Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Da har dere litt større leilighet enn oss. Vi bor på 61 kvm. Så vi kommer også til å se etter større leilighet men ikke før etter at vi er ferdig med permisjonen. Orker ikke flytting med en liten baby.

Våken du og???

Ja, jeg tror det var tredje eller fjerde turen min opp i natt :P Tror jeg har vært nesten like mye våken som i søvn i natt. Blir en lur etter vanngymen, for å si det sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer Ford Focus, altså :jepp: Vi kjøpte oss en 2010-modell i november (tror jeg det var), og er storfornøyd med den :)

Vi har ca. 48 kvadratmeters leilighet, vi :sjenert: ...

Har informert gubben nå, han mente den kunne være et godt alternativ.

48 kvm er ikke all verdens, men planløsning har veldig mye å si! Her er det grei nok planløsning, men det er en slags skillevegg midt i leiligheten som er bærende, så den kan ikke fjernes :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også 70 kvm, og det hadde selvsagt vært ideelt med noe større...men kvaliteten trumfer kvantiteten i dette tilfellet, elsker å bo der, supersentralt, alt i nærheten, gangavstand til jobb for begge to osv. :) Men ser jo at flere soverom enn to blir en nødvendighet etterhvert (iallefall hvis familien skal utvides enda mer på sikt).

Endret av Androide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også 70 kvm, og det hadde selvsagt vært ideelt med noe større...men kvaliteten trumfer kvantiteten i dette tilfellet, elsker å bo der, supersentralt, alt i nærheten, gangavstand til jobb for begge to osv. :) Men ser jo at flere soverom enn to blir en nødvendighet etterhvert (iallefall hvis familien skal utvides enda mer på sikt).

Her bor mannens familie såpass langt unna at dagsturer ikke er mulig. Så vi må nesten ha et gjesterom til dem. Hvis de kommer før vi har flyttet må lillemor bare flyttes inn til oss igjen så lenge (forutsatt at hun har begynt å sove på eget rom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det var tredje eller fjerde turen min opp i natt :P Tror jeg har vært nesten like mye våken som i søvn i natt. Blir en lur etter vanngymen, for å si det sånn! ;)

Samme her. Husker ikke hvor mange ganger jeg var oppe i natt.

Håper du får tatt en lur senere i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har informert gubben nå, han mente den kunne være et godt alternativ.

48 kvm er ikke all verdens, men planløsning har veldig mye å si! Her er det grei nok planløsning, men det er en slags skillevegg midt i leiligheten som er bærende, så den kan ikke fjernes :P

Aaah :P Dustete konstruert :P

Vi har ganske grei planløsning, ja, ett lite bad, vårt soverom, ett "soverom"/kontor som lillemor skal få etterhvert, og kombinert stue/kjøkken som er skilt med en "bardisk" (også kjent som rotebenken min :fnise: ) ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bor mannens familie såpass langt unna at dagsturer ikke er mulig. Så vi må nesten ha et gjesterom til dem. Hvis de kommer før vi har flyttet må lillemor bare flyttes inn til oss igjen så lenge (forutsatt at hun har begynt å sove på eget rom)

Ser absolutt fordelen av et gjesterom. Det blir jo samme greie her, flytte babyen på vårt rom når vi har gjester. Så på sikt blir det forhåpentligvis rekkehus :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt fordelen av et gjesterom. Det blir jo samme greie her, flytte babyen på vårt rom når vi har gjester. Så på sikt blir det forhåpentligvis rekkehus :jepp:

Rekkehus er jo idyllen :hjerte: Liten hageflekk hvor den lille kan leke uten fare for bilvei eller fremmede med skumle baktanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhm, vi har 170 kvm :nigo:

Det må vel være et hus? ;) Deilig å vite at man har nok plass til den lille som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være et hus? ;) Deilig å vite at man har nok plass til den lille som kommer!

Heldiiiig :P:laugh:

Hus ja:) men så bor vi et sted boligprisene er lott bedre enn i oslo også da, selv om de har steget veldig siden vi kjøpte huset for 2'år siden.. Hvordan er det i Bodø Lilleninja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hus ja:) men så bor vi et sted boligprisene er lott bedre enn i oslo også da, selv om de har steget veldig siden vi kjøpte huset for 2'år siden.. Hvordan er det i Bodø Lilleninja?

Jeg syns det er dyrt her :P ... Søkte på finn nå, og billigste enebolig/rekkehus/tomannsbolig som faktisk er i bodø (mørkved) er på 76 kvadratmeter og koster ca. 2,3 millioner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med stort hus er at husvasken tar evigheter :P Sjelden hele huset er shinet på samme tid, men mulig jeg må ta i et tak i helga, svigermor kommer på besøk på onsdag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med stort hus er at husvasken tar evigheter :P Sjelden hele huset er shinet på samme tid, men mulig jeg må ta i et tak i helga, svigermor kommer på besøk på onsdag :ler:

Hehehe, her tas alt i en sleng, og går heldigvis ganske fort også, ja :nigo:

Når svigers kommer innom her i helga, så settes svigermor i sving :hoho: Hun har tilbudt seg å hjelpe meg med å skylle opp og stryke gardinene vi fikk av dem til jul, til barnerommet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke veldig billig i Bodø heller, ser jeg. Det skal koste å ha plass og samtidig lokasjon..

Og det med husvask må jo også tenkes på! Mannen vil ha vaskedame neste gang vi flytter. Jeg kan klart se fordelen med det, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hushjelp, ja.. :P Det hadde vært noe :) Her er det faktisk gubben som oftest støvsuger og vasker, selv om han gjerne må spørres om å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen vil ha vaskedame neste gang vi flytter. Jeg kan klart se fordelen med det, altså!

Helt enig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg ut et tips jeg fikk her inne (tror det var fra lillemeg90?) om eplebiter som dyppes i vaniljekesam - nam!! Skulle egentlig bare spise et eple, men måtte ta et til like etterpå. Og på kvelden skulle jeg vise det til samboeren min, men han rakk bare å smake to biter før det ble tomt :P Så i dag kjøpte jeg like så greit fem epler til!

Dessuten har vi forsøkt å sette opp sprinkelsenga i dag. Fikk gratis på finn.no, og den ser helt ny ut. Fikk mannen til å vaske den med salmiakkvann for sikkerhets skyld.

Vi har den jo på det høyet nivået med én side av, og syntes den var veldig dårlig festet. Så vi har kjøpt hyssing for å feste den bedre, haha. Må se om det føles trygt eller ikke, vi tar ikke sjansen på at lillemor skal risikere å falle ned! Så det skal festes godt. Trengs det,får vi lage noen flere skruehull og feste bunnen litt ekstra.

Ellers følte jeg meg som en flink husmor i stad, da jeg sydde på noen bånd på sengekanten vi har fått, samt fikset et par hull i den. Madrass og overmadrass er også lagt til lufting. Det går sakte, men sikkert, framover! ^_^

Spiste deilig sushi til middag, etterfulgt av smågodt, oreosjokolade og cola. Jeg har jo fått beskjed om å begrense søtsakene, men hadde så sykt cravings i dag at jeg ga etter... Får være flink resten av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...