Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En flørt kalte meg for "lita og søt" i en sms. Dette var i forbindelse med en liten "konfrontering" jeg hadde gjort med ham. Jeg ble brått usikker: er "lita og søt" en kommentar rettet mot alderen (han er åtte år eldre enn meg) eller størrelsen (er 163 cm høy og str S)?

Vet liksom ikke om jeg skal ta det som et "kompliment" eller som noen nedverdigende...

Anonymous poster hash: 6df8c...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan det var ment er det ingen andre enn han som kan si. Men du er den som vet hvilken kontekst det ble sagt i, og som kjenner tonen dere imellom.

Rent generelt kan det å kalle noen "Liten og søt" være både kompliment, fornærmelse og hersketeknikk, alt etter sammenhengen det blir sagt i, og hvem som sier det.

Edit: Jeg tror uansett uttrykket går på fysisk størrelse mer enn alder.

Endret av Marsipan
Skrevet

Jeg hadde ment det positivt, men jeg vet jo ikke hvordan tonen dere imellom var. Hvis den var litt dårlig kan det godt være et lite forsøk på å marginalisere deg. Det hadde uansett spilt på fysisk størrelse (eller atferd hvis det ble brukt negativt), som Marsipan så riktig sier, ikke på alder.

For å være helt ærlig hadde jeg aldri brukt det uttrykket uansett, siden jeg synes det lyder litt klønete, i hvert fall etter hvordan jeg snakker til daglig. Men hadde jeg først brukt det, da hadde det vært "en søt jente", og det er utelukkende positivt og har ikke noe skjult budskap noe sted som helst.

Anonymous poster hash: 319b7...58e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at liten og søt er noe annet enn positivt ment :)

Skrevet

Hmmm... for meg er det et utrykk som jeg ikke ville ment negativt og ikke ville brukt for for å hevde meg overfor deg. Samtidig hadde jeg ikke brukt det om en potensiell kjæreste, netopp fordi mottageren kan ta det feil, og det finnes bedre utrykk for å gi et utvetydig inntrykk av at jeg liker deg.

Anonymous poster hash: eb2fd...b3e
Skrevet

Ville brukt det i en positiv sammensetning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...