Gå til innhold

Pluskokke - kaloriforbreninng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bruker aktivt pulsklokke under trening, har den riktig stilt inn på alder og vekt, og har tatt makspulstest.

Jeg loggfører også treningen min i Vektklubb. Det jeg har lagt merke er at aktivitetene ofte har myyye høyere antall forbrente kalorier med pulsklokke enn med Vektklubb. Så leste jeg en plass at en måtte ikke følge det på pulsklokka, fordi det var ikke rett eller noe...

Så lurer egentlig på om dere vet ?

Anonymous poster hash: 3ee05...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbrenningsfunksjonen på ei pulsklokke er basert på en cirkaformel for et gjennomsnittsmenneske. Det er mange andre faktorer enn høyde, kjønn, alder og vekt som avgjør forbrenninga: Andel muskelmasse, genetiske faktorer, det at å trene ofte gir høyere hvileforbrenning osv.

Tallet du får fra pulsklokka blir omtrent like nøyaktig som å stikke fingeren i været og tenke på et tall. De tallene du får på Vektklubb er heller ikke særlig mye å bry seg om. Hva skal du egentlig med slike tall? Det fins jo et veldig nøyaktig fasitsvar: Om tallet på baderomsvekta går oppover eller nedover, og hvilket hakk buksebeltet passer i. Så lenge du vet at du spiser omtrent like mye hver dag er dette mer enn nok; hvis vekta ikke går ned kan du spise litt mindre og trene litt mer. Eventuelt spise det samme og trene mye mer.

• Liker 1
Skrevet

Tror også mange slike beregninger er ca angivelser, men i motsetning til Wiggins tror jeg anslagene ligger i nærheten av hva som er reelt. Noen som kjenner til om det er utført ordentlige tester av forskjellige mennesker, for å se hvor mye avvik det kan være med det som oppgis og faktisk forbruk?

Nei, jeg tror ikke alt er tilfeldig og at vi ikke kan få til å måle noen ting riktig, for en forferdelig defensiv innstilling uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...