Gå til innhold

til dere som står veldig tidlig opp hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jobb hvor jeg må stå opp kl 05:30, noe jeg synes er veldig vanskelig

til dere andre som står tidlig opp

er du a eller b-menneske?

når legger du deg om kvelden?

gruer du deg til å stå opp?

Anonymous poster hash: f781e...b9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

B-menneske som står opp kl 6 hverdager her.

Det er jævlig rett og slett. På mandag og tirsdag går det "greit", på fredag er det så vidt jeg vet hvor jeg er når jeg står på badet.

Pleier å legge meg i 23.30 tiden, men får som regel ikke sove før kl 00.30.

Og ja, jeg gruer meg til å stå opp.

I helgen sover jeg til 11-12-tiden. Og jeg gleder meg hele uken til lørdag morgen!

Anonymous poster hash: 47f6b...6ba
  • Liker 11
Skrevet

har det omvendt, grusomt på mandager, bedre på slutten av uken

ellers har jeg det akkurat likt, gleder meg hele uken til lørdag og helgen og sover lenge da

synes bare det er synd å skulle grue seg sånn hver eneste dag

legger meg mye tidligere jeg da, gjerne kl 21:30-22:00, har nødt til å ha 8 timers søvn minst for å fungere

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel b-menneske, men så lenge jeg får minst 7 timer søvn fungerer jeg greit uansett hvor tidlig jeg må stå opp. Så da bare legger jeg meg til å sove senest 7 timer før jeg må opp. Har et godt sovehjerte, så har ikke problemer med å sovne tidlig.

Skrevet

Jeg sliter like mye hver gang!

For uansett om jeg legger meg 23 eller 01 og på opp 0630, så funker det ikke! Like trøtt! Er vant til å sove til kl 13 i helgene.

Men jeg tror det er lurt å stå opp med en gang vekkerklokken ringer, og ikke slumre. Er også lurt å ta på et lys i det alarmen går. En dusj kan hjelpe.

Jeg pleier også å gjøre klar klær osv. dagen før, så slipper jeg å rote rundt i skapet om morgenen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg står opp kl 05.45, er a-menneske og har ikke problem med dette i det hele tatt :-) Legger meg i 23.00-23.30 tiden :-)

Endret av however
Skrevet

Er egentlig b-menneske, men trenger nok søvn for å klare å stå opp 5.30 og å fungere på jobb. Legger meg rundt kl 21. Jeg spretter ikke opp av senga, men kan ikke si jeg gruer meg. Går mer eller mindre på autopilot.

Anonymous poster hash: 8eca8...ec9

Skrevet

det gjør jeg også, legger frem alt jeg skal ha på kvelden før, alt for å lette morgenen:)

men kommer ikke over det at jeg føler meg helt elendig, rett og slett kjempedeprimert om morgenen, alt føles fælt og vanskelig

Skrevet

dere som legger der ca kl 21:00 om kvelden, føler dere at dere ofte går glipp av ting? jeg må legge meg ca da og er ofte hjemme ca kl 17:00 på ettermiddagen, da er det liksom ikke mye igjen av noe annet enn kun jobben

• Liker 6
Skrevet

Dere må legge dere og stå opp til samme tid hver dag. Ødelegger dere døgnrytmen hver helg er det jo ikke rart kroppen blir forvirret.

Anonymous poster hash: c65d1...f1a

• Liker 3
Skrevet

Dere må legge dere og stå opp til samme tid hver dag. Ødelegger dere døgnrytmen hver helg er det jo ikke rart kroppen blir forvirret.

vet at dette er anbefalt, men klarer ikke å motivere meg til å stå opp kl 05:30 også i helgene, da føler jeg hele poenger med helger og fri forsvinner for min del

kjenner jeg nesten mister litt livsgnisten av tanken å skulle stå opp kl 05:30 hver eneste dag gjennom hele året, år etter år....

• Liker 6
Skrevet

dere som legger der ca kl 21:00 om kvelden, føler dere at dere ofte går glipp av ting? jeg må legge meg ca da og er ofte hjemme ca kl 17:00 på ettermiddagen, da er det liksom ikke mye igjen av noe annet enn kun jobben Anonymous poster hash: f781e...b9b

AB som skrev at jeg la meg rundt ni.

Jeg er heller ikke hjemme før tidligst 17.15.

Selvfølgelig går jeg glipp av mye. Jeg er overhode ikke sosial etter jobb. Tiden hjemme går bort til litt husarbeid, matlaging og litt surfing på nett.Tv ser jeg knapt på.

Anonymous poster hash: 8eca8...ec9

Skrevet

Være seg jeg bruker alarm eller ei så våkner jeg av meg selv veldig nøyaktig 5.00 hver morgen. Jeg synes bare det er slitsomt hvis jeg ikke har lagt meg til riktig tid kvelden før. :P

Men så lenge jeg får mine 6-7 timer med skjønnhetssøvn så går det så fint som så. :) Jeg har alltid vært slik. Stå opp 6 eller 7 er å ligge og dra seg og å være lat. Når jeg var liten var det faktisk et uttrykk som het "sjusover". Den som sov etter klokken sju var virkelig lat! Jeg har vokst opp på landet hvor det hendte at det var liv i huset fra 0430 alt, for å mate og melke kyrne og stelle med de andre dyrene.

Anonymous poster hash: 4dc0e...08d
Skrevet

Jeg er utpreget nattmenneske, men står opp 04.20 for å rekke jobb. Det tok ca. 3 mnd før det begynte å bli "ok" å stå opp så tidlig.. Jeg synes fremdeles det kan være litt vanskelig, men jeg orker ikke tenke på at jeg synes det er fælt - da blir det enda verre.

Lager frokost/lunsj og legger fram klær kvelden før, så jeg kan hoppe i klærne, sminke meg og pusse tennene før jeg er good to go. Tar gjerne en liten blund på formiddagen om jeg kan, hvis ikke er jeg våken til jeg legger meg ca. 23.30.

Skrevet

Jeg kommer meg opp ved å legge meg før kl 22. Jeg TRENGER søvn om natten! Og jeg står opp med en gang klokken ringer, går inn på badet og vasker ansiktet med kaldt vann. Morgenen kommer alltid for fort... I helgene står jeg opp kl 8.30 :)

Skrevet (endret)

Jeg sovner i det jeg legger hodet på puta, så lenge det er etter 22 en gang, og våkner av meg selv etter 7 timer. Med 6 timers søvn er jeg frisk og utvhilt. Så jeg legger meg i passe tid for å slippe å være ødelagt dagen etter, og snur aldri døgnet i helgene.

Skjeldent man går glipp av noe interessant etter 20-21 på kvelden i hverdagen uansett. Jeg trur TV titting, dårlig kosthold og passivitet ødelegger døgnrytmen for mange.

Endret av Athene
Skrevet

Syvsover har jo ikke noe med klokka sju å gjøre, det betyr bare at man sover lenge og er lat, uavhengig av tidspunkt. Men kan godt hende uttrykket opprinnelig kommer derfra!

Jeg har ikke en sånn tidlig-jobb ennå. Men jeg skjønner ikke hvordan folk greier det. Jeg er veldig B-menneske, og kan gjerne være oppe lenge. Våkner lissom rundt 22-23, og i perioder der jeg var student og arbeidsledig kunne jeg fikse og lese og skrive og styre til laaangt på natt. Vanligvis legger jeg meg i tolv-halv ett-tida og står opp rundt ni. Må ha minst åtte timer søvn. Nå jobber jeg hjemmefra, og da blir det vanskelig å stå opp så mye før.

I dag måtte jeg opp halv sju, og nå, halv ti, er jeg så trøtt at jeg er litt kvalm. Da jeg hadde en annen jobb begynte jeg ni, og sto opp halv åtte. Og jeg syntes det var helt utrolig vanskelig, og gjorde den beste innsatsen på jobb etter tolv, noen ganger etter to! (Det vil si at jeg syns det jeg skrev - er journalist - var best, og lettere å skrive etter dette tidspunktet).

Morgenen er alltid grusom, samme når den kommer. Likevel ligger jeg og sover urolig de siste to timene før jeg skal opp, uavhengig av når jeg har lagt meg og når jeg står opp. Må på do 1-2 ganger hver natt. Bruker lang tid på å sovne, våkner av den minste lyd (feks hunden som reiser seg, tasser litt og legger seg igjen på gulvet). Så jeg sover alltid dårlig og er alltid trøtt.

Skjønner ikke hvordan dere takler å stå opp 05-noe..!!

Anonymous poster hash: 78ed5...ac6
Skrevet

Står opp 5.30 i hverdagene og er A-menneske. Det går greit så lenge jeg får 7-8 timers søvn. Problemet å få så pass mye søvn. Legger meg stort sett kl 23 og sovner en halvtime senere. Burde lagt meg før. Men wakup light gjør underverker nå om vinteren. Gruer meg til å stå opp når jeg vet jeg har sovet for lite de siste dagene.

Anonymous poster hash: 854d7...a10
Gjest Sitronen
Skrevet

Står vanligvis opp kl 05.30, og bruker være i seng før kl 22.

Egentlig er jeg C-menneske, legger meg tidlig, og står opp sent.

Dette er et sant mareritt, men må man, så må man.

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg skal sove 5,5 time hver eneste natt kommer jeg ikke til å fungere. Rett og slett. så jeg trenger å hvile ut i helgen. Jeg trenger optimalt minst 8 timer søvn, men samme pokker hvor tidlige jeg legger meg sovner jeg ikke før midnatt. Har ligget mang en gang i sengan i 3 timer uten å sovne.

Jeg tror at den legge seg og stå opp til samme tid-greia fungerer optimatl for A-mennesker og de som får nok søvn hver natt. men for de som er rundt 3 timer i søvnunderskudd hver natt fungerer det ikke. Desverre.

Jeg har stått opp i 9-tiden noen helger for å lese til eksamen og slikt, men det er ikke noe vits, for da sovner jeg kl 11 og kl 13 i tillegg.

Anonymous poster hash: 47f6b...6ba

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...