HjelpMEEEG Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Hei! Jeg er midt i en akuttsituasjon nå. Jeg bor i Gjøvik, eller Biri. Jeg kan komme meg hvor som helst innenfor Hedmark / Oppland. Jeg er 21 år gammel. Jeg har ingen venner rundt meg, jeg har nettopp flyttet hit etter at jeg har ødelagt livet mitt i den andre byen jeg bodde i før... Og nå har det skjedd noe veldig spesielt, som jeg sikkert kunne ha skrevet her, men jeg føler det blir feil, det må sies face to face, som gjør at jeg er nødt til å ha en samtalepartner (møte personen) NÅ med en gang, MIDT på natta! Jeg er ikke voldelig på noen måte, jeg vil bare ha hjelp! Det jeg spør om nå, er om noen her bor i Gjøvik eller omegn, og kunne tenkt seg en kort tur ut? Det er helt OK hvis du vil sette krav til meg, som f.eks. at jeg skal holde meg 50 meter unna og sånt, jeg er med på det, jeg må bare få ut noe, og jeg må få direkte tilbakemelding. Vær så snill?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Hvis du har en akuttsituasjon kan du dra på legevakten for å få prate direkte med en psykiater/lege/sykepleier. Jeg tror det er det beste alternativet ditt. Tror ikke du? Anonymous poster hash: b22da...505 4
HjelpMEEEG Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2014 Dette handler ikke om psykiatri eller politi.
Sofie_22 Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Er det ikke noen du kan ringe? Eller så er jeg enige med andre her, legevakten er nok det beste alternativet. Endret 27. januar 2014 av Sofie_22
Vasilisa Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Tviler veldig sterkt på at noen er villig til å møte en vilt fremmed midt på natta.
HjelpMEEEG Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2014 Jeg kunne ha ringt noen, men jeg må møte denne personen fysisk. Jeg trenger en STOR bamseklem når jeg har fortalt hva som har skjedd! Jeg forstår at folk ikke vil møte en vilt fremmed mann midt på natta, men det er nettopp det jeg trenger. Som sagt, jeg er fleksibel med tanke på personens grenser til hvor vi skal stå, avstand osv.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg tror mange vil synes dette er ganske skummelt. Om det kan hjelpe å bare snakke med noen, kan du kanskje ringe Mental Helse? 116 123 Anonymous poster hash: 080f1...a75
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 http://www.kirkens-sos.no/Krisetjenester/Krisetelefonen/index.html http://www.oslokrisesenter.no/Krisetelefonen/index.html https://www.staminahot.no/helse/krisetelefon/ Anonymous poster hash: ac26d...1e1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Er nå langt mye verre folk i Gjøvik enn nyinnflyttere da. Anonymous poster hash: f003f...8c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 http://helseadresser.no/2/adresse/758588/distriktspsykiatrisk-senter-gjovik-ambulant-akutteam/ Anonymous poster hash: 6b33a...4b3
HjelpMEEEG Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2014 Som sagt så er dette ikke psykiatri. Jeg MÅ møte personen jeg snakker med. Eller i det minste se personen face to face.
Meridian Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Jeg syns du kan skrive det her. Hvorfor i alle dager må du møte en fremmed person midt på natta for å si noe face to face? Du kan ikke forvente at noen her vil stille opp, for ingen aner hvem du er eller hva du egentlig vil. Dessuten, om du faktisk er snill og grei, så kan du ikke vite hvem som dukker opp for å møte deg midt på natta. Jeg anbefaler INGEN her inne å møte denne personen. Det beste du kan gjøre, TS, er å dra til legevakten og prate med noen der. Du kan prate med legen som er der, om du trenger å si noe face to face. Eventuelt kan du prate med de som sitter i resepsjonen ... 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Ja du burde definitivt ringe noen fremfor å møte noen fremmede nå på natta. Jeg hadde aldri turt å møte en mann jeg ikke har noen relasjon til midt på natta. Anonymous poster hash: 32dac...5b6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Jeg skjønner ikke helt!? Du sier det er greit om vedkommende står 50 meter fra deg, men du sier også at grunnen til at du må snakke med noen ansikt til ansikt er så du kan få en klem etterpå? Virker litt rart... Anonymous poster hash: 6b33a...4b3 2
Meridian Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Jeg kunne ha ringt noen, men jeg må møte denne personen fysisk. Jeg trenger en STOR bamseklem når jeg har fortalt hva som har skjedd! Jeg forstår at folk ikke vil møte en vilt fremmed mann midt på natta, men det er nettopp det jeg trenger. Som sagt, jeg er fleksibel med tanke på personens grenser til hvor vi skal stå, avstand osv. Skriv det her, så skal du få en virtuell bamseklem!
HjelpMEEEG Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 27. januar 2014 Altså.. Dette handler om min familie og rus. Akkurat nå er det bråk hjemme på grunn av noe jeg har gjort. Jeg må møte noen, gråte og få ut ting. En fremmed person er perfekt, fordi jeg ikke trenger å være flau ovenfor personen senere. Jeg må bare gråte for noen! Og når det gjelder det med 50 meter og bamseklem: BARE hvis personen godtar det, selvfølgelig. Hvis ikke, hade.
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Evt så kan du skrive hva det gjelder her og gå masse empati og støttende ord + Internett bamseklemmer
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #18 Skrevet 27. januar 2014 Jeg må møte noen, gråte og få ut ting. En fremmed person er perfekt, fordi jeg ikke trenger å være flau ovenfor personen senere. Jeg må bare gråte for noen! Dette kan du jo fint få til om du ringer en hjelpetelefon. Jeg tror det er vanskelig å få noen til å møte en fremmed person fra internett midt på natta, så du bør kanskje finne en annen løsning. Som sagt er nr til mental helse 116 123 (og du trenger ikke ringe om bare mentale problemer dit altså). Anonymous poster hash: 080f1...a75 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #19 Skrevet 27. januar 2014 Altså.. Dette handler om min familie og rus. Akkurat nå er det bråk hjemme på grunn av noe jeg har gjort. Jeg må møte noen, gråte og få ut ting. En fremmed person er perfekt, fordi jeg ikke trenger å være flau ovenfor personen senere. Jeg må bare gråte for noen! Og når det gjelder det med 50 meter og bamseklem: BARE hvis personen godtar det, selvfølgelig. Hvis ikke, hade. Du må nok basere deg på at det ikke kommer til å skje. Du burde heller ringe / skype med noen. Ville aldri satt meg i en potensielt farlig situasjon ved å møte en fremmed på den måten. Kan godt være du er en helt oppriktig og ufarlig mann, men hva vet vi om det? Håper ting ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 574c7...caa 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 Det var da sært så redde dere var for TS da. Jeg våger å vedde halve mitt kongerike på at fyren slettes ikker er noen morder eller voldtektsmann slik dere alle ser for dere. Faktisk er jeg ganske overbevist om at det er noen som bare trenger noen å få pratet litt med. Anonymous poster hash: f003f...8c3
Anbefalte innlegg