Gå til innhold

Valp på fire mnd fryser, eier drikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vinter og jeg gikk som ofte forbi noen ved en tursti som bruker å stå ute og ta noen øl. En av de har fått seg en valp og jeg stoppet og pratet litt med gutta og hilste på valpen. De utgjør ingen trussel og jeg er på hils med flere av dem. Det var tydelig at valpen frøs (en mix mellom collie og setter). Selvfølgelig sa jeg at dette ikke var akseptabelt og tilbød meg å ta med valpen hjem siden jeg og eier er naboer og tilbød at han kunne hente den når han var på vei hjem. Men han mente at valpen ville få pels av å være ute. Andre protesterte og jeg ble oppgitt og sa hva jeg mente. En gikk og hentet et ullteppe til valpen. Jeg kjente på den, snuten var veldig kald, labbene var kalde og den var kald mot huden mot nakken og våt i valpepelsen. Det er fuktig luft i byen nå og blåser og sner tett.

Jeg kunne ikke gjøre noe og så ikke båndet. Hvis jeg hadde sett båndet ville jeg tatt med meg valpen der og da. Jeg pratet med eieren to ganger. Men hva skal jeg gjøre? Det letteste er å overlate til andre å gjøre noe. Det var mange som kommenterte uansvarligheten til eieren. Matilsynet og politiet tar vel ikke seg av dette?

Eier er en kjent alkoholiker. Valpen vil også utvikle det samme som medavhengige etterhvert gjør med generell utrygghet. Hvem kan jeg henvende meg til anonymt?

Jeg kjenner eieren fra før han ble alkoholisert og kan ringe han, men det er hans hund og det merket jeg på holdningen, hans syn var korrekt på hvordan en valp skal ha det. Så hva gjør man? Kan jeg ringe politiet og be de være observante overfor han og valpen. De vet hvem han er siden han bruker å drikke utendørs, men han har aldri hatt bråk med politiet. Han er bare en som drikker øl og som ikke gjør noe mer utav seg.

Anonymous poster hash: 2b40e...bd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De andre protesterte ikke når jeg sa hva jeg mente, men var enige med meg og protesterte mot eierens meninger og holdning.

Ts

Skrevet

Du får bare håpe at hans venner også er med deg videre, slik at dette ikke skjer igjen. At han fikk seg en lærepenge. Men menn vil aldri si "oj beklager der gjorde jeg en feil - takk for at du sa i fra", men de kommer gjerne på bedre tanker etterpå. Stakkars valpen :(

Anonymous poster hash: fa6b6...f0d
Skrevet

Ja, stakkars valpen, den sluttet å skjelve en liten stund når jeg strøk den, men tror den ble nervøs av at de drakk og den var våt og kald. Den hadde fått vaksine mot valpesyke i går. Jeg sa at da vil hunder ofte føle seg dårlig en tid etterpå og at han burde holde seg hjemme. Jeg er redd ingen vil våge gjøre annet enn å si fra på en mildt høflig måte og kanskje det gjør han begynner tenke, men hvis ikke håper jeg at han ikke får beholde hunden og at den kan omplasseres mens den er valp. Hvis du hadde sett den ville du også hatt lyst å bare ta den med deg. Jeg kunne ikke gjøre det, men ser jeg dette flere ganger gjør jeg det kanskje og ber eieren ringe meg når han er edru.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...