Spiremor Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #1302 Skrevet 6. januar 2015 Synd jeg ikke skal føde på Ullevål. Prøve å få til et barsel treff i Oslo da!! Jaaa! Du skulle på Aker? Gleder meg til å se de små nurkene våre! Og Nautika, selvsagt kan du og andre gravide bli med!
Spiremor Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #1303 Skrevet 6. januar 2015 Ultralyd overstått, og morkaken ligger nå 4 cm opp fra fødselskanalen. Med andre ord trenger jeg ikke å planlegge keisersnitt!! Jordmoren målte lille og kom fram til at magen hennes er litt større enn gjennomsnittet, mens hodet er litt lite. Hun veier også 200g mer enn gjennomsnittet. Derfor kan det være at jeg får beskjed om å komme tilbake om et par uker for ny vekstberegning og eventuelt glukosebelastning, for det kunne være tegn på at insulinproduksjonen ikke er helt som den skal. Hun ringer meg i så fall iløpet av uka, sannsynligvis allerede i dag, etter å ha snakket med en lege. Håper alt er såpass innenfor at lillemor ikke har lidd for mye fordi jeg har spist sjokolade.. Må også begrense snopet framover, og prøve å spise litt sunnere. Vi risikerer at det er genetisk, for mannen var en skikkelig lubben baby. Rart, for nå er han supertynn, og var det stort sett hele oppveksten. Og så er hun lengre enn gjennomsnittet utifra lengden på lårbeinet! 1
Nautika Skrevet 6. januar 2015 #1304 Skrevet 6. januar 2015 Så flink morkake! Det må være skikkelig kjipt å måtte ta keisersnitt når man er skikkelig innstilt på å føde vanlig pga morkaka ikke vet å oppføre seg Håper at lege og jordmor kommer til at det ikke er noe å engste seg for, men det er jo fint at du i så fall får ekstra oppfølging. De ville jo faktisk ikke ha funnet ut det hvis det ikke hadde vært for plasseringen av morkaka di, så sånn sett var det bra 1
MissStiles Skrevet 6. januar 2015 #1305 Skrevet 6. januar 2015 Godt at du slipper keisersnitt da! Håper du får svar idag og at det ikke er noen grunn til bekymring. Men godt at de passer på og tar det alvorlig.
lillemeg90 Skrevet 6. januar 2015 #1306 Skrevet 6. januar 2015 Hurra for at morkaken har flyttet seg Og husk at om det skulle være svangerskapsdia så har du ikke fått det pga sjokoladen du har spist:) får man det så skulle man fått det uansett:)
Androide Skrevet 6. januar 2015 #1307 Skrevet 6. januar 2015 Så bra du slipper keisersnitt! En bekymring mindre Hurra for at morkaken har flyttet seg Og husk at om det skulle være svangerskapsdia så har du ikke fått det pga sjokoladen du har spist:) får man det så skulle man fått det uansett:) Det var noen trøstens ord for ei som har vært (litt for) glad i sjokolade i svangerskapet Men skal skjerpe meg altså. Har ikke lyst på noen kjempebaby!
malicious Skrevet 6. januar 2015 #1308 Skrevet 6. januar 2015 Synd jeg ikke skal føde på Ullevål. Prøve å få til et barsel treff i Oslo da!! Er ikke for sent å endre?
Spiremor Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #1309 Skrevet 6. januar 2015 Så flink morkake! Det må være skikkelig kjipt å måtte ta keisersnitt når man er skikkelig innstilt på å føde vanlig pga morkaka ikke vet å oppføre seg Håper at lege og jordmor kommer til at det ikke er noe å engste seg for, men det er jo fint at du i så fall får ekstra oppfølging. De ville jo faktisk ikke ha funnet ut det hvis det ikke hadde vært for plasseringen av morkaka di, så sånn sett var det bra Ja, morkaka visste å oppføre seg ordentlig til slutt Og, som du sier, det er jo bra at den gjorde at jeg måtte inn når det førte til videre oppfølging etter det igjen. Har ikke hørt noe fra Ullevål i dag, så da antar jeg at jeg enten hører noe i morgen eller så er det ingenting å bekymre seg for Godt at du slipper keisersnitt da! Håper du får svar idag og at det ikke er noen grunn til bekymring. Men godt at de passer på og tar det alvorlig. Ja, det er bra at de passer på meg. Har ikke hørt noe, så enten er alt innenfor, ellers hører jeg sikkert noe i morgen. Krysser fingrene for at alt er ok og at hun er helt normal når hun kommer ut Hurra for at morkaken har flyttet seg Og husk at om det skulle være svangerskapsdia så har du ikke fått det pga sjokoladen du har spist:) får man det så skulle man fått det uansett:) Jeg trodde at det var søtsakene som utløste det, jeg! Så "bra" at det ikke er pga det, da, for da trenger jeg ikke å få så dårlig samvittighet for godsakene jeg har spist. Så bra du slipper keisersnitt! En bekymring mindre Det var noen trøstens ord for ei som har vært (litt for) glad i sjokolade i svangerskapet Men skal skjerpe meg altså. Har ikke lyst på noen kjempebaby! Enig med deg! Vi kan holde sammen som ASS (anonyme sjokoladespisere) Mentale støttebuddies i kampen mot søtsuget!
Spiremor Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #1310 Skrevet 6. januar 2015 Kjenner at søtsuget kommer skikkelig på kvelden, altså! Har jo tillat meg selv litt for mye sjokolade over litt for lang tid, så nå må jeg på avvenning Snoket i skapene, og jeg vet at jeg har to proteinbarer i kjøleskapet som roper på meg. Men jeg var flink og tok heller fram litt frossen rips fra fryseren og spiste det! Var overraskende godt! (Og veldig surt ) Blir sunnere middager framover, samt innkjøp av sunnere kveldssnacks. Får heller gå tilbake til cherrytomater, bær og gulrøtter, og eventuelt lage meg en smoothie med bær, banan, eplejuice og vaniljekesam når det blir for ille. Det er jo tross alt ikke like ille som snopet jeg kunne ha spist ellers!
lillemeg90 Skrevet 6. januar 2015 #1311 Skrevet 6. januar 2015 Altså, man får svangerskapsdiabetes pga at etterspørselen etter insulin er større en produksjonen. Etterspørselen vil øke uansett når man er gravid, men de fleste klarer å utligne den endringen:) Har man fått svangerskapsdiabetes er man som regel disponert for det og har da større sjanse for å få DIA2 senere i livet. Hvis du bare spiste sjokolade så kan man gjøre det værre, men du har jo ikke bare spist det vel?
Lilleninja Skrevet 7. januar 2015 #1312 Skrevet 7. januar 2015 Åååh, det hørtes kjempegodt ut med frosne rips Er så misunnelig på de som kan spise alt av frukt og grønt, altså ...
MissStiles Skrevet 7. januar 2015 #1313 Skrevet 7. januar 2015 Er ikke for sent å endre? Kunne sikkert endret på det men jeg er fornøyd med AHUS, så lar det være.
Spiremor Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1314 Skrevet 7. januar 2015 Altså, man får svangerskapsdiabetes pga at etterspørselen etter insulin er større en produksjonen. Etterspørselen vil øke uansett når man er gravid, men de fleste klarer å utligne den endringen:) Har man fått svangerskapsdiabetes er man som regel disponert for det og har da større sjanse for å få DIA2 senere i livet. Hvis du bare spiste sjokolade så kan man gjøre det værre, men du har jo ikke bare spist det vel? Det har blitt ganske mye sjokolade, altså.. I alle fall hvis man ser mengde sjokolade sammenliknet med mengde annen mat.. Ikke såpass at jeg har lagt på meg veldig mye pga det (har såvidt lagt på meg litt på lårene og i ansiktet, ellers er alt konsentrert på magen), men nok til at jeg selv har vært overrasket over meg selv i perioder Er sjokoman, da... Åååh, det hørtes kjempegodt ut med frosne rips Er så misunnelig på de som kan spise alt av frukt og grønt, altså ... Høres ut som om det er mye du ikke kan spise? Hva er det for slags stoff du reagerer på, vet du det?
Spiremor Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1315 Skrevet 7. januar 2015 Kunne sikkert endret på det men jeg er fornøyd med AHUS, så lar det være. Jaja, da kan vi jo sammenlikne i ettertid Vet du om de fremdeles tilbyr lystgass der?
Saltsild Skrevet 7. januar 2015 #1316 Skrevet 7. januar 2015 Jaja, da kan vi jo sammenlikne i ettertid Vet du om de fremdeles tilbyr lystgass der? Jeg svarer for henne jeg. Ja, de gjorde det ifjor i hvert fall så jeg regner med at de fortsetter med det :-)
Nautika Skrevet 7. januar 2015 #1317 Skrevet 7. januar 2015 Ja, ahus har lystgass Og badekar på hver fødestue
Androide Skrevet 7. januar 2015 #1318 Skrevet 7. januar 2015 Enig med deg! Vi kan holde sammen som ASS (anonyme sjokoladespisere) Mentale støttebuddies i kampen mot søtsuget! Sammen er vi sterke!! Det har blitt mer sjokolade enn det bør på meg og. Det morsomme er at legen ble så overrassket over blodverdiene mine : "Du må jo ha et kjempesundt kosthold" utbrøt hun Tror hun syns jeg er i litt godt hold nemlig, etter et par av kommentarene hennes, så hun fikk vel sjokk. Selvsagt tynn som ei flis selv Nå er ikke kostholdet i seg selv veldig ille, og det er jo ikke sånn at det er sjokolade i steden for, mere som tillegg til
malicious Skrevet 7. januar 2015 #1319 Skrevet 7. januar 2015 Kunne sikkert endret på det men jeg er fornøyd med AHUS, så lar det være. Det skjønner jeg
Spiremor Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1320 Skrevet 7. januar 2015 Sammen er vi sterke!! Det har blitt mer sjokolade enn det bør på meg og. Det morsomme er at legen ble så overrassket over blodverdiene mine : "Du må jo ha et kjempesundt kosthold" utbrøt hun Tror hun syns jeg er i litt godt hold nemlig, etter et par av kommentarene hennes, så hun fikk vel sjokk. Selvsagt tynn som ei flis selv Nå er ikke kostholdet i seg selv veldig ille, og det er jo ikke sånn at det er sjokolade i steden for, mere som tillegg til Det er alltid moro når man har sånne øyeblikk! Skikkelig "in her face"! Jeg tror jeg i perioder har gått for "5 om dagen" i sjokolade, men jeg er heldigvis også glad i frukt og grønt. Får håpe at det holder helt i mål!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå