Gå til innhold

Er alt håp ute om forelskelsen ikke kommer med en gang/etter kort tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med forelskelse er selvsagt vanskelig å forklare, rasjonalisere. Men, om en man har møtt ikke blir forelsket i løpet av kort tid, er det da sikkert at personen ikke vil utvikle slike følelser senere?

Jeg har lest om og hørt om folk som utvikler forelskelse over tid, kanskje likte de hverandre "bare" veldig godt i starten, de hadde seksuell kjemi, men en eller begge var ikke forelsket - men så kom det etter en periode.

Er dette vanlig, eller er løpet som regel kjørt om den man møter ikke er blitt forelsket etter at man har møttes 3-4 ganger? Og, om den personen da mener at det er veldig usannsynlig at en forelskelse vil komme, vil en slik holdning/mening bidra til at det aldri vil skje, eller kan det skje mirakler?

Anonymous poster hash: 09928...8c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok vel et par mnd med hyppige møter og sex mange ganger før vi ble forelsket i hverandre. Hvordan han så på sannsynligheten for at det skulle skje vet jeg ikke, siden vi ikke snakket om følelser før det var gått lang tid. "Hmm... Tror jeg begynner å bli litt forelsket i deg jeg gitt."

Anonymous poster hash: 1b7e1...ea3
Skrevet

Jeg forventer ikke å bli forelsket på noen måneder, men bør være betatt kjapt for at det skal være noe vits i å fortsette datingen.

Anonymous poster hash: 177df...b73
Skrevet

Tok vel et par mnd med hyppige møter og sex mange ganger før vi ble forelsket i hverandre. Hvordan han så på sannsynligheten for at det skulle skje vet jeg ikke, siden vi ikke snakket om følelser før det var gått lang tid. "Hmm... Tror jeg begynner å bli litt forelsket i deg jeg gitt."

Heldige deg/dere! Hvor hyppig er hyppige møter? Pga. jobb og andre forpliktelser har vi ikke anledning til å møtes mer enn ca 1-2 ganger per uke, om det blir noe mer av da.

Skrevet

Jeg forventer ikke å bli forelsket på noen måneder, men bør være betatt kjapt for at det skal være noe vits i å fortsette datingen.

Anonymous poster hash: 177df...b73

Hvordan definerer du betatt i forhold til forelskelse? Er det å være betatt en seksuell tiltrekning, seksuell kjemi, at man vil bli kjent, eller noe annet?

Skrevet

Jeg ble forelsket i en mann jeg hadde kjent i halvannet år. Vet ikke om det samme går an for menn.

Anonymous poster hash: a94d1...2dc

Skrevet

Jeg ble forelsket i en mann jeg hadde kjent i halvannet år. Vet ikke om det samme går an for menn.

Anonymous poster hash: a94d1...2dc

Så koselig. :) Håper det går an for menn også.....

Skrevet

Heldige deg/dere! Hvor hyppig er hyppige møter? Pga. jobb og andre forpliktelser har vi ikke anledning til å møtes mer enn ca 1-2 ganger per uke, om det blir noe mer av da.

Det ble veldig fort til at vi overnattet hos hverandre stort sett hver natt. Og var sammen etter jobb og i helgene. Vi var (og er) veldig mye sammen. Så vi har alltid trivdes veldig godt i hverandre selskap, også før vi skjønte at vi var forelsket.

Skrevet

Hvis mannen spesifikt har sagt at han IKKE kommer til å få følelser for deg, bør du komme deg videre. Slik som en som skrev inn på singelforum i går.

I andre tilfeller er det ganske vanlig.

Anonymous poster hash: afb90...ef4
Skrevet

Så koselig. :) Håper det går an for menn også.....

Jeg også... Krysser fingrene for både deg og meg, og andre i samme situasjon! :)

Anonymous poster hash: 6b6ec...66c

Skrevet

Hvis mannen spesifikt har sagt at han IKKE kommer til å få følelser for deg, bør du komme deg videre. Slik som en som skrev inn på singelforum i går.

I andre tilfeller er det ganske vanlig.

Hva om han sier han ikke er interessert NÅ - hva betyr det? Er det en fin måte å si at han ikke er interessert overhodet og ikke kommer til å bli det, eller kan det være håp for at han kan falle for en senere? Kan det være han bare ikke er klar for noe forhold nå, men kan bli det senere?

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg og samboeren min var bestevenner lenge uten å ha noe som helst følelser. Jeg var sikker på at jeg aldri kom til å like han, men så ble jeg plutselig veldig forelsket. Noen ganger tar det kort tid, andre ganger lang tid.

Skrevet

Hva om han sier han ikke er interessert NÅ - hva betyr det? Er det en fin måte å si at han ikke er interessert overhodet og ikke kommer til å bli det, eller kan det være håp for at han kan falle for en senere? Kan det være han bare ikke er klar for noe forhold nå, men kan bli det senere?

Dette lurer jeg også på. Noen som har erfaringer på dette punktet?

Skrevet

Jeg og samboeren min var bestevenner lenge uten å ha noe som helst følelser. Jeg var sikker på at jeg aldri kom til å like han, men så ble jeg plutselig veldig forelsket. Noen ganger tar det kort tid, andre ganger lang tid.

så heldig dere begge to var! Liker sånne gladhistorier. :) Var det noe spesifikt som gjorde at dere utviklet varme følelser for hverandre, eller skjedde det gradvis fordi dere tilbrakte mye tid sammen - sex? eller noe helt annet?

Skrevet

Kan det være han bare ikke er klar for noe forhold nå, men kan bli det senere?

Om jeg ikke er klar for et forhold så er det fordi han ikke er rett person.

Skrevet

Tjah. Har hørt den setningen med trykk på ordet "NÅ" av en fyr, og han var mest interessert i å ha muligheten åpen i tilfelle han skulle få lyst til noe senere. Helst ville han at jeg skulle overøse han med bekreftelser. Det samme sa han til andre, og de som gjorde som han sa ble bare utnyttet. Da han var klar for et forhold ble han sammen med noen andre, ikke en av de som ventet på at han skulle komme over eksen.

I min bok: Den rette for meg er interessert NÅ, og han bryr seg så mye om meg at han ikke prøver å holde muligheten åpen - men griper den.

Gjest Makemeloveit
Skrevet (endret)

så heldig dere begge to var! Liker sånne gladhistorier. :) Var det noe spesifikt som gjorde at dere utviklet varme følelser for hverandre, eller skjedde det gradvis fordi dere tilbrakte mye tid sammen - sex? eller noe helt annet?

Veldig heldige :) Så koselig at du liker slike historier! Vi ventet med å ha sex i en hel måned (etter at vi var blitt sånn småkjærester.) Det var rett og slett fordi jeg har angret på å ligge med en person for tidlig, og ville være sikker på at når vi først skulle ha sex, så skulle det føles riktig fra begge sin side. Vi kunne nok ha gjort det før, men er glad vi ventet likevel. Det var rett og slett bare det at vi brukte veldig mye tid sammen. Så på filmer, laget middag, sendte meldinger, snakket om alt og ingenting. Ble litt småflørting som senere utviklet seg til et kyss :)

Endret av Kaiia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...