Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men oppføre seg som det stikk motsatte! Hva er greia med det?

Jeg skjønner det virkelig ikke... Eksen dumpa meg for en god stund siden, mye pga. at ting brått gikk dårlig når vi definerte oss som kjærester. En del småproblemer som gjorde at vi på en måte fungerte bedre før det ble definert, selv om vi i praksis hadde vært som kjærester lenge. Når vi først kalte oss kjærester var det noe som skjedde!

Snart 1,5 år har gått siden bruddet, og vi er på mange måter på samme sted som vi var da vi møttes. Vi ses 3-4 ganger i uka, ofte sammen i 10-12 timer hver gang. Vi forteller hverandre omtrent alt, hun er den eneste personen som jeg er helt ærlig og åpen med.

Vi har mange fine samtaler, vi ler og tuller, lager middager, går turer, ser filmer/serier, er ute og møter hverandres familie og venner, eller vi sitter i samme rommet og pusler med hver våre ting. I tillegg til dette så er vi veldig fysiske, kan ligge og holde rundt hverandre og kose i flere timer, stryker stadig på hverandre, og det at vi f.eks skal sitte i sofaen med en meters avstand er utenkelig. Er veldig tiltrukket av hverandre.

Når jeg skriver dette så føler jeg på mange måter at jeg beskriver et veldig velfungerende forhold, to mennesker som bare har det fint sammen.

Jeg har følelser for henne, men hun sier at hun ikke har noen følelser for meg. Det at vi skal bli sammen igjen er ikke aktuelt i det hele tatt.

En stor del at meg føler meg som en idiot, at jeg holdes på gress, at hun nyter det å få og gi kjærlighet og oppmerksomhet, og samtidig ha en bestevenn i meg.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men det er så utrolig vanskelig å forstå at hun kan være så nær meg på alle måter uten å føle noe som helst. Dette med at vi ikke blir sammen igjen kan jeg på en måte si meg enig med, med tanke på hvordan det gikk sist. Vi fungerer jo i praksis som kjærester, og det er så vanskelig å bryte ut når ting er så fint som de er.

Er det virkelig normalt å holde på sånn som dette uten å ha en eneste romantisk følelse? Jeg vet bare med meg selv at jeg aldri hadde klart å være sånn med en person jeg bare så på som en venn. Det er så vanskelig å tro på at det ikke er følelser der i det hele tatt når oppførselen tilsier noe annet.

Anonymous poster hash: f67b4...3fe
Videoannonse
Annonse
Gjest Ingaborga
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Hun har sannsynligvis følelser, men enten så er hun ikke intressert i et forhold, hun er ikke klar, eller hun venter på noe bedre. Det kan jo også hende hun bare bruker deg for å ha noen, så ikke hun er ensom. Det er egentlig veldig vanskelig å si når vi faktisk ikke vet hva hun tenker.

Skrevet

Det er klart, er jo umulig å vite hva hun tenker, både for meg og alle andre.

Jeg prøver å slå meg til ro med dette bestevenn opplegget, at hun selvfølgelig er glad i meg, men kun som en venn. Er bare vanskelig dette med mennesker som sier en ting og at oppførselen sier noe annet.

Det virker så meningsløst at man skal ha det så bra sammen, og faktisk fungere bra, så er det bare noe man kaller for vennskap. Det er jo så mye mer enn det, et vennskap er ikke sånn som dette... Tar meg ofte i å tenke at vi er jo faktisk sammen uten å være det!

TS

Skrevet

Om det er normalt - saa lenge vedkommende tillater det. Er mange menn i "friendzone" med kvinner fordi de heller vil ha noe kontakt enn ingenting (til tross for at de vet det ikke gaar noe sted), og det er mange kvinner som beholder kontakt med eller t.o.m. har sex med menn de liker som ikke gjengjelder folelsene - enten i desperasjon eller i haap om at han plutselig foler noe mer.

I bunn og grunn saa tar folk det de kan faa og gir ikke mer enn de maa. Hun har en god venn i deg, du liker henne, gir henne bekreftelse og oppmersksomhet. Hun har informert deg om at hun ikke vil ha et forhold saa paa sett og vis har hun sitt paa det rene. Hvorfor skulle hun kutte deg ut? Hun har de gode tingene ved et forhold men kan holde agendaen aapen i tilfelle en fyr hun virkelig har lyst paa aapenbarer seg.

Gjest Nanna87
Skrevet

Hva er greia med å bruke noen for å ikke å være ensom! Æsj, slike mennesker gjennomskuer jeg med en gang. Håper folk kan bli litt mer selvstendig å sørge for sin egen lykke uavhengig av andre.

Skrevet

Når jeg skriver dette så føler jeg på mange måter at jeg beskriver et veldig velfungerende forhold, to mennesker som bare har det fint sammen.

«To mennesker som bare har det fint sammen» er dessverre ikke en beskrivelse av et velfungerende forhold, særlig ikke etter over ett og et halvt år! Et «velfungerende» forhold inneholder også elementer som kyssing, sex, sove sammen, snakke om fremtiden sammen.

Du skriver at dere «Er veldig tiltrukket av hverandre.» , men om ikke all denne nærheten fører til sex, så er det ikke noe annet der enn trygghet og vane. Hun har sikkert et stort behov for kos og trygghet, men hun er ikke tiltrukket av deg som Mann.

Hvis du virkelig går og håper og håper på at dere blir sammen igjen, så kommer du til å bli stygt skadet. Hvis det ikke har skjedd på ett og et halvt år, så kommer det ikke til å skje om et halvt år til. Det beste for deg er nok å normalisere forholdet ditt til denne dama, og begynne å se deg om etter ei dame du faktisk kan få!

Skrevet

Sex har vi ofte, nesten like ofte som da vi var sammen. Er ofte hun som tar initiativ, så at hun er tiltrukket av meg er jeg ganske sikker på.

Det med at man har et behov for nærhet og trygghet, at man da kan falle i den fella hvor man bruker noen for å få dette skjønner jeg jo. Jeg er jo klar over at jeg burde hatt større selvrespekt og satt foten ned.

Er ganske stygt å holde noen på gress, få alle goder et forhold fører med seg uten å forplikte seg. Og at man venter på noen bedre. Er jo rett og slett det at jeg ikke er bra nok for henne!

Tror det er vanskelig for meg å skjønne at hun ikke føler noe som helst, fordi jeg er motsatt og aldri kunne vært så nær en person jeg ikke hadde følelser for.

Det at vi skal bli sammen igjen har jeg sluttet å håpe på for lenge siden, og jeg har data litt i tiden etter bruddet.

Blir bare ikke klok på mennesker som holder på som dette! Virker som det er en del av dem og. Også en del som er som meg, ikke klarer å gi slipp på relasjoner som egentlig ikke fører noen vei...

TS

• Liker 1
Skrevet

Det har skjedd med et vennepar av meg, eller eks-vennepar kan vi vel egentlig si. Gutten slo opp og ville bare være venner, jenta er fortsatt så forelska at hun ikke har vett til noe annet enn å være så mye som mulig med han. De er såkalte "bestevenner". Jeg personlig syns det er litt merkelig å være bestevenn med eksen din, med mindre dere var kjærester på barneskolen, muligens ungdomsskolen...

Hun jenta jeg kjenner har forandret seg skikkelig, gått fra å være "snill kristen jente" om jeg kan si det sånn, til festløve, sex og hasj osv. Jeg skjønner at folk utvikler seg, men slikt skjer ikke på noen få mnd. Og alt er pga eksen som ville prøve noe ting. Hun har gått imot alt hun står for (stod for) og tatt heeeelt av bare fordi hun er så besatt. Jeg skjønner at hun vil være med han siden hun er forelska, men syns det er egoistisk av han å holde på på den måten; da gir han henne ikke rom til å komme over han.

Samme syns jeg om dere, syns det er egoistisk av eksen din å holde på deg på denne måten. Jeg skjønner at du vil være med henne, men hvis du har følelser for henne, men merker at det ikke kommer til å bli noe, vil jeg anbefale deg å ikke bli "slaven" hennes, men å faktisk sette foten ned, å vise litt selvrespekt over deg selv. Jeg vil tro at hvis du kommer deg ut av det, og kommer over henne, vil du bli overrasket over hvor fort du vil møte noen som virkelig kan gi deg noe tilbake :biggrin:

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Hun har sannsynligvis følelser, men enten så er hun ikke intressert i et forhold, hun er ikke klar, eller hun venter på noe bedre. Det kan jo også hende hun bare bruker deg for å ha noen, så ikke hun er ensom. Det er egentlig veldig vanskelig å si når vi faktisk ikke vet hva hun tenker.

joda, det er ganske normalt faktisk. noen har problemer med å kutte "navlestrengen" bare selv om man ikke har følelser

Anonymous poster hash: 932c8...0e3

Skrevet (endret)

Har du tenkt over hvor lurt det er å forsette med denne relasjonen da ts? Fallhøyden blir stor for deg når hun plutselig finner en annen..

Endret av .-L-.
Skrevet

Har du tenkt over hvor lurt det er å forsette med denne relasjonen da ts? Fallhøyden blir stor for deg når hun plutselig finner en annen..

Det er absolutt ikke lurt, vi har prøvd å bryte kontakten flere ganger. Faller alltid tilbake. Vi har hatt flere mnd. uten kontakt, blant annet under et utenlandsopphold, så møtes vi og er tilbake der vi startet.

Vi har vel begge konkludert med at det hadde vært lettere om en av oss fant en ny.

Jeg vet med meg selv at om hun fant en ny hadde jeg ikke klart å ha henne i livet mitt og være vitne til det...

Får vondt bare vi kommer inn på temaet om at en av oss treffer en annen!

Vet at hun får dårlig samvittighet og føler hun utnytter meg, så skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å slutte heller. Er vel dette med at det har blitt en vane, noe som egentlig er så trygt og godt at det blir vanskelig å slutte! Grunnen til at jeg ikke klarer å være sterk og sette foten ned er vel at jeg ikke har så veldig mange nære venner, jeg trenger henne også. Uten vet jeg at jeg ville blitt utrolig ensom, og det er mer skummelt enn det å fortsette som vi gjør. Er vanskelig å bryte kontakten med en som er blitt som en bestevenn...

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...