AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Leste denne uken et innlegg fra en lege(stod i et ukeblad på venteværelse til tannlegen) om at barn på f.eks 10 kg trenger 1 liter drikke i døgnet. I dag slo feberen til på min skjønning på snaut 15 mnd. Har tydelig vondt når hun hoster, og er litt hes. Lurer på om det kan være halsvondt siden hun ikke vil spise. Hun har spist bittelitt, men det har vært verre med drikke. Hun har vann, juce, saft, eplemost og farris blanding, stående tilgjengelig hele dagen så hun kan drikke når hun orker. Hun fikk i seg ca 3 dl tilsammen i løpet av dagen. Har en vannflaske på rommet hennes som hun vil få tilbud om i natt , men jeg blir veldig bekymret for om hun allerede er dehydrert. Var tiss i siste bleie ved kveldsstellet.... 1 liter væske er utrolig mye å dytte i en slik liten skapning på ca 10 kg.....hvordan klarer dere å få drikke i de små? Bør jeg ta henne med til legen? Hun har hatt 38.8 som høyeste måking på dagen. VEd legging var den 38.4. Skal følge med henne i natt...klarer ikke å sove likevel. Noen som har gode tips til en litt bekymret mamma? Anonymous poster hash: 5ac2d...3ff
Miss moneypenny Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Er i samme båt. Han har ikke fått i seg så mye i dag heller, men jeg tror at sålenge det er tiss i bleia går det greit. Men er du bekymra så ringer du legevakta Et tips hvis hun ikke vil drikke er saftis
Gjest Magdalene Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Nå er vel ikke det akkurat så høy temp da. Og 38,4 regnes flere stedet ikke som feber i det hele tatt. Bare fortsett som du har gjort til nå. Så lenge det er våte bleier og god allmenntilstand er det ingen grunn til å være bekymret.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Ingen grunn til bekymring... Så lenge hun får i seg noe drikke og tisser så er det ingen fare. Hun har ikke så veldig høy feber akkurat, så jeg ser ingen grunn til at skal ta henne med til lege. Dersom hun har vondt i kroppen og feber kan du jo gi paracet.Anonymous poster hash: 744a7...59a
Ciara Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har aldri holdt styr på nøyaktig hvor mye ungene har drukket når de har feber. I stedet har jeg tilbudt dem drikke ofte, og sjekket at de tisser. Det er ikke så lett å få i dem mye. Men her er alt lov når de er syke, så brus og saft går det gjerne litt av - det er stas siden de sjelden får det. Jeg pleier også å kjøpe slike små smoothieposer, de er ofte redningen her når barna er syke. Mye de ikke vil spise og drikke, men akkurat de smoothiene er veldig populære. Og hvis vi har hender det at de får is.
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har heller aldri fulgt med på mengde drikke, men tilbudt ofte. Og da gjerne eplejuice framfor vann, etter at jeg sluttet å amme, siden det går lettere ned her. Men har fulgt med på at det er tiss i bleia, og det er rådet jeg at hørt fra leger også. At det er greit så lenge de tisser sånn at det blir våte bleier. Smoothieposer har vi også brukt, når ingenting annet smaker. Syns ofte det har hjulpet litt på formen, om han har klart å sove litt og fått i seg litt smoothie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå