AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Hei! Tine har en melk som kalles Styrk, og som visstnok skal være fettfri, inneholde 50% mer protein og kalsium enn vanlig melk og være tilsatt D-vitamin. Dette høres jo veldig bra ut, spesielt nå som folk stadig vekk klager over at melkefettet er så fælt og unødvendig. Jeg kan ikke så mye om kosthold osv, så det jeg lurer på er: Er denne melka så bra som det kan virke som ved første øyekast? Anonymous poster hash: 4bba6...c59
Pringle Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Kan umulig ha noe for seg, siden D-vitamin er et fettløselig vitamin. Hvordan kan det befinne seg i en fettfri væske? Protein får ikke-vegetarianere mer enn nok av i vanlig norsk kosthold. Kalsium er vanskeligere å få nok av, men det krever samtidig inntak av D-vitamin - og fettet det befinner seg i - for å tas opp, så jeg ser ikke helt hensikten med mer kalsium når forutsetningene for opptak uansett ikke finnes. Melkefett er en god kilde til energi og viktige fettsyrer, og det setter en god smak på maten. Kakao med krem FTW! Mat er best og sunnest når den er køddet minst mulig med. Endret 26. januar 2014 av Pringle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå