Gå til innhold

Kan man søke om kontantstøtte i en halv mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 14dager mellom permisjonsslutt, og vesla begynner i bhg. Hun har fått plass. Kan jeg søke om kontantstøtte disse 14-dagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kan sikkert rette på meg om dette er feil, men jeg har tolket det slik at man får kontantstøtte fra måneden etter barnet fyller ett år til måneden barnet starter i barnehagen - uavhengig av om man har permisjon eller ikke.

Skrevet

Kontantstøtte får man fra om med den mnd barnet er 13 mnd til og med den mnd barnet begynner i barnehage(eller til 24 mnd)

Anonymous poster hash: 5a6e1...711
Skrevet

Kontantstøtte i 14 dager? Å herregud...............

Anonymous poster hash: 43bd4...3ac
  • Liker 4
Skrevet

Kontantstøtte i 14 dager? Å herregud............... Anonymous poster hash: 43bd4...3ac

Ikke alle driter penger skjønner du..

Anonymous poster hash: 51e99...76b

Skrevet

Ikke alle driter penger skjønner du..

Om 14 dager kontantstøtte har noe å si så har man vel strengt tatt ikke råd til å ha barn i det heletatt. Det er noe å tenke på før man blir gravid.

Anonymous poster hash: 43bd4...3ac

• Liker 7
Skrevet

Om 14 dager kontantstøtte har noe å si så har man vel strengt tatt ikke råd til å ha barn i det heletatt. Det er noe å tenke på før man blir gravid. Anonymous poster hash: 43bd4...3ac

Hadde du sagt nei takk til 6000 kr hvis du kunne fått det ved å sende inn et skjema? Neppe. Slutt å spore av tråden.

• Liker 2
Skrevet

Om 14 dager kontantstøtte har noe å si så har man vel strengt tatt ikke råd til å ha barn i det heletatt. Det er noe å tenke på før man blir gravid. Anonymous poster hash: 43bd4...3ac

14 dager kontantstøtte er penger det også. Ellers; idiotisk kommentar av deg.

• Liker 3
Skrevet

Hadde du sagt nei takk til 6000 kr hvis du kunne fått det ved å sende inn et skjema? Neppe. Slutt å spore av tråden.

Det er ikke snakk om 6000,-

Anonymous poster hash: fc1af...bea

Skrevet

Blir vell 2500-3000 kr.

Anonymous poster hash: c4caa...ab8

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke snakk om 6000,-Anonymous poster hash: fc1af...bea

Jo, i og med at det ikke går an å få en halv måned kontantstøtte så er det faktisk snakk om 6000. Men du hadde vel ikke sagt nei til 3000 heller?

Skrevet

Jo, i og med at det ikke går an å få en halv måned kontantstøtte så er det faktisk snakk om 6000. Men du hadde vel ikke sagt nei til 3000 heller?

Jeg nekter å tro at man får for en full mnd.

Hadde jeg sagt nei til å få 3000,-? Absolutt ikke. Men tanken om å søke om kontantstøtte i 2 uker hadde ikke engang slått meg, for vi har planlagt bedre enn som så.

Skrevet (endret)

Jovisst går det an å få for 14 dager? Det var jeg ganske sikker på man fikk da jeg jobbet i bhg i 2006/7, hvertfall? Man fikk frem til og med dagen før barnet startet i bhg.

Og kontantstøtten fir 13-18 mnd er på 5000 enn så lenge, øker vel ikke til 6000 før i juli?

Endret av kaprifolen
Skrevet

Da min startet i bhg i midten aug fikk vi kontantstøtte for hele aug!

Husk at du får kontantstøtte fra barnet fyller 1 år, ikke når permisjonen er slutt...

Anonymous poster hash: 80543...8cc

Gjest Magdalene
Skrevet

Hadde jeg sagt nei til å få 3000,-? Absolutt ikke. Men tanken om å søke om kontantstøtte i 2 uker hadde ikke engang slått meg, for vi har planlagt bedre enn som så.

Nekt å tro så mye du vil.

Fakta er at man får for hele mnd, om så ungen begynner i bhg den 4. i mnd.

TS: når permisjonen er ferdig har ingen ting å si på kontantstøtten. Det er barnets alder. Man får det fra mnd de fyller 13.mnd.

Skrevet

Det er 14dager mellom permisjonsslutt, og vesla begynner i bhg. Hun har fått plass. Kan jeg søke om kontantstøtte disse 14-dagene?

Hvor gammel er hun når permisjonen er over?

Skrevet

Hadde jeg sagt nei til å få 3000,-? Absolutt ikke. Men tanken om å søke om kontantstøtte i 2 uker hadde ikke engang slått meg, for vi har planlagt bedre enn som så. Anonymous poster hash: fc1af...bea

Man får enten får en full måned (eller flere) eller ingenting, avhengig av alder på barnet når det begynner i barnehagen. (Igjen, såvidt jeg har skjønt har permisjon ingenting med saken å gjøre.)

Hva har planlegging å si? Selv om man har nok penger til å få barn så betyr ikke det at noen tusenlapper ekstra ikke kommer godt med. Selv er jeg mot kontantstøtten, men søker da om den de få månedene det er snakk om siden den nå først finnes. Hadde vi overlevd uten? Selvsagt. Men hva så?

Skrevet

Og kontantstøtten fir 13-18 mnd er på 5000 enn så lenge, øker vel ikke til 6000 før i juli?

Det stemmer sikkert. Men man får for en hel måned nå, mulig det var annerledes før.

Skrevet

Man får enten får en full måned (eller flere) eller ingenting, avhengig av alder på barnet når det begynner i barnehagen. (Igjen, såvidt jeg har skjønt har permisjon ingenting med saken å gjøre.)

Hva har planlegging å si? Selv om man har nok penger til å få barn så betyr ikke det at noen tusenlapper ekstra ikke kommer godt med. Selv er jeg mot kontantstøtten, men søker da om den de få månedene det er snakk om siden den nå først finnes. Hadde vi overlevd uten? Selvsagt. Men hva så?

Jeg bare tolket der rett og slett som om TS ville prøve å luke til seg alt mulig man har mulighet til. Det trenger selvfølgelig ikke være tilfellet.

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg bare tolket der rett og slett som om TS ville prøve å luke til seg alt mulig man har mulighet til. Det trenger selvfølgelig ikke være tilfellet.

Hva er galt med å benytte seg av de rettighetene man faktisk har?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...