AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 For å få enda mer kontroll og stabilitet over økonomien tenkte jeg å lage en trekkonto til årlige faste utgifter, og trekke et månedlig fast beløp til denne kontoen. Inkluderer her også utgifter til bil som er mer variable. F.eks EU kontroll, dekkskifte hvert 3. år. samt til uforutsette reparasjoner (som også er tiltenkt om vaskmaskin osv ryker) Har så langt kommet frem til: Årsavgift bil NRKlisens Fagforeningskontigent Dobbel regning på SFo (11 mnd tilbud) Uforutsette rep. Har jeg glemt noen? Og hva tenker dere er en smart sum å ha til uforutsette rep? Ellers noen som har noen gode tips? Anonymous poster hash: cbcf3...d02
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Jeg betaler strøm hvert kvartal, og setter av til det hver måned. Det er kanskje greit å ha på en slik konto? Anonymous poster hash: 3aa8f...850
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Kommunale avgifter? Anonymous poster hash: f6505...e5c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en sånn regningskonto. Jeg setter over for alle regninger på den kontoen. Telefon, strøm, bokostnader, forsikringer, lånekassen. Jeg har regnet ut hva dette koster hvert år, så delt på 12, og den summen setter jeg inn hver eneste måned på lønningsdato. Da er alt på brukskontoen til å bruke, siden alle regninger er dekket opp av regningskontoen. Og det er alltid penger der til den store årlige forsikringsregningen f.eks. Det er veldig smart å ha en sånn konto. Du har full kontroll. Anonymous poster hash: e0c70...ab0
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en sånn regningskonto. Jeg setter over for alle regninger på den kontoen. Telefon, strøm, bokostnader, forsikringer, lånekassen. Jeg har regnet ut hva dette koster hvert år, så delt på 12, og den summen setter jeg inn hver eneste måned på lønningsdato. Da er alt på brukskontoen til å bruke, siden alle regninger er dekket opp av regningskontoen. Og det er alltid penger der til den store årlige forsikringsregningen f.eks. Det er veldig smart å ha en sånn konto. Du har full kontroll. Anonymous poster hash: e0c70...ab0 Hmm.. Kanskje like lurt å ha den til ALLE regninger, ja..! Så overføre til en annen bufferkonto det som da er igjen på brukskonto hver mnd.. Anonymous poster hash: cbcf3...d02
Thorn Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en sånn regningskonto. Jeg setter over for alle regninger på den kontoen. Telefon, strøm, bokostnader, forsikringer, lånekassen. Jeg har regnet ut hva dette koster hvert år, så delt på 12, og den summen setter jeg inn hver eneste måned på lønningsdato. Da er alt på brukskontoen til å bruke, siden alle regninger er dekket opp av regningskontoen. Og det er alltid penger der til den store årlige forsikringsregningen f.eks. Det er veldig smart å ha en sånn konto. Du har full kontroll. Anonymous poster hash: e0c70...ab0 Dette gjør jeg også. Mine punkter er husleie, strøm, internett, forsikringer, katter (mat, vaksine, forsikring og kattesand), linser, busskort, mobil, fagforening og treningssenter. På samme måte som AB har jeg tatt hele summen for et år og delt på tolv, og setter innpå den summen pluss litt hver måned, slik at jeg har et lite overskudd på regningskontoen. Kjekt hvis strømregningen blir ekstra høy, for eksempel.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Veiavgift Bilforsikring Innboforsikring Livsforsikring Div abonnement Div medlemskap Pass på at det er høy rente på kontoen du sparer på for det vil jo alltid stå litt penger på denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå