Gå til innhold

gradert sykemlelding, går ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker hvor jeg skal plassere denne posten så beklager om det blir feil.

Jeg har vært langtidssykemeldt og er da bynt så smått med gradert sykemleding, men dette funker dårlig, jeg har prøvd nå i 14 dager å jobbe i 30% men det går ikke.

Skal til legen nå på torsdag å kan jeg "kreve" å bli gradert ned til eks 20 %?

har bynt å se etter ny jobb men klart det er ikke enkelt heller mtp økonomi og at det er en fast 100% stilling jeg egentli har.. så er det noe jeg kan si til legen så han forstår situasjon min?

Anonymous poster hash: 11d1e...81e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med legen din, du fortell akkurat hvordan du føler det, og hvordan det går å jobbe, og nevn at du kanskje trenger mer sykmelding, det bør du og legen finne ut av sammen. hva som er best for deg, legen har ofte flere muligheter rundt slike ting. så jeg anbefaler at du snakker med legen, og diskuter litt rundt det også finner dere ut det som er best :)

lykke til :)

Skrevet

Om det er jobben din som er problemet og at du altså ville vært arbeidsfør i en annen jobb/yrke kan du spørre legen om friskmelding til arbeidsformidling kan være noe for deg.. Da må du si opp jobben du har og kan motta sykepenger istedet for dagpenger i inntil 12 uker. Om du ikke finner jobb innen de 12 ukene er over må du søke vanlige dagpenger....

Anonymous poster hash: 1374b...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...