Gå til innhold

Lommepenger


Cassandra

Anbefalte innlegg

Hvilke oppgaver kan jeg forvente at min sønn på ti år skal gjøre for å få lomme penger? Og hvor mye lommepenger bør han få?

Gutten min er den eldste sønnen min, og jeg beveger meg på et territoriet jeg ikke har vært før. Han vil gjerne ha ny sykkel, og jeg har sagt han må spare. Det er jo ikke så mange måter for en ti åring å spare på... så derfor har vi snakket om uke lønn.. :D Men jeg vil ikke gi ham for stort ansvar... jeg vil heller ikke gjøre det for enkelt for ham.. :) Noen med erfaring...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes vel ikke at en 10-åring bør bli overøst med oppgaver, men enkle, små ting kan han absolutt gjøre: støvsuge hver fredag f.eks, rydde rommet sitt, gå tur med hunden (om du har en), oppvask/ut og innrydding i maskin, rydde bort etter forkosten osv.

Dessuten ville jeg satt som et krav ta han fulgte opp skolearbeidet og sånt, men det er vel naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter opp en liste over oppgaver , så skriver jeg hva lønner er for vær oppgave.

Noen enkle, noen litt mer krevenes.

Da slipper jeg å mase for å få ting gjort. Trenger de penger , er det bare til å jobbe. De får ikke ukepenger utenom, men jeg betaler godt.

Spør gjerne barnet om hva han synes lønnen for enkelte ting burde være.

Dette har fungert i alle år hos meg.

Tora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...