AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Skal prøve å ta det kort! Samboeren min sin bror har eget firma,hvor min samboer har hjulpet til gratis i to år når han er hjemme(Han jobber offshore)Forleden dag spurte broren om når samboeren min hadde fri i juni, for han, konen og babyen hadde lyst til å reise på ferie da.Samboeren min svarte selvføgelig ja, jeg ble litt irritert for jeg kunne også tenke meg å reise på ferie med våres to barn i juni siden det er billigere da, men men,gadd ikke å ta den krangelen. Idag fikk samboeren min mail fra moren sin(han er offshore nå) om at hele familen , det vil si moren,faren, søsteren med sin familie og broren med sin familie skulle reise på ferie sammeni juni, hun hadde hørt at han skulle passe butikken, men kanskje vi vi ville reise på ferie med henne og faren ved et senere tidspunkt. Jeg kjente at jeg ble sykt provosert! Her skal hele familen reise på ferie sammen, har planlagt alt sammen og uten å spørre om vi vil være med! Kan ikke si jeg gleder meg til neste familiebesøk!Overreagerer jeg? Anonymous poster hash: 7d962...296
Testosteron Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Nei. Jeg hadde vært forbannet selv om noen oppførte seg som om de var gift med min mann 3
Barcelone Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 For en merkelig oppførsel! Hva synes samboeren din om dette? Synes dette nærmest er misbruk av din samboer. Broren får samboeren din til å ta seg av sin bedrift sånn at han kan dra på tur med familien og så får ikke dere være med? Det hadde jeg også reagert på. Men synes samboeren din virker ganske dumsnill når han sier ja til å jobbe gratis for broren sin i det hele tatt. Dessverre er vel ikke dette noe du bør ta opp, men mannen din. 3
Pjusken81 Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Dette har vært et irritasjonsmoment for meg lenge, men har ikke villet blande meg inn i det. Det har vært meningen at han skulle få penger, men nå har det gått fra 50% andel ned til 20% og det siste er vel timebetalt.
Gjest Makemeloveit Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Hadde ikke synes det var spesielt greit nei!
plix Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Dette er utnytting, uten tvil. Broren får ansette noen, for mannen din er tydelig utnyttet her. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Skulle tro vi er i samme familie TS. Min samboer har en bror som gjør akkurat det samme. Broren er familiens "sorte får" og min mann føler han må si ja eller komme opp med en god grunn for ikke å hjelpe han ut. Sier han nei uten noen grunn blir det til at broren ikke snakker med han på uker minst. Samme bror har ikke snakket med sin søster på mange, mange år etter at hun sa nei til å passe barna iom hun hadde fått barnebarn som hun ville prioritere (trenger vi nevne at han bare har barna annehver helg...). I det siste har min mann begynt å be om tjenester som gjengjeld feks. reparere bilen min, skaffe deler ol. Samtidig er han nå i full jobb selv så da begrenser det seg hvor ofte han faktisk kan tenkes å hjelpe og det frekke er....broren spør andre om min samboer jobber hver dag for å sjekke. Heldigvis vet jeg at min mann hadde satt foten ned til å hjelpe flere dager på rad. Anonymous poster hash: defd8...133 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Nei!Anonymous poster hash: 7d962...296
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Ja, som alltid, VeronicaAnonymous poster hash: 8a725...784
Gjest Akiko Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Overhode ikke greit. Han burde begynne å kreve lønn i det minste. 2
strawberry Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Wow. Dette er utnytting!! Men samboeren din burde ikke sagt ja uten at dere snakket om det sammen først, så det syntes jeg var litt unødvendig av ham.
Gjest Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Dette har vært et irritasjonsmoment for meg lenge, men har ikke villet blande meg inn i det. Det har vært meningen at han skulle få penger, men nå har det gått fra 50% andel ned til 20% og det siste er vel timebetalt. Din samboer bør regne sammen antall timer som han har jobbet gratis for broren de siste årene, og unngå videre arbeid for han inntil det er gjort opp. Ingen skal la seg utnytte. Jeg ville tatt en prat med mannen. Om dere har en viss grad av felles økonomi angår det deg også. Videre bør man diskutere planlegging av ferie med partner først, ikke alle mulige andre. 1
Bellablue Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Dersom samboeren din jobber gratis hadde jeg virkelig klikka om det hadde vært deg. Greit å hjelpe til en gang i blant. men på fast basis hadde ikke jeg tillatt. Dette er utnytting og ikke noe annet. Gi samboeren din beskjed om at du begynner å ha fått nok av dette. Han skal ha betaling for det arbeidet han gjør. Dersom han ikke har anledning til å få betalt pga bedriftens økonomi så bør han få en eierandel eller garanti i fremtidig inntekt. Hadde aldri i verden tolerert at min samboer hadde blitt utnyttet på den måten og at han hadde tatt på seg arbeid uten å snakket med meg. Ta det opp med han, dette går ikke! 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Ja, som alltid, VeronicaAnonymous poster hash: 8a725...784 ? Anonymous poster hash: 706d2...381
Gjest Marmot Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Men du sier jo selv at du ikke "gadd å ta den krangelen". Om du mener noe, må du jo si det der og da, det blir for dumt å komme i ettertid og være forbanna. Både du og samboeren din er voksne mennesker, dere må ta ansvar for å sette grenser.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Ts her: Nå er ikke problemet her at han har latt seg utnytte av broren( det har jeg lært meg å leve med) Men at broren spør han om han kan drive butikken i to uker alene sånn at han , konen og babyen kan reise på ferie, uten å fortelle at de også skal reise på ferie sammen med svigers og svigerinnen min med familie, altså alle på den siden utenom oss. Det synes jeg er utrolig dårlig gjort! Anonymous poster hash: 7d962...296
Gjest Magdalene Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Forstår veldig godt at du er skuffet. Det hadde jeg også blitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå