Gå til innhold

Naboene klager på alt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi bor i enebolig i kjede, og mellom oss og naboene står våre garasjer.

De er oppmerksomme på alt som skjer ute. Først klagde de på gjestene våre når de kjørte ut av gården, fordi noen var nødt til å rygge på deres tomt.

Vi har vist full forståelse for det, men nå klagde de på en som lot bilen være på. Grunnen var at det var mye eksos som gikk opp til huset deres.

Jeg vil bare vite om de har rett til å bry seg , og klage på alt mulig. Selv om dette skjer på vårt området.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, for jeg fikk sjokk da jeg hørte det.

Finnes det ikke grenser på hva naboen kan tillate seg selv å si?

Vil gjerne høre deres meninger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å klage over en bil som står på tomgang og spyr ut eksos synes jeg er helt greit - selv om bilen står på deres tomt holder ikke eksosen seg der.

• Liker 8
Skrevet

Å klage over en bil som står på tomgang og spyr ut eksos synes jeg er helt greit - selv om bilen står på deres tomt holder ikke eksosen seg der.

Enig der, med mindre vi snakker om et minutt eller noe mens vedkommende ventet på noen. Langvarig tomgang er håpløst både med tanke på miljøet og folk rundt deg.

Ellers er vel ikke poenget så mye hva de har "rett til" å klage på, men heller at begge parter bør prøve å jenke seg for å få et så ålreit forhold til naboen som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Rygge på deres tomt, hva betyr det? Kjøre litt på deres asfalt, eller på gresset? Er det det første synes jeg dette er en sær klage.

Kjøring på tomgang er imidlertid enormt irriterende og jeg forstår at de klager.

• Liker 3
Skrevet

Rygge på deres tomt, hva betyr det? Kjøre litt på deres asfalt, eller på gresset? Er det det første synes jeg dette er en sær klage.

Kjøring på tomgang er imidlertid enormt irriterende og jeg forstår at de klager.

Ja kjøre litt på deres asfalt.

Jeg personlig hadde aldri gått til dem, og klaget på bilen som går på tomgang,

Altså så lenge bilen står på vår side, så skal ikke naboen komme å klage på det. Han får lukke døra eller vinduet hvis han er plaget av det.

Det er vinter, kaldt og av og til batteriet går tomt, derfor må den lades.

• Liker 1
Skrevet

Altså så lenge bilen står på vår side, så skal ikke naboen komme å klage på det. Han får lukke døra eller vinduet hvis han er plaget av det.

Det er vanskelig å si om naboen burde klage på at folk snur i deres gårdsplass. Jeg ble rimelig irritert på det der vi bodde før. Det snudde biler hos oss FØR jeg hadde måkt gårdsplassen og da laget de en såle som var umulig for oss å fjerne. Endte med at vi nesten ikke kom ut og inn av garasjen selv.

Tomgangskjøring er ikke lov, så her bryter dine venner loven. Det er ingen unnskyldning med dårlig batteri. (Bruk en lader eller kjøp ett nytt batteri).

• Liker 3
Skrevet

Om rygging inn på deres gårdsplass irriterer naboen så lar dere og gjestene det være. Det er faktisk så enkelt at man ikke har lov til å gå inn på annen manns tomt uten at de tillater det (og her har de sagt klart fra at det på ingen måte er ok).

Jeg forstår naboen. Kanskje har de småbarn som springer ut? Ikke gøy å være redd for at naboen skal rygge på dem!

Og tomgang er ikke greitt uansett. Få vennene til å fikse bilen sin.

Høres for meg ut som dere er naboer som kun tenker på seg selv, ts, og da klager ofte naboene fordi det (naturlig nok) irriterer folk.

Anonymous poster hash: ffb82...38a
  • Liker 3
Skrevet

Enig i at det er sært å klage på rygginga kanskje, men det er ikke greit å la en bil stå lenge på tomgang, så full forståelse for at de klager på det.

Skrevet

Det er faktisk forbudt å la bilen gå på tomgang, så de har all grunn til ¨å klage og dere burde skamme dere.

Anonymous poster hash: 47431...9ca
  • Liker 2
Skrevet

Tomgangskjøring er faktisk ulovlig.

Batteriet lades ved kjøring, ikke ved å ha bilen på tomgang.

Anonymous poster hash: b34a1...a0d

• Liker 1
Skrevet

Bare vær glad du ikke har en nabo som klager på at du pusser opp ditt eget kjøkken når han skal bake kake. Det gjorde min, for hvor skulle han bake kake når jeg pusset opp? Jeg trodde jo han kunne bruke sitt eget kjøkken, men det gikk ikke for han kunne ikke bruke SITT kjøkken når jeg pusser opp MITT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...