AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Hei, Jeg er snart ferdig utdannet student, og jeg regner med at jeg ikke kommer til å finne jobb med en gang etter endt utdanning så jeg prøver å forstå meg ltit på NAV og arbeidsledighetsrettigheter. Som student har jeg hatt en deltidsjobb ved siden av studiene, men har ikke trent all verden heller. Mest for å kunne spe på stipend og ha litt ekstra i måneden. Men inne på NAV stod det at man måtte ha tjent et minimumsbeløp for å få arbeidsledighetstrygd? Og jeg har jo ikke tjent i nærheten av det. Noen som vil komme med tips eller hva jeg bør lese meg opp på slik at jeg er noe lunde forberedt på de månedene jeg er arbeidsledig? Anonymous poster hash: c8b19...4ba
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Når du ikke får dagpenger, så er NAV Sosial stedet å gå. Ikke spesielt lukurativt, ikke særlig koselig. Tipset er vel å få seg en hvilken som helst jobb frem til du får deg en relevant jobb. Selv lavtlønnede assistentstillinger gir en god del mer penger enn sosialen. For øvrig bør du begynne jobbsøkingen allerede nå, målet må være å kunne gå rett ut i jobb når du er ferdig med studiene. Anonymous poster hash: a2ab8...a19
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Hei, Jeg er snart ferdig utdannet student, og jeg regner med at jeg ikke kommer til å finne jobb med en gang etter endt utdanning så jeg prøver å forstå meg ltit på NAV og arbeidsledighetsrettigheter. Som student har jeg hatt en deltidsjobb ved siden av studiene, men har ikke trent all verden heller. Mest for å kunne spe på stipend og ha litt ekstra i måneden. Men inne på NAV stod det at man måtte ha tjent et minimumsbeløp for å få arbeidsledighetstrygd? Og jeg har jo ikke tjent i nærheten av det. Noen som vil komme med tips eller hva jeg bør lese meg opp på slik at jeg er noe lunde forberedt på de månedene jeg er arbeidsledig? Anonymous poster hash: c8b19...4ba Det er en rekke krav som må oppfylles for å få dagpenger, man må ha fått redusert arbeidstiden sin med minst 50%, man må ha tjent minst 1,5 G siste kalender år eller 3 G siste 3 kalenderår... Med deltidsjobb oppfyller du neppe kravene men se over siste lønnsslipp for 2013 (der skal opptjeningen over hele året stå) så ser du om du har tjent nok... Oppfyller du ikke kravene er det sosialstønad som er alternativet som en annen nevner, men det er også siste utvei så om du har penger spart må du nok bruke de opp før det er aktuelt med stønad fra nav.... Anonymous poster hash: febad...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå