk stemmer (noe det som regel aldri gjør, siden prisen i kassen som regel aldri er feil. Det er få ganger prisen i kassa ikke har stemt med prislappene). Noen ganger har jo vi ikke fått byttet ut prislappene hvis vi har hatt salg og diverse, og da får selvfølgelig kunden varen for den prisen.. Men det er også noen ganger kunder står å krangler om prisen på en vare, også viser det seg at de har sett på prisen for en annen vare. De ser alltid bare på prisen og ikke hva den er for. En gang var det en kunde som kom å skulle ha en lommebok til 399 kr, og mente det sto at den kostet 79 kr der den lå. Måtte jo selvfølgelig sjekket dette, men var jo ganske sikker på at det ikke kunne være så stor forskjell. Der lommeboka lå sto det '' navnet på lommeboka + ROSA'', den lommeboka han hadde var brun. Sånne ting kan være himla irriterende og kunden burde også skjønne at det ikke kan være så mye forskjell. (Denne kunne jeg sikkert satt på ''dumme kunder sier/gjør'', men ja ) Anonymous poster hash: b5987...b02 2
miaw Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 For meg har det ingen betydning om varen koster 27 eller 30 kr. Det er så lite at jeg ikke klarer å bry meg. Sier ifra når det er større beløp selvsagt. 3
Arlea Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Det spørs på differansen og grunnen til at jeg kjøper varen. Selv om jeg er enig i at prinsippet om riktig pris er viktig, så orker jeg ikke å klage over 0-10 kroner. Rett og slett fordi det er mye utskiftning i dagligvaren, ikke alle ansatte er like oppdatert på reglene, og man blir jo ikke i godt humør av å bli stående og diskutere seg frem til 10 kroner fram og tilbake. Så mye er de kronene ikke verdt for meg ass. Men hvis jeg bevisst kjøper en spesiell vare på grunn av en kampanje så er det jo utrolig kjedelig å ikke få den prisen du har blitt lovet. Her om dagen klagde jeg faktisk på en annonsert karbonadedeig som gikk inn til 25 kroner mer enn lovet, men da hadde jeg faktisk tatt en omtur for å kjøpe den, så da ville det blitt helt feil for meg å la den butikken tjene på det, selv om jeg egentlig ikke ville savnet de kronene.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Det er mye feil, så jeg passer alltid på. Tar kassalappen og sjekker. Min butikk (stor kjede) er fæl til å ha ulike lapper på varen i forhold til kassen. Vurderer å bytte butikk Sist uke, kjøpte jeg biff der. Hel. På hyllekanten har de elektronisk prislapp, pluss at det var hengt opp lapp. Prisen var 220 pr kilo. Når jeg betaler regner jeg raskt sammen etter hvert som jeg legger på båndet. teller i hel tiere. samtidig kjøpte jeg blomster. 3 i en pakke. Tilbudspris til 79 for 3. Når jeg så totalsummen, syns jeg det var vel dyrt. Ved skjekk viser lappen at biffen kostet 290 pr.kilo. Og blomsten kostet 99. Sånn kan jeg ramse opp. Om det ikke er varer som er priset (som den butikken er kjent for) så spør jeg hva den koster, og jeg vet ikke hvor mange ganger de må løpe i kassen for å sjekke Anonymous poster hash: 77da8...738 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #18 Skrevet 27. januar 2014 Det er mye feil, så jeg passer alltid på. Tar kassalappen og sjekker. Min butikk (stor kjede) er fæl til å ha ulike lapper på varen i forhold til kassen. Vurderer å bytte butikk Sist uke, kjøpte jeg biff der. Hel. På hyllekanten har de elektronisk prislapp, pluss at det var hengt opp lapp. Prisen var 220 pr kilo. Når jeg betaler regner jeg raskt sammen etter hvert som jeg legger på båndet. teller i hel tiere. samtidig kjøpte jeg blomster. 3 i en pakke. Tilbudspris til 79 for 3. Når jeg så totalsummen, syns jeg det var vel dyrt. Ved skjekk viser lappen at biffen kostet 290 pr.kilo. Og blomsten kostet 99. Sånn kan jeg ramse opp. Om det ikke er varer som er priset (som den butikken er kjent for) så spør jeg hva den koster, og jeg vet ikke hvor mange ganger de må løpe i kassen for å sjekke Anonymous poster hash: 77da8...738 Hvis det skjer stadig i samme butikk bør du kanskje klage til forbrukerombudet? Ang. uthevet: Da er du heldig siden du finner medarbeidere på butikkgulvet. Det man bør gjøre er å ta med uprisede varer til kassen, si at varen ikke var priset, og når man så får vite prisen, si at man ikke vil ha den. Videre bør man legge igjen alle varer som er dyrere enn det hylleprisen sier. Det ville på sikt kanskje gjøre at butikken vil anstrenge seg mer for å slippe å få et lass med etterlatt varer i kassen som de må rydde opp. Anonymous poster hash: a3aab...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå