Gjest Pterodactylkake Skrevet 22. mai 2004 #1 Del Skrevet 22. mai 2004 kan denne dabbe av med årene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 22. mai 2004 #2 Del Skrevet 22. mai 2004 Forbrenningen er jo avhengig av hva slags mat , hvor mye og når man inntar den - i tillegg er den avhengig av aktivitetsnivå - s¨den kan definitivt endre seg. Vil også tro at den kanskje daler med alderen - men da fordi man kanskje har et annet aktivitetsnivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justice Skrevet 23. mai 2004 #3 Del Skrevet 23. mai 2004 Vet ihertfall at den gjør det i overgangsalderen.. For alle, uansett hvordan den har vært før. Det skal igrunnen ikke bli så dumt for min del, for sånn som det er nå, så spiser jeg mer enn kjæresten gjør (og han er ingen liten mann).. Jeg antar at du tenker på "sofaforbrenningen" og ikke at den øker ved aktivitet, osv. Dene er nemlig svært individuell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mai 2004 #4 Del Skrevet 23. mai 2004 jeg bare hører om folk som blir større og eser ut når de blir 20-30 og bare lurer på hva jeg kan gjøre for å forhindre dtte, nå spiser jeg som en gris men går ikke opp, men bare tenker på seinere. Er ganske aktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 23. mai 2004 #5 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om, men har noen tanker rundt dette med å "ese ut" i 20-30 års alderen... I tenårene er man jo gjerne superaktiv - trener hver dag etc. Studerer kanskje og har bare seg selv å tenke på. Når man blir "20-30" er man gjerne i starten av arbeidslivet og ønsker å yte ekstra der. Noen vil gjøre karriere. Mange får barn. Noen både jobber mye OG får barn. Da blir det plutselig ikke så mye tid til å trene på lenger. Samtidig kan man ikke "glemme" måltider når man har barn - de trenger jo næring. Og så har man fått råd til bil (som man bruker altfor mye) og sykkelen brukes til søndagsturer og ikke til hverdagsfremkomst. Alt dette kan vel gjøre at man legger litt på seg om man ikke passer inntaket? For meg har det balansert ved at jeg også drikker mindre alkohol og spiser mindre godteri enn da jeg var tenåring. Men noen kilo er kommet på. Tror det viktigste man kan gjøre for kroppen sin er å fortsette å trene, selv om man egentlig ikke har tid. TA seg tid til å passe på seg selv oppi alt annet. Men det er ikke alltid så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #6 Del Skrevet 23. mai 2004 Det eneste man kan gjøre med det er å opprettholde aktiviteten selv om man blir eldre. Naturen er sånn at man blir mer "satt" fra rundt 40 og utover. Stoffskiftet forandrer seg. Da gjelder det å fremdeles holde seg aktiv og ikke sette seg ned og gi faen. Kom dere ut av sofaen og opp i trærne!..opp og hopp og ut og løp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 23. mai 2004 #7 Del Skrevet 23. mai 2004 Forbrenningen din er på topp når du er 16-20 år. men så går den sakte (!!) nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mai 2004 #8 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg skal bli treningsnarkoman om det så må til, har bare fått skrekkbilder i hodet i dag hilsen sikkert overflatisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 23. mai 2004 #9 Del Skrevet 23. mai 2004 Er det forbrenningen du tenker på, eller er det mer om du kommer til å holde deg slank når du blir voksen/eldre? Jeg har sett endel mennesker i løpet av årene (mange, mange år.....) De som legger på seg er: - de som ikke gidder å trene - de som har anlegg for overvekt - og da synes det tidlig - de som spiser usunt i voksen alder fordi de ikke "har tid" til å lage ordentlig mat. - de som legger seg til dårlige matvaner tidlig. Dvs at du kan holde deg i grei utseendemessig form en god stund, men så smeller det. Og jeg vet jeg tråkker i et vepsebol nå, men veldig mange unge jenter har anlegg for å være slanke, men de spiser veldig mye sukker - det legger seg rundt magen, og de går med bar mage - da vil kroppen beskytte seg med å lagre fett i det området. Lite gunstig kombinasjon..... Men forøvrig så er genene dine veldig viktig. Alder spiller inn: Fra 30 så går det rett utforbakke, da må man trene mer og spise mer sunt for å oppveie tyngdekraften. Har du vært tynn bestandig, så hjelper ikke det deg mye når du passerer 30 hvis du ikke trener - da blir du bare tynn og slapp i kroppen. Dette er også fordi forbrenningen synker helt generelt med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå