AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Er det noen magasiner det er bedre å sende til enn andre? Og hender det at de mottar noveller skrevet på nynorsk?Anonymous poster hash: 5baee...5ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Hva mener du med "bedre enn"? Skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Hva angår nynorsk - det vet jeg faktisk ikke. Anonymous poster hash: 2c420...d20
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Hvor er det mest prestisje i å få trykket noe som en selv har skrevet?Anonymous poster hash: 5baee...5ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hvor er det mest prestisje i å få trykket noe som en selv har skrevet?Anonymous poster hash: 5baee...5ff Det kommer jo helt an på markedet ditt. De ulike bladene og magasinene har jo også helt forskjellige profiler, så det er jo ikke bare å sende vilt ut. Du må sjekke først om novellene de allerede trykker er i omtrent samme stil som dine. Det samme gjelder tekster på nynorsk. Hvis det er et 100% bokmålsmagasin er det jo lite sannsynlig at de vil ha noe på nynorsk - og omvendt. Anonymous poster hash: 48aa8...ced 1
Genesis Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Hvor er det mest prestisje i å få trykket noe som en selv har skrevet?Anonymous poster hash: 5baee...5ff Jeg ville sagt at det ikke ligger noe særlig prestisje i å få trykket novellene sine i et ukeblad. Kvaliteten på de få jeg har sett er skremmende dårlig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Hvor er det mest prestisje i å få trykket noe som en selv har skrevet?Anonymous poster hash: 5baee...5ff Prestisje når det er snakk om å selge noveller til Allers, Norsk ukeblad eller Hjemmet? Nix, nada, niente. Jeg har solgt et par-tre selv, men da grunnet behov for penger - ikke fordi jeg ville bli lagt merke til. Jeg vil påstå at novellene var bedre enn det meste av ræl man leser, men likevel, jeg ville ikke at noen i hele verden skulle vite at jeg solgte noveller til et glossy damemagasin! Helst skulle jeg skrevet under pseudonym ift. forlaget, også… Anonymous poster hash: 2c420...d20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå