Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #1 Skrevet 22. mai 2004 Hvordan er egentlig reglene i forhold til ansiennitet nå, for kommunalt ansatte..? Er det faste antall år før opprykk, eller er dette tilfeldig etter at man gikk bort fra lønnstrinn og over til å oppgi lønn i årslønn...? Jeg har fire års ansiennitet i august.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #2 Skrevet 22. mai 2004 Det er opp til kommunene om de vil legge årstrinn inn i "ansiennintetsstigen". Min kommune har (etter mye om og men) valgt å legge inn et trinn på 4. året, ellers så må vi opp i full ansiennitet (10 år) for å få max lønn. Bare for å nevne det så er forskjellen fra 0 til 10 år 27 000,-, det vil si tilnærmet ingenting. :-? Ellers så kan vi søke tillegg i de lokale lønnsforhandlingene, men det er sjelden vi får noe. Dette går jo på individuelle forhandlinger, eksempelvis hvis man har vidererutdanning etc.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #3 Skrevet 22. mai 2004 Jeg fant egentlig svaret jeg... I følge HTA kap 4, punkt 4.2 tror jeg det var, så er det faktisk etter 4 og etter 8...? og topp etter ti år... Ikke alle yrker det gjaldt, noen hadde bare startlønn og etter ti år, men yrkesgruppene sto listet opp. Uansett, i følge dette skal jeg rykke opp i lønn pga ansiennitet snart! Hvordan det blir etter årets tariffoppgjør gjenstår selvfølgelig å se.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #4 Skrevet 22. mai 2004 Det er meg som er gjest over.....dette gjelder ikke min yrkesgruppe....vernepleier.... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #5 Skrevet 22. mai 2004 Det er meg som er gjest over.....dette gjelder ikke min yrkesgruppe....vernepleier.... :-? :trøste:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå