Gå til innhold

Få et tredje barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to nydelige barn. Jeg har alltid tenkt at to barn er helt perfekt. Men jeg føler meg ikke ferdig i det hele tatt.

Det meste taler i mot å få en tredjemann:

Jeg kan ikke fordra å være gravid.

Jeg kan ikke fordra å føde.

Jeg gleder meg egentlig til å være lenge i jobb igjen.

Jeg trives med å kunne finne på det jeg vil om kvelden.

Jeg trives med å sove hele natten.

Bilen vår har ikke plass til tre barn.

Det har ikke huset vårt heller, vi har tre soverom (og barnerommene er såpass små at det vil bli trangt om to må dele et rom).

"Alle" sier at livet blir mye mer kaotisk med tre barn enn med to.

Men likevel klarer jeg ikke helt å slå tanken på en tredje fra meg.

Å få oppleve et sånt mirakel en gang til. Å få holde en nyfødt. Lure på hvem han eller hun er og ligner på. Å få følge barnets utvikling, ta vare på det, undres over det.

Jeg vet ikke om noen har noe fornuftig å si...

Anonymous poster hash: 740ba...fa2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det samme som deg. I tillegg tenker jeg at jeg er utrolig heldig som har to friske barn, hva om tredjemann blir syk?

Skrevet

Tenker også det samme, bortsett fra at vi har stort hus og mange seter i bilen. "Hva om den tredje får utfordringer som gjør livet mye vanskligere? Hva om to er perfekt og tre blir altfor mye? Hva gjør man om alle tre gråter på likt?"

Men jeg er absolutt ikke ferdig etter to barn, og vet med meg selv at den tredje kommer etterhvert. :)

Skrevet

Å få oppleve et sånt mirakel en gang til. Å få holde en nyfødt. Lure på hvem han eller hun er og ligner på. Å få følge barnets utvikling, ta vare på det, undres over det.

Anonymous poster hash: 740ba...fa2

Akkurat det der tenker jeg også på. For det finnes ikke noe mer fantastisk enn akkurat det.

Men så innhenter hverdagen meg litt igjen, og jeg innser jo at det kreves veldig mye arbeid.

Men den lille drømmen om å oppleve det mirakelet igjen, det tror jeg alltid jeg vil ha med meg. Selv om jeg anser meg som ferdig med babylaging. :)

Skrevet

De samme tankene hadde vi, i 14 år. Nå sitter jeg her med vår to uker gamle attpåskatt <3

• Liker 3
Skrevet

Det som er ille er at du kan ha like lyst på en til etter nr 3.

Jeg har 4, og de sliter meg ut. Føler ikke at jeg er noen god mor en gang. Likevel har jeg mer og mer lyst på nr 5. Noen er nødt til å komme og tvangssterilisere meg snart.

Anonymous poster hash: 4c09f...ec4

• Liker 1
Skrevet

Åå, dere skremmer meg! Jeg er så redd vi ikke skal klare å stoppe til fornuftig tid.. Jeg fødte for 6 mnd siden, og hadde det ikke vært for at vi skal gifte oss så hadde vi vært påan igjen. Trodde ikke vi skulle få lyst på enda en så tidlig. Og vi har enda en "skal ikke(les aldri) sove!!"-baby.

Kan tenke meg at jeg har lyst på enda en etter det igjen.. Det var da som pokker i vold at dette med å "bare få en til", er få forlokkende <3

Skrevet

Åå, dere skremmer meg! Jeg er så redd vi ikke skal klare å stoppe til fornuftig tid.. Jeg fødte for 6 mnd siden, og hadde det ikke vært for at vi skal gifte oss så hadde vi vært påan igjen. Trodde ikke vi skulle få lyst på enda en så tidlig. Og vi har enda en "skal ikke(les aldri) sove!!"-baby.

Kan tenke meg at jeg har lyst på enda en etter det igjen.. Det var da som pokker i vold at dette med å "bare få en til", er få forlokkende <3

Du er søt du <3

Anonymous poster hash: aa115...b33

Gjest Magdalene
Skrevet

Tenker det samme som deg. I tillegg tenker jeg at jeg er utrolig heldig som har to friske barn, hva om tredjemann blir syk?

Akkurat dette tenker jeg også.

Vi har egentlig lyst på tre, men nå er vi så ufattelig heldige å ha fått to frisk barn.

Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Skrevet

Hadde mange av de samme tankene selv, skal - skal ikke...

Nå er de eldste 7 og 9 og jeg venter nr 3 til sommeren. Veldig deilig med store selvstendige skolebarn, tror det blir en overgang å få en til nå. Samtidig er vi jo heldige som har store barn som etterhvert vil kunne hjelpe noe... 7åringen står gjerne opp før 7 i helgene, så når minsten er 1- 1,5 vil de kanskje ha en herlig Morgenstund sammen :)

Gleder meg masse til graviditet og fødsel er over, hadde glemt hvor tøft det var å være gravid... (Har en kronisk sykdom som blir verre) men er halvveis nå! Hurra :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...