Gå til innhold

Positiv eggløsningstest 18 Januar og idag 26 januar? Går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er prøvere, og jeg har begynt å bruke eggløsningstester.. Testet jevnt fra siste mensdato og til positiv eggløsninstest 18 januar. Vi hadde jevnlig sex både før og etter den testen.

Idag hadde jeg rare murringer i magen, og økt utflod, så jeg tok en ny eggløsningstest for å sjekke om jeg hadde blingset totalt på den forrige, og den var faktisk positiv. Dvs begge strekene var like sterke..

Skjønner ingenting jeg, det går jo ikke an å ha så lang eggløsning, eller å ha eggløsning to ganger på rappen?!?

Noen som er mere erfaren på disse testene og kan forklare meg hva som kan ha skjedd?

Anonymous poster hash: 5caff...6b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker to ting, kanskje ikke egget slapp sist du fikk positiv el test, og at kroppen prøver på nytt, eller så kan du være gravid?

Anonymous poster hash: 22d8d...634

• Liker 2
Skrevet

Ts;

Får bare hiva oss rundt med noen runder til da, i tilfelle kroppen slipper et egg nå:) Merkelige saker, har ikke skjedd før, og skal ha mensen rundt den 5 februar.

Om det klaffet den 18 januar så er det nå for tidilg med graviditetssymptomer som murringer og ømme bryster (våknet i morges med ømme bryster, det har jeg alltid dagene før mensen, pms-pupper….men skal jo ikke ha mensen enda heller)..

Rare kroppen!

Anonymous poster hash: 5caff...6b1
Skrevet

Husk at eggløsningstest kun er en indikasjon på stor sannsynlighet for eggløsning grunnet hormonnivå. Ergo man trenger ikke ha eggløsning selv om testen er positiv. Moral: Hopp i høyet og ha det gøy! ;)

Anonymous poster hash: 70a4a...18e

• Liker 1
Skrevet

Det kan være falsk positiv, det er veldig vanlig med EL-testing. Jeg får lett falsk positiv om jeg tester om morgenen. Man har alltid et visst nivå av LH i urinen.

Det kan være at kroppen forsøkte å slippe et egg, men ikke fikk det til første gangen.

Det kan være graviditet, men som du selv påpeker er det noe tidlig for positiv eggløsningstest og symptomer som følge av HCG nivået.

Det kan ikke være dobbelt eggløsning - det er kun en myte at det går an. Det kan heller ikke være så lang LH topp, det lengste jeg har hørt om er 3-4 dager.

Skrevet

Husk at eggløsningstest kun er en indikasjon på stor sannsynlighet for eggløsning grunnet hormonnivå. Ergo man trenger ikke ha eggløsning selv om testen er positiv. Moral: Hopp i høyet og ha det gøy! ;)Anonymous poster hash: 70a4a...18e

Viktig poeng! Jeg har opplevd positiv eggløsningstest og så vært på UL uten at de så tegn til at det hadde skjedd eggløsning. Legen sa til meg at han skulle ønske slike tester ikke fantes, for de skapte mest forvirring mente han..

Anonymous poster hash: 3618c...2f4

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det ikke slik at graviditet kan gi utslag på el-tester?

Hvordan gikk det med deg, ts?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...