Gå til innhold

Fete meieriprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har full diskusjon med min mor hvor hu mener at dette er absolutt noe vi bør unngå. Mettet fett er IKKE bra, punktum. Hva mener du?

Anonymous poster hash: 9a487...e68

Videoannonse
Annonse
Gjest Inferno
Skrevet

Det varierer fra person til person. Fete meieriprodukter i seg selv er ikke noe å frykte, med et selvsagt forbehold om sunn fornuft. For noen går det helt fint, andre tåler det dårligere.

Skrevet

Det varierer fra person til person. Fete meieriprodukter i seg selv er ikke noe å frykte, med et selvsagt forbehold om sunn fornuft. For noen går det helt fint, andre tåler det dårligere.

Hvordan vet man om man tåler det? Jeg er veldig glad i smør og ost, og tar meg ofte en osteskive eller to som snacks. Min mor spiser ost hu også, men på brød med lettmargarin. Jeg dropper både brødet og margarinen, og spiser kun ost. Får ikke vondt i magen eller noe. Tåler jeg der bra da?

Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen som spesifikt ikke tåler fete meieriprodukter, men tåler magre. Eneste som bør være forsiktige med overdrevet inntak av fett og spesielt store doser lettfordøyelige karbohydrater de med familiær hyperkolesterolemi. Det kan man teste via gentest.

Fete meieriprodukter, spesielt fermenterte, er en utmerket kilde til både protein, vitaminer, mineraler og gode tarmbakterier.

• Liker 4
Gjest Inferno
Skrevet

Hvordan vet man om man tåler det? Jeg er veldig glad i smør og ost, og tar meg ofte en osteskive eller to som snacks. Min mor spiser ost hu også, men på brød med lettmargarin. Jeg dropper både brødet og margarinen, og spiser kun ost. Får ikke vondt i magen eller noe. Tåler jeg der bra da?

Tydeligvis. Man må nesten kjenne etter litt selv. Om du er i tvil kan du jo prøve å kutte ut enkelte matgrupper periodevis? F.eks gå uten meieriprodukter i to uker, og se om du merker noen forskjell. Men om det fungerer for deg er jo det flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...