AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Mann her. Jeg har aldri vært på noen date. Alle damene jeg har møtt har vært på byen eller via jobb/utdanning. De fleste har jeg hatt sex med ila første gangen vi så hverandre: fysisk gjensidig tiltrekning der det bare sa pang! Flere av disse har jeg hatt lange og gode forhold med Men altså "date". Jeg som mann føler ubehag og måtte gå opp mot stevnemøte-idealer hvis jeg skulle bli tvunget å gå på "date". Hele greia virker teit og kunstig. Enten liker man hverandre eller ikke første gangen man sees mener jeg ihvertfall. Jeg blir aldri å gå date. Enten er den fysiske tiltrektningen tilstede fra første øyeblikk eller så er det bare å glemme hele greia. Gidder ikke kaste bort tid på å "selge meg inn" på date 2,3,6,10,12 osv Har møtt både samboere og kjærester på den måten. Virker litt tabu å si det at man lå med hverandre første kvelden man traff, spesielt for damer. Men det er bare min mening. Er interessert i vite hva dere andre synes? Er det noen damer her som foretrekker gamle-måten: at man finner hverandre der og da, og kanskje blir i lag etterpå? Det vet jeg det er Anonymous poster hash: d739b...65e 1
Lady Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Jeg er enig i det med fysisk tiltrekning, men samtidig liker jeg å bli litt kjent med personen før sex.
Gjest Hyssingen Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 De lengste forholdene jeg har hatt har vært one night stands som aldri dro hjem igjen 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Det er jo en måte å møte folk på utenfor ens eget sosiale nettverk og jobb. Typisk gjennom en dating side, du vet jo ikke om fyren er psycho så det er greit å møtes på et offentlig sted der det er andre første gangen. Anonymous poster hash: 1ff84...edb 1
Nettinettet Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Grunnen til at mange dater i dag er vel fordi man ikke treffes så lett via jobb, byen etc lenger.. de fleste nettdater så da blir det sånn da..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Jeg liker heller ikke date-konseptet. Du skriver "i lag", du er kanskje fra litt lengre nord i Norge? Det er det jo ikke like vanlig å gå på date som på østlandet, hvor alt generelt er litt mer overfladisk. Anonymous poster hash: 425be...93e
OppNedPåAlt Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg som er fra bygda var aldri på en date. Vi bare holder på/roter, og så blir man sammen. Men tror det er det som Nettinettet sier, at hvis man ikke nøter folk på skolen/jobben/byen så må man nesten gå på date for å bli kjent/finne ut om man har fysisk tiltrekning. Selv ver jeg ikke om jeg liker date eller ei. Har aldri vært på en men inviterer folk på tur/fester/sosialt når jeg vil bli kjent med de
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Grunnen til at mange dater i dag er vel fordi man ikke treffes så lett via jobb, byen etc lenger.. de fleste nettdater så da blir det sånn da.. Gjør man ikke? Å treffes via f. eks jobb er jo en av de vanligste arenaene, faktisk. Anonymous poster hash: 39c02...ee2
Nettinettet Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Jeg som er fra bygda var aldri på en date. Vi bare holder på/roter, og så blir man sammen. Men tror det er det som Nettinettet sier, at hvis man ikke nøter folk på skolen/jobben/byen så må man nesten gå på date for å bli kjent/finne ut om man har fysisk tiltrekning. Selv ver jeg ikke om jeg liker date eller ei. Har aldri vært på en men inviterer folk på tur/fester/sosialt når jeg vil bli kjent med de Det er det jeg anbefaler folk også, og noe jeg gjør selv. Prøver å invitere en jeg liker med på noe som vi er flere med på. Da ser man jo også hvordan han er sammen med andre mennesker. Men ja, jeg går jo på sånne ta en øl dater også da, fordi det blir sånn når de er i byen i ukedagene og det ikke skjer noe sosialt.. men liker det ikke..
Nettinettet Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Gjør man ikke? Å treffes via f. eks jobb er jo en av de vanligste arenaene, faktisk. Anonymous poster hash: 39c02...ee2 Ok, det var nytt for meg. De fleste som kontakter meg for råd sier de tar kontakt fordi de ikke treffer noen via jobb eller via venner og derfor MÅ ty til nettdating som de ikke liker.. Men flott hvis mange gjør det da!
Marie90 Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Selvfolgelig vet man raskt om man liker hverandre, men det betyr ikke at man passer sammen som par. Jeg sier ikke ja til en date med mindre jeg liker ham og er veldig tiltrukket av ham. Det betyr ikke derimot at han er rett for meg. Grunnen til at de fleste kvinner ikke hopper til sengs med en fyr paa forste date er rett og slett at de risikerer mer og ikke vil ligge med noen det ikke blir noe mer med - det kan bli det men det kan ogsaa ikke bli det, og man `taper` ikke en mann ved aa droye ut sex noe. Alle menn jeg har datet har bedt meg ut, med ett unntak (selv om vi hadde sex tidlig ba han meg ut rett etterpaa). Om du vil kalle det date, stevnemote eller hva er det samme. Det er rett og slett en som spor om jeg vil bli med paa en restaurant jeg ikke har provd, dele et godt maaltid og noe vin, bli kjent og utveksle historier. Det at en mann har selvtillit nok til aa ta et slikt initiativ - og baade risikere aa bli avvist, eller evt. klein stemning, viser at han har tro paa seg selv og er interessert nok, og er en veldig god ting i mine oyne. De fleste unge gutter lener seg paa at man bare skal "henge" som venner til man hooker up, mens voksne menn tar initiativ til et bedre maaltid. Saa for min del skiller det mennene fra gutta. Endret 27. januar 2014 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Trådstarter her. Takk for gode innspill, nå er det litt klarere hva dating kan stå for Jepp, jeg er nordfra og dating-kulturen er nok ikke så utbredt her oppe. Jeg har aldri bodd på Østlandet så jeg vet ikke om folk der er så spesielt overfladiske, men har hørt rykter Uansett de jeg kjenner i Oslo-regionen er veldig trivelig folk. Men jeg blir ALDRI dra på en date. Jeg synes hele dating-greia virker som en tenårings-greie som spesielt damer i tyve- og trettiårsalderen er opptatte av. Men så er jeg mann passert den alderen og de damer jeg møter nå er vidunderlige pragmatiske og fulle av kjærlighet. Så er inderlig glad jeg ikke er en ung gutt i dag som må matche all verdens kriterier for i det hele tatt få litt nærkontakt med det andre kjønn Og når jeg leser noen av holdningene her angående såkalt "lavstatus" utdanning så er jeg litt skremt faktisk! Jeg mener at voksne folk trenger ikke å sitte observere og evaluere hverandre over det som skal være en god middag eller hyggelig gåtur. Huff, får frysninger på ryggen I dag er det enkelt å sjekke ut om "daten" er rape gal eller ei på Facebook eller via andre nettsteder/nettverk. Og det med sexen, vente med det til date nummer 4 eller 12 som en slags belønning til den stakkars mannen, hehe Hva er det egentlig damer risikerer med å ha sex tidlig? Jeg tror de først og fremst er redd for ryktet sitt ift. sine venninner Og som vi fleste av oss har opplevd så trenger ikke personligheten man først blir kjent med være den samme som viser seg etter seks måneder eller ett år senere... Ha en fin dag videre Anonymous poster hash: bdf86...0f5
Gjest .-L-. Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Jeg bryr meg egentlig ikke så mye hva man kaller det. Viktigste for meg er at jeg får tilbringt tid med damen.
Gjest .-L-. Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 De fleste unge gutter lener seg paa at man bare skal "henge" som venner til man hooker up, mens voksne menn tar initiativ til et bedre maaltid. Saa for min del skiller det mennene fra gutta. Synes du har en rar definisjon av hva det vil si å være voksen.
Ferny Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Jeg som er fra bygda var aldri på en date. Vi bare holder på/roter, og så blir man sammen. Men tror det er det som Nettinettet sier, at hvis man ikke nøter folk på skolen/jobben/byen så må man nesten gå på date for å bli kjent/finne ut om man har fysisk tiltrekning. Selv ver jeg ikke om jeg liker date eller ei. Har aldri vært på en men inviterer folk på tur/fester/sosialt når jeg vil bli kjent med de Å invitere folk du vil bli kjent med på tur/fest/sosialt.... Det ER en date i min verden i hvert fall. Man kan date bekjente, trenger ikke være fremmede fra nettet etc. 1
OppNedPåAlt Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Å invitere folk du vil bli kjent med på tur/fest/sosialt.... Det ER en date i min verden i hvert fall. Man kan date bekjente, trenger ikke være fremmede fra nettet etc. Vel, det kommer jo an påhvordan vi definerer date. For min del er date noe litt formelt og amerikansk. Typisk cafe, kino, restaurant.
Marie90 Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Synes du har en rar definisjon av hva det vil si å være voksen. Det er ikke definisjonen av aa vaere voksen. Det jeg skrev er at min erfaring er at det er det voksne menn gjoer og at det for meg derfra er lett aa se hva slags type de er. Det betyr ikke at det er det som definerer dem som voksne alene. Ser du forskjellen?
Marie90 Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Hva er det egentlig damer risikerer med å ha sex tidlig? Jeg tror de først og fremst er redd for ryktet sitt ift. sine venninner Anonymous poster hash: bdf86...0f5 Sex har da alltid vaert mer hoyrisiko for kvinner enn for menn. Ift. graviditet, storre sjanse for sykdommer, og aller viktigst - kvinner knytter seg oftere sterkere til partner etter sex. Dette er jo aapenbare forskjeller mellom menn og kvinner. Kvinner har da alltid hatt hoyere standard for sexpartnere enn menn og villet kjenne dem bedre. Selvsagt er det ikke alltid slik, men ofte nok til at kvinner jevnt over er mer selektive.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Menn ønsker ikke kvinner med mange partnere, noe sosiale slik som at man ikke liker at halve vennegjengen hat høvla over dama di, been there done that liksom. Man ønsker jo å ha en eksklusiv dame som kameratene gjerne skulle sett naken, og lurer på om hun er bra i senga. Så er det jo dette med sykdommer, folk er ikke så flinke til å bruke kondom og man får fort kjønnsykdommer, som kan gi problemer med å få barn senere i livet. Anonymous poster hash: 1ff84...edb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Det er ikke definisjonen av aa vaere voksen. Det jeg skrev er at min erfaring er at det er det voksne menn gjoer og at det for meg derfra er lett aa se hva slags type de er. Det betyr ikke at det er det som definerer dem som voksne alene. Ser du forskjellen? Merkelig at dette er noe du mener voksne menn skal gjøre, hva med jentene da? Hva er det som skiller jenter ifra kvinner, egentlig? Anonymous poster hash: 25a74...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå