Gå til innhold

Lime revnet skinnsofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skinnet i skinnsofaen har "revnet" mellom de to putene i to-seteren min. Går det an å lime dette sammen? Har prøvd å sy med kraftig nål og stoff, men skinnet er for hardt å komme gjennom.

Anonymous poster hash: 9e9ac...84a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg leste overskriften som at man skal passe seg for mat i sofaen. Altså "grønn sitrusfrukt revmet sofaen min". Hmmm...*lister seg ut igjen av tråden*

• Liker 2
Skrevet

Hmm, jeg leste overskriften som at man skal passe seg for mat i sofaen. Altså "grønn sitrusfrukt revmet sofaen min". Hmmm...*lister seg ut igjen av tråden*

Det gjorde jeg også! Og lurte på om det var frukten eller fargen det var snakk om. At det var vebet lime var ikke i mine tanker.

TS: En kraftig nål holder ikke, du må ha en nål laget for å sy i skinn.

Skrevet

Jeg leste også lime som i sitrusfrukten! :laugh:

Anonymous poster hash: f024e...021
Skrevet

Det skal gå, men hør med møbelbutikk eller noen andre som kan det.. Vi var på bohus og spurte om det samme, og jaada de hadde noe vi kunne bruke. Kom hjem med noe som brukes til å fikse småhakk i treverk. :P

Skrevet (endret)

Du må ha en skinn-nål og bjørnetråd eller skinntråd for å sy i skinn. Begge deler kan du som regel finne på Panduro, men i noen tilfeller må du på sybutikker for å finne ordentlig bjørnetråd.

Edit; Pent blir det ikke nødvendigvis, særlig om revnen er stor og svært synlig.

Endret av Minya
Skrevet

Tror du kan lime skinn med lærlim. Du må bruke en lapp på baksiden og lime mot. Deretter kan du fylle i sårkanten med en eller annen type liquid leather (sånn greier de bruker på bil interiør).

Tror det vil gi et penere resultat enn å sy det sammen.

Skrevet

:hoho: Jeg gjorde akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...