Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må skrive av meg litt frustrasjon.

En stund etter at vi giftet oss, så bestemte vi oss for å lage ektepakt og testamente. Dette av 2 grunner: 1) han hadde huset fra før og 2) han og jeg har særkull barn.

Vi skrev særavtale på huset hans som man bør, jeg hadde heller ikke mulighet å spytte inn noe beløp i huset derfor så var dette helt greit for meg.

I testamentet skrev vi at jeg kunne bo i huset mot diverse ting, som om at hvis mannen min falt fra så kan jeg bo i huset til eldstemann er ***** år, og hvis de nekter på det, da arver jeg hans frie 1/3 del. Ungen var små, så det er ikke noe issue på det.

Jeg har derimot oppdaget en ting, Her om dagen la jeg merke til på forsikringspapirer at han har skrevet en ulykkes og livsforsikring på en del penger som ikke går til meg i det hele, han har gitt alt til ungene, Men da jeg sier at jeg har satt mine tilsvarende forskringer på han så sier han at det regnet han med men at han ikke kom til endre sin.

Jeg har ikke bedt om det. Men jeg fikk en del penger som jeg spyttet inn i huset nå i Desember og da sa jeg i går at hvis ikke jeg får endret testamentet så vil jeg ha et tillegg på at jeg skal ha ut min del samt når vi nå har bygd ut huset og husets verdi økte med 850 000 skal jeg ha 1/2 parten av de pengene.

Jeg følte meg som en drittsekk, Men jeg vet at eg blir sittende med ingenting hvis han faller fra. Vi giftet oss for 15 år siden, jeg har gjort mye her hjemme men av en eller annen grunn ser ikke han at det blir feil.

Jeg spurte han da " hvis du faller fra i morgen så skal da jeg ha mulighet til å bo i huset, men skal ungene ha full bruksrett på det da? ! Svaret var ja det er jo klart.

Men jeg mener at hvis jeg skal dekke alle utgifter så kan ikke ungene bruke det som de vil, jeg er enormt glad i ungene hans.

Jeg har sagt at jeg vil ha endret alderen på ungene da de begynner å bli voksne, noe han har sagt ja til.

Beklager noe rotete innlegg

Anonymous poster hash: b088d...b19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om mannen din er mer opptatt av at ungene skal få alt enn at du skal kunne leve videre uten ham.....

Anonymous poster hash: d3567...962
  • Liker 1
Skrevet

Du må få dokumentert det du eier i huset!

Og gjør det du kan for å sikre deg og ungene dine. Han tenker ikke på dere!

Du bør forandre dine egne forsikringspapirer!

Videre kan du ha krav på en viss eierbrøk pga jobb du har lagt ned der.

Bestill deg en time hos en advokat og få noen skikkelige råd her.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...