Mitsi Skrevet 21. mai 2004 #1 Skrevet 21. mai 2004 Jeg holder på (som så mange andre) å slanke meg. Syns jeg har vært veldig flink, og til nå tatt av 13 kg. Skulle gjerne tatt av iallefall 10 kg til, men nå sliter jeg noe jæ.... Har vært flink å lagt om kosten, men de siste tre ukene har jeg konstant tenkt på mat, usunn mat, og sprekkene blir oftere og oftere. Saken er den at jeg har flere venniner, som har vært og fått reductil av legen sin. De har hatt veldig stor nytte av dette, de blir fortere mette, og er sjeldnere "fysne" på noe godt. Min ene vennine har veldig mye og ta av, og jeg forstår at hun trenger hjelp på veien, men ei annen vennine er ca som meg, og trenger ta av ca 10kg. Da hun fortalte at hun hadde fått disse tablettene syns jeg på en måte det ble for lettvint, og på en måte et "hån" mot de som virkelig er overvektige og trenger hjelp for å ta av. Men nå sliter jeg såpass at jeg vurderer selv og oppsøke lege for å forhøre meg om muligheten til å få disse tablettene. Jeg vet at reductil ikke er en vidunderpille, og at kostholdet likevel må være sunt. Håpet er bare at slitet skal bli litt mindre. Noen som har erfaringer/meninger om disse tablettene?
Gjest Poirot Skrevet 21. mai 2004 #2 Skrevet 21. mai 2004 Den dagen de slutter på pillen risikerer de å gå opp igjen om de fortsetter sin livsstil de nå har. Du har mer kontroll.
Brunhilde Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Jeg har prøvd - og for å være helt ærlig så sluttet jeg kjapt, ikke var det spesielt god hjelp - og det ble DYRT! Og ja, jeg bør ned 25-30 kilo
Mitsi Skrevet 21. mai 2004 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2004 Takk for kjappe svar. Hvorfor slutta du Bøllefrøet? Prisen kommer vel an på hva du sammeligner med. Tror det var 580,- mnd, og om en sammenligner med f.eks et Grete Roede kurs, som koster rund 1500,- for 7 uker, er det jo ingen upris. Etterpå blir jo en utfordring samme hvordan en slanker seg. De jeg kjenner som går på disse, spiser akkurat det samme som meg. Sunt, grønt og grovt. Trimmer og er veldig flinke, som sagt dette er ingen snarvei.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #5 Skrevet 22. mai 2004 Heisann Jeg bruker reductil, har brukt det i syv uker nå, og etter 6 hadde jeg gått ned 10 kilo. Min erfaring er at de virker bra, men at de alene ikke utfører mirakler. Det er viktig å legge om kosten, og å mosjonere, ellers er det liten vits. Min mening når det gjelder disse pillene er at de er et kjekt alternativ til de som ikke har klart å gå ned i vekt på egenhånd. Jeg har i lenger tid prøvd å gå ned i vekt, uten å lykkes(pga hormonfeil), og har ca 2o kilo til som må bort. Syns ikke disse tabl er dyre, matlysta blir borte, søthungeren forsvinner, og humøret og energien kommer tilbake. Betaler gladelig det det koster jeg... Men mener altså at disse ikke skal være for personer som virkelig ikke trenger det, og som bare har noen få kilo å gå ned. Men klarer man å gå ned i vekt uten å bruke slankepreparater, så er det det beste. Klem fra lille my...
Brunhilde Skrevet 22. mai 2004 #6 Skrevet 22. mai 2004 Jeg sluttet fordi jeg ikke merket noe spesielt til at matlysten eller sørhungeren ble mindre. Dessuten ER det et kjemisk preparat og jeg tror at det beste er å klare seg uten "kunstige tilsetningsstoffer". Men - det er min tankegang, og som jeg sa, skal fremdeles ned 25-30 kilo.. Sukk!
Letti Skrevet 22. mai 2004 #7 Skrevet 22. mai 2004 Fikk sinnsykt mageknip av de! Måtte slutte. Men du mister litt matlysten av de, så det er jo verdt å prøve. Men da anbefaler jeg at du drikker Udo`s Choice ved siden av. Et lite tips, i Spania får du kjøpt de uten resept, men omtrent samme pris. Men glem ikke at det er ikke nok og ta pillene. Du må trene og passe på hva du putter i munnen allikevel.
Diva Skrevet 22. mai 2004 #8 Skrevet 22. mai 2004 Noen som vet hvor grensa med kg går mht reseptutlevering på Reductil ? D.
birgitte242 Skrevet 22. mai 2004 #9 Skrevet 22. mai 2004 Noen som vet hvor grensa med kg går mht reseptutlevering på Reductil ? D. Kriterier for å få reductil er en bmi på over 30. Hvis man har overvektrelaterte sykdommer som f.eks diabetes 2, er grensen på 27.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #10 Skrevet 22. mai 2004 har jeg sjans hvis jeg veier 80kg og er 160. Sliter med tvangsspising, og er umulig å holde stabil vekt. Går opp og ned på sekunder....er tvangsspising noe som gir en resept?
Gjest Poirot Skrevet 22. mai 2004 #11 Skrevet 22. mai 2004 har jeg sjans hvis jeg veier 80kg og er 160. Sliter med tvangsspising, og er umulig å holde stabil vekt. Går opp og ned på sekunder....er tvangsspising noe som gir en resept? Tar tvangsspisingen automatisk slutt når du er ferdig med Reductil tror du?
Diva Skrevet 22. mai 2004 #12 Skrevet 22. mai 2004 Kriterier for å få reductil er en bmi på over 30. Hvis man har overvektrelaterte sykdommer som f.eks diabetes 2, er grensen på 27. Takk skal du ha :D
Brunhilde Skrevet 22. mai 2004 #13 Skrevet 22. mai 2004 Stemmer bare delvis at BMI må være henholdsvis 27 og 30 - det kommer an på legen som skriver ut!
Diva Skrevet 22. mai 2004 #14 Skrevet 22. mai 2004 Det kan godt hende, men det står i allefall det Birgitte 242 sier i Felleskatalogen Jeg får sjekke med legen i allefall. Noen som kan si meg om dette er på blå eller hvit resept ? De var nå schwinedyre ja, men om det hjelper så er det jo verdt det.
birgitte242 Skrevet 23. mai 2004 #15 Skrevet 23. mai 2004 Tar tvangsspisingen automatisk slutt når du er ferdig med Reductil tror du? Har lyst til å kommentere dette. Selvfølgelig fjerner ikke reductil en siseforstyrrelse. Alikevel mener jeg at personer med tvangsspising (nb! Ikke anorektikere) kan ha stor nytte av preparatet kombinert med diett og eventuelt psykoterapi. Grunnen til dette er at mange opplever at reductil fjerner "suget" etter mat. Hos tvangsspisere oppleves dette som en uhyre sterk drift. Noen bruker mesteparten av dagen til å tenke på hva de skal spise, hvordan og hvor de skal spise det osv. Ved å få "fri" fra dette er det bedre muligheter for personen til å ta aktivt tak i spisevaner og bakenforliggende psykologiske årsaker.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #16 Skrevet 23. mai 2004 takk for svar....jeg sliter nemlig til det punktet hvor tvangspising styrer livet. Ingen kan begripe hvor mye jeg er i stand til å spise når jeg er alen. Spiser så mye at jeg ikke kan røre på meg, må bli liggende. Det verker i kroppen, og jeg føler meg bedøvet av maten. Er i ond sirkel, og vil ut. Derfor har også jeg tro på at det vil hjelpe. Er flink til å trene og spise sunt til tider, men når mathunger kommer spiser jeg ukontrolerende. Derfor trenger jeg hjelp. Burde jeg snakke med legen min om dette? Er ikke så langt opp i alderen, men myndig. hva ligger Bi eller hva det nå het på min vekt?
birgitte242 Skrevet 23. mai 2004 #17 Skrevet 23. mai 2004 Du har en bmi på 31,2 så du kan gå til fastlegen din og få reductil. Når det gjelder spiseforstyrrelsene dine er det helt klart du trenger hjelp, men desverre er det mange fastleger som ikke har forståelse for eller innsikt i problemet. Ta heller kontakt med foreksempel interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser for å få hjelp til å finne en lege/behandler som kan hjelpe deg.
Murf Skrevet 24. mai 2004 #19 Skrevet 24. mai 2004 Noen som kan si meg om dette er på blå eller hvit resept ? De var nå schwinedyre ja, men om det hjelper så er det jo verdt det. Hvit resept= du må betale dem selv. Trygdeverket dekker ikke disse medisinene. M
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå