Gå til innhold

Far vil ikke betale bidrag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ett år siden bruddet ( utroskap fra hans side) Det har vært noen runder med barnebidrag. Han gjør alt han kan for å slippe å betale minst mulig. Han har uttalt at jeg lever godt på hans bidrag!! Han forstår ikke, eller vil ikke forstå at det er til barna han bidrar, ikke meg. Fra før har han fått redusert sitt bidrag pga inntekt, så barna får altså ikke nok bidrag fra han. Vi har 4 barn, og det er kke bare bare for meg å få alt til å gå undt uten at han skal bidra særlig. Nå har han atter en gang søkt inn beregning av bidrag på nytt, fordi han gikk ned 20 000 i lønn i fjor. Uteen å være for mistenksom, så tror jeg han har trikset med å flytte ei månedslønn til dette året,eller fått lønn under bordet, slik at han får mindre å betale i bidrag nå i 2014. Høres snålt ut, men jeg tror han gjør det slik, for han vet at det blir vanskelig for meg å få opp bidraget pga 12 % regelen.Veldig rat i allefall, for han har i alle år gått opp noen titusen i lønn hvert år.

Dere som har litt mer erfaring i dette med bidrag, er det virkelig slik det er for dere, at det stadig er søknader inne om bidragsstørrelse? Synes det er slitsomt.. Eksen min ble jo også forbanna da han måtte betale inn noen tusenlapper han hadde betalt for lite tidligere.

Skjønner ikke at fedre ikke klarer å fatte at det er til barna de bidrar, ikke eksen. Det er jo barna det går utover når far holder på slik !

Anonymous poster hash: 05d0b...d47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har søkt om å få bidraget beregnet på nytt, betyr det at bidragsbeløpet fastsettes offentlig. Da er ikke problemet at han "ikke vil betale bidrag", men at han ikke vil betale for høyt bidrag.

Hvis du mener at du har grunn til å mistenke at han unndrar inntekt fra beskatning og derved også skjuler deler av grunnlaget for bidragsberegning, konfronterer du ham og/eller melder fra til myndighetene om dette.

Dersom dette derimot bare er synsing, så må du nesten akseptere at han betaler det han er pliktig å betale.

• Liker 1
Skrevet

"Skjønner ikke at fedre ikke klarer å fatte at det er til barna de bidrar, ikke eksen. Det er jo barna det går utover når far holder på slik !"

Nå vet vi jo fint lite om hvordan du lever, men det finnes nok de damene der ute som lever bedre enn det de selv klarer å innse, og da må det være lov for oss menn å si ifra om at dere lever "på oss" til en hvis grad.

Mange som anser en tur på byen 2 ganger i mnd som en "rett" og ikke ser på det som sløsing av penger f.eks. Men hvis du har råd til å svi av 1000-1500 kr på alkohol i mnd så har du det "bra".

Anonymous poster hash: fb320...f06
  • Liker 1
Skrevet

"Skjønner ikke at fedre ikke klarer å fatte at det er til barna de bidrar, ikke eksen. Det er jo barna det går utover når far holder på slik !"

Nå vet vi jo fint lite om hvordan du lever, men det finnes nok de damene der ute som lever bedre enn det de selv klarer å innse, og da må det være lov for oss menn å si ifra om at dere lever "på oss" til en hvis grad.

Mange som anser en tur på byen 2 ganger i mnd som en "rett" og ikke ser på det som sløsing av penger f.eks. Men hvis du har råd til å svi av 1000-1500 kr på alkohol i mnd så har du det "bra".

Dette blir helt utenfor temaet i denne tråden.

Anonymous poster hash: e19dd...ab6

• Liker 3
Skrevet

Hva mor eller far bruker egne penger på spiller ingen rolle. BEGGE to skal bidra økonomisk til å forsørge barna. Hvordan de disponerer resten av pengene har den andre ikke noe med.

Anonymous poster hash: 0064d...e15

• Liker 7
Skrevet

La barna bo hos far da. Da får han alle kostnader og du bedre råd.

Anonymous poster hash: 04534...8d0

• Liker 1
Skrevet

Nei, det blir ikke utenfor temaet i tråden. Det er meget relevant, særlig siden ts neppe har forstått hvor den uviljen til eksen kommer fra. Han bidrag går ikke til barna hvis hun har ekstra penger å kose seg med flere ganger i måneden eller hvis det går til hyppig utskifting av klært. kvinner har et forbruk som ikke ligner grisen i forhold til menn, og får de et hull i trøya så skal det kjøpes nytt med en gang. Sånn kan du ikke leve med 4 unger, og ingen menn pleier å ta seg råd til å skifte ut et klesplagg bare fordi det er fått en knøttliten rift eller hull.

Som sagt, du får utrede for hva du tar deg råd til først ts, for han ofrer mye av lønna høres det ut som, og du ser ikke ut til å innse det at de luksusene du tar deg råd til er luksuser du frarøver han. Hvorfor i all verden er det fair?

Skrevet

Hvorfor lager du anonymbruker massevis av innlegg som du svarer på selv..flere ganger med forskjellige svar hver gang??? Du gir også folk som ber om råd flere råd, forskjellige råd????? Skjerp deg, du ødlegger kg!!!!!!

• Liker 1
Skrevet

I dette tilfellet er det mannen som ønsker skilsmisse.

• Liker 1
Skrevet

Dessverre så finnes sånne menn. Fint lite du kan gjøre med det annet enn å melde i fra dersom du mistenker inntektssvindel. Her valgte far å gå på sosialstønad og gikk ikke ut i jobb før minsten var ferdig på videregående. Jeg fikk heldigvis minstebidrag fra staten og hadde besteforeldre som tro til. Fikk heller ingenting til briller, konfirmasjon og tannregulering.

Anonymous poster hash: 9c0e9...142

Skrevet

Er du fra Temapolitiet, eller :fnise: ?

Anonymous poster hash: ccbe7...adc

Skrevet

Hvorfor lager du anonymbruker massevis av innlegg som du svarer på selv..flere ganger med forskjellige svar hver gang??? Du gir også folk som ber om råd flere råd, forskjellige råd????? Skjerp deg, du ødlegger kg!!!!!!

Hahaha,jeg dør!anonymbruker er ikke en person. Om du ser nederst på innleggene så er det forskjellige koder, altså det er ulike brukere som ønsker å være anonyme. Du har også den muligheten.

Anonymous poster hash: 5d0b3...81a

Skrevet

Hahaha,jeg dør!anonymbruker er ikke en person. Om du ser nederst på innleggene så er det forskjellige koder, altså det er ulike brukere som ønsker å være anonyme. Du har også den muligheten.Anonymous poster hash: 5d0b3...81a

Ok..da forstår jeg..beklager :)

Skrevet

En reduksjon på 20 000kr i årsinntekt vil neppe får utslag på bidraget som allerede er fastsatt. Dette grunnet 12 %-regelen (ingen endring dersom ikke endringen er mer enn 12 %). Dette gjelder både opp og ned.

Begge foreldrene ha plikt til å bidra etter evne. En som frivillig uten rimelig grunn går ned i inntekt, f.eks. slutter i jobben, vil kunne bli skjønnsfastsatt på bakgrunn av inntektsevne.

Endring av bidrag kan kun skje dersom det foreligger særlig grunn, jf. barneloven § 74 første ledd. Her kommer bl.a. regelen om 12 % inn, for å sikre at bidraget ikke endres for et par kroner.

Anonymous poster hash: 22dcb...858
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...