Gå til innhold

Vil overraske mannen min..

Anbefalte innlegg

Gjest Odense
Skrevet

Jeg går å grubler hver dag på hva jeg kan gjøre for mannen min på bryllupsdagen. Har så lyst å overraske han med en tale, dikt , sang eller noe liknende..Jeg er ikke så modig når det kommer til stykket :oops: så jeg vet ikke om jeg har mot nok til å holde en tale for han, selv om at jeg vet at det både hadde gledet ham og overasket ham veldig. Han skal holde tale for meg. Dette er sikkert spm. som ofte har vært her, men jeg er helt fersk i dette forumet og hadde satt kjempe stor pris på om dere kunne komme med litt tips, om dere skal gjøre noe eller om dere har vært i bryllup der bruden gjorde noe spesielt for brudgommen. De bryllupene jeg har vært i har det vært sang fra bruda til brudgommen som alle gjestene sang med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å få bandet til å spille en spesiell sang dere forbinder med noe og så ber du ham opp til dans?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er det veldig vanskelig for deg å stå foran familie og venner? For det hadde jo vært litt fint om du hadde klart å si noen få ord til han.

En sang kan bli litt kjedelig, for den blir jo som regel sunget av "alle", og dermed blir den mindre personlig. Jeg ville prøvd å lage til en liten tale, for den behøver ikke å være så lang. bare noen ord om hva du føler for han.

Skrevet

Min mann skal ikke holde tele,og det er helt greit for meg.

Jeg har derimot skrevet tale,men om jeg klarer å holde den....veeel....det bestemmer jeg meg for der og da,tenker jeg....

Denne talen er ikke bare til min mann,men jeg trekker frem min mor,mine søsken,min forlover,min døde far,min svigerfamilie og til slutt min mann.

Gjest Odense
Skrevet

Det hadde sikkert vært det beste om jeg hadde holdt en tale for mannen min, men er ikke dere som skal tale litt redde for at orda skal stokke seg eller at en beynder å skjelve?? Begynder sikkert å rødme jeg.. :oops:

Men jeg kan skrive ned noen ord å tenke litt på det, bryllupet er den 3 juli så jeg har jo litt tid.. :-)

Kom gjerne med flere tips :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg kvir meg som en hund til å holde tale, men har planer på å ikke bry meg om jeg stokker, stammer, rødmer og det som verre er. Alle forstår sikkert at det ikke er så enkelt, og spiselt de som kjenner deg godt.

Skrevet

Skal også holde tale for min tilkommende. Gruer meg ikke i det hele tatt. Det får gå som det går. Syns det er veldig koselig at vi skal holde taler til hverandre :-) Hva du enn velger, masse lykke til!

Skrevet

Har laget sang, jeg.

Veldig greit for da er jeg sikker på at jeg får frem de ordene jeg ønsker....

Skrevet

Jeg tenkte å si noen ord til ham først, for så å avslutte med at JEG synger "vår" sang. Ikke det at jeg er så tøff, men det er tross alt bare EN slik dag i livet vårt. Må mote meg opp til det da! :wink:

Så får vi håpe jeg klarer å synge uten å begynne å sipe og den slags.... :oops:

Skrevet

Glossy skrev:

å avslutte med at JEG synger "vår" sang.

Hva er deres sang da? *litt nysgjærrig*

Skrevet

Det betyr ingenting om du stotrer og stammer og rødmer, jeg er sikker på at han setter pris på det uansett. Jeg hadde skrevet en tale som et dikt til min mann, og kunne det på rams - FØR jeg skulle holde talen ja! Da jeg hadde reist meg, ble alt borte, og jeg måtte fram med huskelappen og rødmet og stotret jeg også. Det ble det latter av, og da jeg var ferdig med talen, var det litt tårer også, en salig blanding altså. Jeg avsluttet med å overrekke ham en stjerne som jeg hadde kjøpt til ham, slik at vi kunne tilbringe evigheten sammen på den - jeg hadde dratt inn boka "reisen til Karlsvogna" så det hørtes ikke riktig så sukkersøtt ut som det virker her altså! Lykke til :)

Skrevet
[

Litt harry da, men det er Cant Fight the moonlight med Lee Ann Rimes. Har en onkel som driver med musikk og han skal skrive den om slik at den passer til meg og så kutter jeg ut all den skrikingen og de høyeste tonene. Hvis ikke dette passer så tenkte jeg kanskje å synge From this moment. Så da er det bare å begynne å øve. Og prøve å ikke være for nervøs. :oops:

Skrevet

Jeg er også veldig redd for å prate i store forsamlinger, men har tenkt å prøve meg på en tale likevel. Jeg prøver å tenke at folk ikke bryr seg om det blir litt stotring, eller om det kommer noen tårer. Folk er jo der for å feire VÅR dag, og vil oss jo bare godt.

Skrevet

var i et bryllup der bruden plutselig reiste seg og sang ei lita vise til sin mann - ingen viste det untagen hennes søster. det hele var så overasskende og rørende at alle gråt. hennes mann mest av alle! :hjerter:

Gjest Poirot
Skrevet
Det hadde sikkert vært det beste om jeg hadde holdt en tale for mannen min, men er ikke dere som skal tale litt redde for at orda skal stokke seg eller at en beynder å skjelve?? Begynder sikkert å rødme jeg.. :oops:

Men jeg kan skrive ned noen ord å tenke litt på det, bryllupet er den 3 juli så jeg har jo litt tid.. :-)

Kom gjerne med flere tips :-)

Åjo, det er jeg redd for!

Men det er nå litt av sjarmen også, når ejg selv er i bryllup når brudeparet holder tale. jeg bryr meg aldri om det når jeg hører på andre, andre bryr seg sikkert ikke om det om det skjer meg. Behøver ikke være så lang.

Skrevet

Ingen vil at brudeparet skal mislykkes i talene sine. Alle "heier" med, og ønsker alt godt for taleren. Det er noe å tenke på når man står der oppe syntes jeg.

Skal holde tale selv, og gruer meg masse. Vi har avtalt at både jeg og brudgom skal holde våre taler før hovedretten serveres, slik at vi kan nyte resten av middagen uten hjertebank og svettetokter.

Tipper apotekene i Oslo/Omegn er totalt utsolgt for valium uken vi gifter oss :ler: (Sistnevnte poeng har jeg også fått flettet inn i talen min :wink: )

Skrevet

Jeg har bedt om å få holde talen min før hovedretten serveres. Det var toastmaster enig i så lenge ikke min sambo avtalte noe for seg. Men uansett om han gjør det så skal jeg si til toastmaster at vi begge kan gjøre ferdig våre taler før hovedretten slik at vi begge kan nyte resten av maten og kvelden uten å være nervøs.

Jeg er litt vant med å snakke i forsamlinger. Har holdt utallige møter i forbindelse med jobben, men det blir allikavel annerledes å stå fremfor venner og familie og skal si pene og rørende ting om dine nærmeste og om din nye mann. Jeg er mest redd for at jeg ikke skal kunne stagge gråten og at jeg skal bli stående der som ett nek og bare hikste slik at ingen hører det jeg har å si. Siden dette også er en overraskelse til mannen er jeg redd for hvordan han skal reagere og om hans reaksjon skal føre til enda mere tårer fra min side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...